Gå til innhold

Obligatoriske titler på PS3?


cybervision_

Anbefalte innlegg

Jeg har nå spilt gjennom GTAIV på PS3en min, og har lyst på nye spill, men vet ikke helt hva jeg skal velge da jeg ikke er oppdatert på spillmarkedet. Hva vil dere anbefale meg som "bankers" kjøp? Har tidligere likt typisk HL2, Bilspill, WW2 FPS, GTA-serien, eventyrspill osv..

 

FPS synes jeg er vanskelig å nyte på PS3 da jeg finner det vanskelig å sikte ordentlig og kjapt...

 

Tips ønskes - trenger ikke være siste nytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uncharted vill jeg hvertfall si, som faller inn i eventyrspill. Saints Row 2 om du liker free roaming, GRID og Gran turismo prologue er bilspill. Brothers in arms HH er vell WW2 FPS, så har du MOH Airborne fra i fjor.

Jeg vill si Uncharted er hvertfall det beste kjøpet, da det koster de fleste steder under 200kr. Tillegg til at det er et av de beste spillene til PS3. LBP om du har lyst på nyskapende platformspilling.

Lenke til kommentar

Bare plukk med deg alle lanserins/stortitler, som

Uncharted

LBP

Resistance: Fall of Man (skytespill. Er diskutert om dette spillet er så ra, selv elsker jeg det. Online, kjempegod historie, mulighet til å spille historien co-op.. grafikken er middelmådig da..)

Motorstorm (morsomt bilspill. prøv før du kjøper)

- " - Pasific Rift ("toern". Støtter splitscreen, har flere maps, kjøretøy osv.)

Heavenly Sword (Hørt dette er bra?)

Warhawk (online-spill, og bare online, men HELT genialt. Du styrer en person i en fiktiv fremtidiskrig. Gå til fots, kjør tanks, bil, eller warhawk el. Litt Battlefield-style. Warhawk'n er genial og kjempemorsom å styre. Du kan spille med opptil 4 pers. på en skjerm online, offline eller på LAN)

Ratchet and Clank: Tools of Destruction (prega av at det sikter litt mot barn. dubba til norsk, men er likevel en koselig plattformer. Har du barn vil de elske det, det gjør i alle fall mine fettere og kusiner ^^)

 

Dessuten har du jo de kjente spillene som kommer til både PS3 og X360:

GTA4

Saint's Row 2

Battlefield_ Bad Company (spill storyen igjen og du ler like godt av vitsene)

Call of Duty 4 (eller vent på World at War)

 

På PlayStation Network:

SuperStardust HD

Rampage

-noen andre får legge til flere spill her, selv spiller jeg ikke så mange PSN-spill-

 

Anbefaller deg å gå på PSN og laste ned noen demoer av forskjellige kjente spill f.eks. gir det et inntrykk i alle fall ^^ Mange av de kjente lanseringstitlene få's til under 200kr brukt, og rundt 300-400 kr nye nå, så bare å gå løs i en nettbutikk :)

Lenke til kommentar

Jeg skrev dette for et annet forum for en stund siden:

 

Tailzo, I'll enjoy a good RPG (I loved KH. Loved it to death!). I also love Strategy games............really..........I don't hate any Genre, I like 'em all. Sports, Shooting, Strategy, RPG, Hybrids, Platforming. As long as its a good game. Action and Adventure too.......All great

 

 

 

OAR:

 

Folklore

Action adventure / rpg

m_FOLKLORE-Box-Art.jpg

It's really fun, and it is like an action rpg / aventure game You visit different netherworlds to uncover the mystery of a village, and also the mystery of those netherworlds. You play with two main characters, a man and a woman. The story is told mostly in manga-esque cutscenes, by that I mean animated manga panels of some sort.

 

The gameplay consist of absorbing ennemy souls. This will make you gain those ennemies as allies. If you consume more than one of an ennemy, it will level up of some sort. /Though other criteria might be needed to level up. It's a bit on the short side, but if you want to collect everything, it'll greatly extent the lenght of the game. I'm guessing I played it around 20-30 hours.

 

Uncharted

Action adventure

t_uncharted_box-art.jpg

It's the newest game by naughty dog, the developers behind Crash Bandicoot. (Or the ps1 Crash Bandicoot games, I should say...) This game is much more realistic than the first, and has a very movie-like feel to it. It's a story aboout two guys looking for a big treasure. The story has nice plot twists, and some funny dialogue.

 

Gameplay reminds me about Tomb Raider but with Gears of War inpired shooting system. Read more about it in the thread I made a long time ago: http://forums.kombo.com/showthread.php?t=23548

 

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Action 3d platformer

t_R&C%20FTD%20Box%20Art-RP.jpg

This is much more a action rpg than you'd say about Mario for example. A lot of the addicting factor consist in getting wacky weapons, and leveling them up to be even more wackier. Offcourse, there are jump from platform a, then to platform b, but my general feel of it after I completed it, was more like playing a frenzy action platformer.

 

The game gets mayor props for the story though. It is funny. It made me smile several times, and I even laughed. The dialogue is well written, and the game doesn't take itself too serious. It also helps that the game itself is gorgeous!

 

Tailzo, could you do one for me?

 

I like platformers, RPGs that aren't Elder Scrolls or Folklore, and any game with a lot of multiplayer capabilities.

 

 

Wawhawk

Online multiplayer action game

t_928383_67446_front.jpg

 

This game totally susprised me. It's the best online experience on ps3 so far, and let me tell you why: First off, you don't just go around and shoot all the time. I mean, I am really bad at every fps game I've ever tried, but in this game you can also help out your team by flying them warhawks, driving vehicules, capturing flags or setting traps. Seeing your points just going to the sky is very satisfying. The maps are also very well designed. In my favourite mode, you can capture bases, and owning a base racks up the points. You collect all sorts of medals depending what you do. Those medals turn in to better medals over time, and well,it's just so damn cool.

 

You play on a rather big map, in big multiplayer matches. (up to 32 players online.) And with this game, the headset comes with the Blu Ray version.

 

 

Since OAR told me he liked strategy games;

The eye of Judgement

Strategy Card Battle

m_EOJ%20Box%20Art.jpg

Somehow most people think playing a card game with a camera as a gamemaster is a stupid idea. I must admit I did think like that too. But it's actually very convinient. Someone keeps track of all your stats, and makes sure neither you nor your oponement cheats. Plus, there's always an online mode if noone wants to play with you. The visuals are very neat, but when I just want to play a quick game, I tend to turn off the animations.

 

A big plus: It comes with the playstation eye, and hence the reason why I bought it. Finding out that the game itself was great, was just a very nice bonus. Check out my dead thread about it: http://forums.kombo.com/showthread.php?p=467537#post467537

 

 

I could write more, but is it needed? I like all my games, so I would continue listing them all, but I tried to limit myself.

 

PixelJunk Monsters

Co-op puzzle builder

4.jpg

2 player co op for-the-win!!! It's a totally adictive puzzle-esque game.

Official thread

http://forums.kombo.com/showthread.php?p=434769#post434769

 

 

 

PixelJunk Eden

Co-op pollen spreading

Official Thread

http://forums.kombo.com/showthread.php?t=25528

 

Lenke til kommentar

Vil også abefale Call of Duty 4, kjempe bra fps spill :)

Mine favoritter på min ps3 er;

Uncharted

GTA4

GT Prologue

 

Og min absolutte favoritt

 

Little Big Planet, er det et spill som er et must til PS3 må det være dette.. du skal lete lenge etter så mye morro! Og da mener jeg morro som i le deg skakk morro!

Lenke til kommentar
Ser også at Xbox 360 er ganske billige nå, er en slik en verd 1500 i investering? Hvilke spill er 360 eksklusive og verd å kjøpe?

 

 

Du får ikke med harddisk til den prisen og det er MUST på konsoll. Ellers så er det mye bra på Xbox også.

 

Har begge konsoller selv og bruker ps3 mest. Noen synes enkelte Xboxspill hakker mer enn på ps3. Har hørt det om Saints Row II. Hvis du har store hender så er det flere som har pekt på at Xboxkontrolleren da er bedre enn dualshocken.

 

Som sagt begge er bra, men du MÅ ha en harddisk, ellers så kommer du til å angre som en hund. Begge konsoller har også nedlastbare demoer og spill.

 

Men kun en av dem har en blu-ray spiller hvis det skulle være viktig i ditt valg :-)

Lenke til kommentar
Ser også at Xbox 360 er ganske billige nå, er en slik en verd 1500 i investering? Hvilke spill er 360 eksklusive og verd å kjøpe?

 

Den er uten tvil verd prisen, det er massevis av eksklusive spill på X360 som er verd å plukke opp. Grafikkmessig så yter den like godt, om ikke bedre enn PS3. Har selv begge, men som spillmaskin så bruker jeg nok X360 mest.

 

Men som en nevner så er det greit å ha en harddisk til maskinen, det er derimot ikke en must som han påstår, men minnekortet fylles seg fort opp. Multiplattform så stemmer det nok ikke det han sier, som regel er det nok PS3 som har levert den dårligste ytelsen når det kommer til grafikk. Men det jevner seg ut ettersom utviklere får mer tid pluss får utviklet spill/grafikk motorer som utnytter PS3 sine styrker.

 

 

Edit : Av spill til SP3 så vil jeg absolutt anbefale Dead Space (survival horror action-adventure) og Ratchet & Clank (Plattform action-adventure)

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar

Must-have som jeg eier:

 

> Uncharted

> GTA IV

> Resistance: Fall of Man (FPS)

> MotorStorm (Kjøp heller 2'ern som kommer ut snart)

> Oblivion

> Metal Gear Solid 4

> WipEout HD

> Call Of Duty 4: Modern Warfare (Hvis du liker online) (FPS)

 

Eller så blir nok disse kjøp ASAP (fattig student :thumbdown:):

 

> Dead Space

> BioShock (FPS)

> LittleBigPlanet

> Fallout 3 (FPS)

> MotorStorm: Pacific Rift

> Resistance 2 (FPS)

> Guitar Hero 4: World Tour

 

Altfor mange potensielt gode spill for en student :(

Lenke til kommentar

FolkLore : ett unikt rpg lignende spill

Pure : SSX + ATV, kan ikke slå feil

Grid : meget bra arcade lignende racing spill

Cod4 : beste fps online per dags dato

Saints Row 2 : kjøpte det i går men hittil er inntrykket att dette er utrolig mye mere morsomt enn GTA4

Ridge Racer 7 : hvis du like racing spill uten det minste innhold av realisme

WarHawk : online only, meget artig tredje persons skyte spill hvor man kan bruke alle mulige former for håndvåpen samt biler/tanks og fly

Endret av Frozt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...