Gå til innhold

Littlebigplanet trekkes tilbake (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arghh...helvetes fundamentalister. På tide å skaffe seg litt perspektiv og rive seg løs fra maktsyke religiøse overhoder, så slipper dere å kaste vekk livet på bagateller.

 

Kanskje jeg skal starte religionen Bananana. Det er forbudt å nevne ordet ban*n i offentlighet eller å fremstille illustrasjoner av frukten ban*n. Brudd på loven vil føre til utlyselse av Jiban som tillater henrettelse ved hengning eller skyting ved eksekusjonspeletong (eventuelt tilfeldig sprenging av uskyldige i ditt land/område dersom du skulle vise deg vanskelig å få tak i). Jeg regner selvfølgelig med at dette vil bli akseptert og respektert over hele verden.

 

On the upside har jeg allerede fått min forhåndsbestilte kopi i posten, så da kan jeg vel pedle en LBP "free speech" edition på ebay om ikke lenge. (minus: det vil ta enda lengre tid før serverene kommer opp...)

Lenke til kommentar
'Political Correctness is a doctrine, fostered by a delusional, illogical minority, and rabidly promoted by an unscrupulous mainstream media, which holds forth the proposition that it is entirely possible to pick up a turd by the clean end.'

Nei, so smart og vittig, det berre vere sant.

 

Mi erfaring er at "politisk korrektheit" er ein stråmann folk dreg fram for å rakke ned på andre sine meiningar utan å faktisk argumentere mot dei. Mi gjetning er at Leken skreiv sitt innlegg utifrå kva han sjølv meinar, utan å tenke over korvidt det er politisk korrekt eller ikkje.

 

Kay

 

Han skal selvfølgelig få mene akkurat hva han vil. Selv mener jeg at man ikke bør legge bånd på sitt kunstneriske uttrykk fordi man står i fare for å "fornærme" en gruppe mennesker og deres virkelighetsoppfatning.

 

På en annen side så forstår jeg hvorfor Sony trår varsomt for å ikke fornærme noen. Deres formål er ikke å bedrive samfunnskritikk, men å tjene penger til sine aksjonærer. Deres handling er derfor helt rasjonell.

 

At det finnes mennesker som forfekter en ideologi som ikke tillater at andre legger musikk til en tekst er noe man kan diskutere i et annet sted.

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Det at Sony faktisk gir etter og trekker det tilbake gir dem bare enda mer makt. Folk er bare så SYKT sensitive. Fatter ikke hvordan vanlige setninger kan kobles til en religions "bibel". Hva blir det neste? At man må sende cd'er, spill og filmer til alle verdens religioner og la dem godta dem før de blir lansert.

 

Ufattelig at dem gir etter :roll:

 

 

EDIT: Bare for og ha sagt det. jeg er ikke rasist. Men jeg mener at folk må slutte og være overfølsomme og slutte og ta seg selv altfor høytidelig.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Det er nå klart at spillet kommer onsdag 5. november i Norge.

 

Takk for info. Kjenner fortsatt jeg blir utrolig irritert over utsettingen. Men den er hvertfall ikke så altfor ille. Bare mangler andre religiøse fanatikere har fått "blod på tann" og henter frem andre ord/uttrykk/setninger/handlinger/bevegelser/bilder/redskaper/biler/etc som kanskje kan referere til deres tro hvis man prøver kjempe hardt i fylla. Og dermed får spillet utsatt eller kansellert.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Han skal selvfølgelig få mene akkurat hva han vil. Selv mener jeg at man ikke bør legge bånd på sitt kunstneriske uttrykk fordi man står i fare for å "fornærme" en gruppe mennesker og deres virkelighetsoppfatning.

Eg er til dels einig...i alle fall bør det ikkje vere slik at ei religiøs gruppe påtvinger andre grupper sine spesielle lover og skikkar. T.d. har eg som ikkje-muslim all rett til å lage teikningar av Muhammed og synge det eg måtte ønske av tekstar frå Koranen. Eg er ikkje underlagt islamsk lov.

 

Men om nokon på ein høfleg måte seier ifrå at dei finn noko støytande, og ein so velger å fjerne det, meiner eg det er ei grei sak. Og det var vel det som skjedde i dette tilfellet.

 

Kay

Lenke til kommentar
Arghh...helvetes fundamentalister. På tide å skaffe seg litt perspektiv og rive seg løs fra maktsyke religiøse overhoder, så slipper dere å kaste vekk livet på bagateller.

 

Kanskje jeg skal starte religionen Bananana. Det er forbudt å nevne ordet ban*n i offentlighet eller å fremstille illustrasjoner av frukten ban*n. Brudd på loven vil føre til utlyselse av Jiban som tillater henrettelse ved hengning eller skyting ved eksekusjonspeletong (eventuelt tilfeldig sprenging av uskyldige i ditt land/område dersom du skulle vise deg vanskelig å få tak i). Jeg regner selvfølgelig med at dette vil bli akseptert og respektert over hele verden.

 

On the upside har jeg allerede fått min forhåndsbestilte kopi i posten, så da kan jeg vel pedle en LBP "free speech" edition på ebay om ikke lenge. (minus: det vil ta enda lengre tid før serverene kommer opp...)

 

Når religionen din har 1.3milliarder følgere kan du nok vente deg det, ja.

Lenke til kommentar

Strider ikke engentlig de kvantemekaniske prinsippene som ligger til grunn for utviklingen av all "intelligent" elektronikk med koranen og bibelen og toraen osv?

 

De religiøst "lærde" klarte jo tom. å stille spm. "er elektrisitet ild? Da kan vi nemlig ikke benytte heisen i helgene."

 

Doofus

Lenke til kommentar
var det ikke en britisk kirke det var noe styr om for ett år siden eller noe sånt?

 

jeg undres på hvor mange sanger det er der ute som siterer bibelen, og som har fått en eller annen kristenfundamentalist til å fråde...

 

 

Joda. par år sida. Gjaldt resistance-spillet. En kort del av spillet foregikk i Manchester Cathedral, og det mislikte den katedralen sterkt, men utviklerne ga beng, mens kirken ble hissigere og hissigere. Førte bare til masse ekstra gratis reklame for spillet.

Lenke til kommentar

Typisk måten prestestyrene gjør det på. I middelalderen prøvde de å brenne alle bøker og klippe ut tungene på de som faktisk fortalte folk hva som står i presteskapets hellige skrifter. Alternativet ble å kalle de hekser og kjettere, klippe ut tungene deres og maltraktere kroppene til kollektiv forlystelse etterpå.

 

Trist å se at dagens presteskap nå har klart å true sony til underkastelse.

 

En positiv tekst fra koranen som faktisk blir spredt over hele verden ville jo bety at presteskapet ble overflødig og mistet sin makt siden de ikke lenger kunne lyve om innholdet og misbruke gode menneskers lojalitet og hengivenhet.

 

 

Når jeg tenker etter så var det vel Jesus og Muhammed opprørere som ville forkaste det undertrykkende presteskapet og gjøre opprør mot dette. Trist å se at noe som begynte som opprør mot underkastelse kan ende opp i noe så helt fordømt totalt fullstendig motsatt.

 

Når man dør så råtner man. Det er ikke noe mer. Slik er det bare. Hva pokker er det da som er så jævlig galt med å kunne gi folk bare et ørlite håp gjennom en positiv tekst fra bibelen, koranen, edda eller vedaene. Jeg blir pokker meg gal av dette syke hysteriet med touchy selvforherligende nyreligiøse åpenbart skadede sekttilhengere fra en eller annen rik og blasert familie i midtøsten som skal diktere, true og tvinge folk til taushet.

 

Disse bøkene har et grunnleggende positivt budskap. Jeg håper bare ikke fanatikerene ødelegger de fine budskapene. Som ateist er jeg overbevist om at jeg hadde hatt et bedre liv som religiøs, men det hadde nok fort snudd seg med dikterende fanatikere i nærheten. :( :(

 

Det jeg egentlig skulle si var: Håper SONY snart gir ut spillet igjen. :)

Lenke til kommentar
var det ikke en britisk kirke det var noe styr om for ett år siden eller noe sånt?

 

jeg undres på hvor mange sanger det er der ute som siterer bibelen, og som har fått en eller annen kristenfundamentalist til å fråde...

 

 

Joda. par år sida. Gjaldt resistance-spillet. En kort del av spillet foregikk i Manchester Cathedral, og det mislikte den katedralen sterkt, men utviklerne ga beng, mens kirken ble hissigere og hissigere. Førte bare til masse ekstra gratis reklame for spillet.

 

Noe som gjorde at salget økte kraftig. Det var bare et reklame jippo akkurat som dette også er.

Lenke til kommentar
Tankene mine går til alle de DVD-platene som nå blir destruert.

 

Ehm, spillet er eksklusiv til PS3, og dermed er det (dyrere) Blu-ray plater, ikke DVD ;)

 

Også er det ett spørsmål; hvis sangen er så offensiv mot muslimer, hvorfor har det da vært offentlig i 2år nå? Hvorfor er ikke sangen blitt bannet på f.eks. myspace?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...