Gå til innhold

Littlebigplanet trekkes tilbake (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et tydelig forsøk fra Sony på å unngå eventuelle søksmål fra touchy-feely muslimske ekstremister. Disse ekstremistene kan godt være de samme som tror og forkynner at steining, hijab, terror mot vesten etc etc er en stor del av koranen og den muslimske tro og lære.

 

Litt mer opplyste muslimer derimot, vet at så ikke er tilfelle, og har også en tendens til å ikke å bli så støtt av alt mulig.

 

Men så lenge ekstremistene er der, så må bla. produsenter som Sony dessverre være obs på potensielle ting som kan gi diverse grupper grunnlagg for søksmål og negativ omtale.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Jaja...greit at Sony ikkje vil støyte nokon, men å trekke tilbake heile spelet synest eg er å overdrive. Ein patch som fjerna det "støytande" innhaldet burde halde. Då kunne dei som følte seg støytt vente på denne, og vi andre kunne spele LBP no. Personleg forstår eg ikkje nok arabisk til å finne NOKON arabiske tekstar støytande.

 

 

@Howitz

 

Terrorisme? Eg las den opprinnelege forumposten som klaga på teksten, det var ein høfleg muslim som påpeikte at mange muslimar fann det å sette musikk til tekst frå Koranen støytande, og ba om at Sony fjerna innhaldet i ein patch. Dersom dette øydela gleda hans over å spele LBP, er det ikkje eit SO urimeleg krav. Og det er i alle fall ikkje terrorisme. La oss ikkje heilt miste perspektivet her.

 

Kay

Lenke til kommentar

Er vel mer at det er litt spesielt at de gjør så drastiske tiltak når det er koranen... Spørs om det samme hadde skjedd hvis det var noe fra bibelen?

 

Uansett hvordan man vender og vrir på det, er "folk" reddere for å fornærme muslimer enn andre, tipper det er fordi Islam har de mest høylytte ekstremenistene. Sier ikke at Islam er dritt eller noe, tvert i mot, er jo akkurat som andre religioner (grovt sett, gud er stor, noen sa noe andre må følge osv), men noen tolker ting annerledes. Samme greia skjedde med kristendommen for 1000 år sida under korstogene.

 

Jeg vil ha spillet mitt denne uka, så kan jeg få en patch neste uke!

Endte med at jeg bestilte Far Cry 2, så jeg har noe til helga :)

God butikk for absoluttspill.no

Lenke til kommentar

Bare lurer på hvor mange som allerede har glemt sex-scenene i GTA San Andreas som sjokkerte halve amerika og førte til søksmål og det som var?

 

Så nei, dette har lite og ingenting med terrorisme å gjøre.

 

Edit: kjapp googling sier at: Hele greia er at Koranen ikke er underholdning, og skal heller ikke blandes med underholdning.

At en del av musikken i et spill har referanser mot Koranen er egentlig bare en diger fornærmelse for muslimene.

 

Edit2: brevet fra Nsider til Sony: http://kotaku.com/5065106/nsiders-letter-t...uran-references

Endret av Leken
Lenke til kommentar

Hmmmm..... Tror jeg har fått en hedensk utgave av Little Big Planet....

 

Jeg sitter nemlig og spiller det nå....forhåndsbestilte det for 300 spenn på deal.no og på lørdag lå det i postkassen.

 

SPILLET ER HELT FANTASTISK!! Gled dere til det kommer!! For øyeblikket springen min Sackboy rundt i borat-badedrakt, blingbling og en engleglorie....Herlige muligheter!!

 

Lurer på om taliban kommer på døra nå??

Lenke til kommentar
Bare lurer på hvor mange som allerede har glemt sex-scenene i GTA San Andreas som sjokkerte halve amerika og førte til søksmål og det som var?

 

Så nei, dette har lite og ingenting med terrorisme å gjøre.

 

Edit: kjapp googling sier at: Hele greia er at Koranen ikke er underholdning, og skal heller ikke blandes med underholdning.

At en del av musikken i et spill har referanser mot Koranen er egentlig bare en diger fornærmelse for muslimene.

 

Edit2: brevet fra Nsider til Sony: http://kotaku.com/5065106/nsiders-letter-t...uran-references

 

 

'Political Correctness is a doctrine, fostered by a delusional, illogical minority, and rabidly promoted by an unscrupulous mainstream media, which holds forth the proposition that it is entirely possible to pick up a turd by the clean end.'

Lenke til kommentar
Dette er et tydelig forsøk fra Sony på å unngå eventuelle søksmål fra touchy-feely muslimske ekstremister.

...

Nå er det vel ikke søksmål sony er redd for her, heller demonstrasjoner, offentlig brenning av spill, og i værste fall voldelige aksjoner mot alt som på en eller annen måte kan kobles til sony.

Lenke til kommentar
'Political Correctness is a doctrine, fostered by a delusional, illogical minority, and rabidly promoted by an unscrupulous mainstream media, which holds forth the proposition that it is entirely possible to pick up a turd by the clean end.'

Nei, so smart og vittig, det berre vere sant.

 

Mi erfaring er at "politisk korrektheit" er ein stråmann folk dreg fram for å rakke ned på andre sine meiningar utan å faktisk argumentere mot dei. Mi gjetning er at Leken skreiv sitt innlegg utifrå kva han sjølv meinar, utan å tenke over korvidt det er politisk korrekt eller ikkje.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...