Gå til innhold

[AoC]conquerer blir mye brukt som tank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey

jeg skal begyne å spille AoC og lurte på å starte en conquerer.

men har ikke lyst til å tanke- blir de m,ye brukt til det ?

noen som vil forklare classen litt mer for meg ? har spilt en opp til lvl 9 hos en venn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare guardian som er den ordentelige tanken på conan. DT og conq er mer dps tank bare at DT har elendig dps for øyblikket.

Conq kan fint funke som tank hvis man ikke finner noe annet, men healeren får litt og jobbe med. Og heale en guardian er piece of cake sammenligna med en conq. Det er alltid fint og ha en conq som off-tank også.

Det beste med conq er den stamina buffen og combat ressen.

Virker som en helt kurant klasse. Har en lvl 40 selv og hører sjelden klaging fra lvl 80 folka.

Skrevet

Virker som en helt kurant klasse. Har en lvl 40 selv og hører sjelden klaging fra lvl 80 folka.

Når får conq denne combat ressen?

Skrevet

Når får conq denne combat ressen?

Den har du hele tiden, du er "født" med den.

Men du kan jo selvsagt forbedre den, med feat points.

Skrevet (endret)

^^

Da må det være rasebestemt, min Cimerian Conq har ikke noe slikt ( ikke som jeg kan se) Finner heller ingen feats som skal øke/styrke den.

Edit: Er det Furious Inspiration det er snakk om her?

Endret av Dimind
Skrevet (endret)

Spørs litt hva du speccer også, brute conqs kan til nøds tanke enkle 6-manns instances, men harde instancer som f.eks Onyx Chambers og Atzels Fortress har du ikke en sjangs til å ta hvis du skal bruke en conq som tank. Den beste tanken (og den eneste som faktisk kan tanke bra) er Guardians.

Tror ikke du skal forberede deg på altfor mye tanking om du roller en conq, kanskje med unntak av litt off-tanking om guardian dør eller om dere får med dere en add på et pull.

Det conquerorer gjør best er dps, battle ress og gode team buffs. Du kan faktisk gjøre sinnsyk dps om du speccer dual wield og carnage. Har selv kommet på andreplass på dps i raids, foran assassins, demoer og necroer på min lvl 80 conq alt. :)

Edit:

^^

Da må det være rasebestemt, min Cimerian Conq har ikke noe slikt ( ikke som jeg kan se) Finner heller ingen feats som skal øke/styrke den.

Edit: Er det Furious Inspiration det er snakk om her?

Det er Furious Inspiration som trigger combat ressen ja, den procer helt random hvis noen i gruppen din blir slått på.

Endret av zipp-
Skrevet

Har teamet masse med en conquerer, og det er en off-tank, ikke en main-tank.

Noe som har skjedd relativt ofte er at main-tanken går ned, conquerer-en tar over tankingen og klarer å holde seg i live til mob-en er nede. Evt så trigger ressurectionen til conquerer-en så guardianen kommer opp igjen.

For tiden så er conquerer høyt oppe på DPS-skalaen og høyt oppe på overlevelses-skalaen. (Frenzy stance og Defensive stance).

Hvis du skal være main-tank må du for tiden være en guardian. Dark templar er også ok, men ikke best. Har en Dark templar i guildet som har tanket atzel fortress som nok er den hardeste 6 man group instancen i spillet. (Det var da en conquerer i partyet som off-tanket av og til).

Skrevet (endret)
Det er Furious Inspiration som trigger combat ressen ja, den procer helt random hvis noen i gruppen din blir slått på.

Også viktig at du speccer 1 point i Angel of Fury om du kjører Brute spec. Dette gjør at du selv kan trigge FI ved komboer som f. eks. Batter Aside, Feint Attack, Hail of Furious Strikes.

Men det jeg så først nå er hva trådstarter egentlig spør om:

noen som vil forklare classen litt mer for meg ?

Min main er en conq, og den jeg bruker 90% av tiden. Skal du tanke i en eller annen instance, er du nødt til å ha healere som vet hva de gjør og ikke minst burde du vite selv hvordan du skal tanke. Men det anbefales ikke, la Guardians ta seg av tankingen :)

Conqueror er en kjempeklasse å spille, du har masse moro samtidig som du gjør en god del skade. Vi er også ganske gode i PvP om vi setter poeng i de rette feats, du er også avhengig av at du kan klassen din bra, og har kontroll over motstanderen. Men dette må læres, og jeg er fortsatt i læringsfasen :)

Når det kommer til utstyr, så er dette noe ensformig frem til du når level 80. Du starter lett med medium armor, og ved level 30 kan du endelig sette på Heavy armor. Du kan skaffe deg forskjellige sett ifra de instancene du kommer over, skal nevnes at ved level 37 kan du bevege deg inn i Sanctum of the Burning Souls, og der dropper det massevis av heavy armor som du kan bruke fra level 40.

Dette er iallefall noe av det grunnleggende om en Conqueror, og har du flere spørsmål er det bare å slenge dem ut :)

Endret av canavasman
Skrevet
Conquerors er stort sett rezbots når vi raider.

Er det mulig å styre ressingen på noen måte, eller kommer det bare etter et anntall combos? Må jeg trykke på noe??

Skrevet

Er det mulig å styre ressingen på noen måte, eller kommer det bare etter et anntall combos? Må jeg trykke på noe??

Du trenger ikke å trykke på noe. Dette er avhengig av at noen i gruppen din blir slått på.

Hver gang tanken i gruppen din blir slått på, skal du kunne se ett ikon av ett lite hode på en brennende bakgrunn(ikke sikker på dette, har ikke studert det godt nok :) ).

Dette ikonet går fra x1 - x10, ved x10 er det sjanse for at du resser noen i gruppen din, så dette går helt av seg selv.

Skrevet

Hver kombo som treffer har en sjanse for å procce det. Kan egentlig ikke styres. Verdt å merke seg at det er en fem minutters cooldown for hver person, men ingen cooldown på selve effekten.

Skrevet

Sjelden som tank egentlig, men han kan gjøre det. Det beste med han er at han buffer noe sykt med Furious Inspiration. Proccer heals, resurrection, buffer damage. hele tatt. På toppen av dette gjør han rimelig bra damage i frenzy stance så Conqueror tror jeg er blant den beste klassen jeg har spilt i ett MMO. Dem har egentlig ingen svakheter.

Skrevet

Hmm..for og si det sånn, vis du vil ha en fyr med Høy Dps, velg Guardian, det er en god tank, og den 1hiter som bare det i PvP!

Jeg som har vært med på Vistrix raid og Kykilli vet at Guardian er en god fyr vis du liker og være i "skuddlinja" for og si det på den måten vis du forstår. Vis du har en/noen God healere så går det Kjeempe fint :) dessuten får du ownage Nicte weapon og armor, i lvl 80, Full plate osv.. men Jeg Anbefaler IKKE Conqeror, jeg syntes det er en rotete Class..men det er ditt valg, Det er chill med two handed edge, men, vel vel..det er litt "vise seg frem" våpen, spørr du meg.

jeg har litt erfaring med spillet, preorda det, spillt det siden det kom, har jo en lvl 43guardian og en Lvl 80guardian. Men, det spørs jo din spiller type, Lykke til :yes:

Skrevet
Hmm..for og si det sånn, vis du vil ha en fyr med Høy Dps, velg Guardian, det er en god tank, og den 1hiter som bare det i PvP!

Jeg som har vært med på Vistrix raid og Kykilli vet at Guardian er en god fyr vis du liker og være i "skuddlinja" for og si det på den måten vis du forstår. Vis du har en/noen God healere så går det Kjeempe fint :) dessuten får du ownage Nicte weapon og armor, i lvl 80, Full plate osv.. men Jeg Anbefaler IKKE Conqeror, jeg syntes det er en rotete Class..men det er ditt valg, Det er chill med two handed edge, men, vel vel..det er litt "vise seg frem" våpen, spørr du meg.

jeg har litt erfaring med spillet, preorda det, spillt det siden det kom, har jo en lvl 43guardian og en Lvl 80guardian. Men, det spørs jo din spiller type, Lykke til :yes:

Guardian høy dps? Oneshot? Vel, ikke etter gemnerf hvertfall, når jeg kan stå å tanke guardians i pvp ved å holde heals oppe sier det seg selv at de ikke gjør høy dps. Vis meg en guardian som kan gjøre over 800 dps i raids (som jeg kan med min dual wield conq). Selv vil jeg si at conqueror er en ganske allsidig og morsom klasse å spille, du kan velge om du vil bruke 2H og spille som off-tank, eller du kan velge å specce dual wield og være dps klasse i frenzy stance. Ja, jeg kan faktisk one-shote cloth og light armor klasser med min conq, må riktignok bruke en combo med 3min cd.

OP sier at han _ikke_ vil tanke og derfor regner jeg med at å rolle en guardian er helt uaktuelt for han, ellers er jeg enig i at guardian er den eneste klassen å rolle hvis man skal tanke. Hvorfor synes du at conqueror er en rotete klasse? Får ikke alle klasser tilgang til gode våpen/armor på lvl 80?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...