Morits Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Heisann, Jeg har et lite problem med å kompilere dette: CMap.h: #pragma once #include "CTile.h" #include <vector> class CMap { private: int mWidth; int mHeight; CHAR_INFO *mScreenBuffer; char mMapName[255]; vector<CTile> mvTiles; public: CMap(); ~CMap(); void draw(); void drawTile(const CTile &, int x, int y); }; av en eller annen grunn får jeg feilen: cmap.h(13) : error C2143: syntax error : missing ';' before '<' koden kompilerer fint hvis jeg har den i main.cpp, men når jeg putter den inn i CMap.h får jeg denne feilen... Noen som har noen idéer? Endret 24. oktober 2008 av Morits
Raring Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vector ligger i std-namespacet og det blir derfor: std::vector<CTile> mvTiles;
Morits Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Skrevet 24. oktober 2008 Takker så mye... det løste problemet
Hayer Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 #pragma once #include "CTile.h" #include <vector> using namespace std; class CMap { private: int mWidth; int mHeight; CHAR_INFO *mScreenBuffer; char mMapName[255]; vector<CTile> mvTiles; public: CMap(); ~CMap(); void draw(); void drawTile(const CTile &, int x, int y); }; Det skal vel også fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå