Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke lenger jobber i butikk


Anbefalte innlegg

Jobba i matbutikk for noen år sia. En gang kom det en gammel dame, og jeg syntes det er trivelig å være hyggelig mot gamle mennesker, den lille kontakten de får med den yngre garden kan jo iallefall være grei, ikke sant? Vel. Noen gamlinger tåler ikke dette, kan det virke som.

 

Uansett, jeg spør pent om hun vil ha pose og lappen osv. Og damen er da GAMMEL, sånn 80+ eller noe rundt der.

 

Jaja, hun gikk videre, hadde med seg noen folk på slep osv.. Jeg begynte på neste kunde, men faen og, plutselig hørte jeg smatting(??!?). Sånn smatting som gamle folk gjør for å fukte de tørre, ekle leppene dems. Også hvisket noen meg veeeldig nærme øret mitt: "Du er fremdeles like kjekk".

 

Jah, okey. Freakish. Gamle damen sutta nesten på øret mitt liksom. Ble jævla frika ut. Var ikke så hyggelig mot gamle mennesker etter det nei... som i ekstra hyggelig i forhold til de andre kundene altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og folk som sa nei takk til pose, men som forsynte seg hjertelig av poser som lå nederst på båndet.

Eneste måten å gjøre det på.

Tror han mente at folk sa de skulle ha pose, men sa nei. Deretter tok de pose allikevel uten å betale for de.

Jepp, det er det jeg mener. Det er den eneste måten jeg gjør det på, gidder ikke betale for en pose når det får ingen konsekvenser hvis jeg bare tar. Skal den 17 år gamle kassereren si "unnskyld, skal du ha pose så trenger jeg 50 øre av deg"? Han bryr seg ikke, han er opptatt med neste person. Det er en fin deal.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en kunde som har skreket vilt til meg fordi jeg var borti mobilen hennes når jeg skulle sjekke et kolli-id nummer som hun hadde fått på melding. Og i teorien MÅ jeg ha sjekket dette nummeret opp mot pakken hun skal ha ut. Snakk om PMS på en dårlig onsdag..

Lenke til kommentar

Har også hatt kunder på elkjøp som har nevnt et modellnavn på et visst produkt som jeg skulle slå opp, og så hadde jeg helt naturlig bare tatt å snudd lappen som kunden hadde skrevet ned modellnavnet på. Dette for å kunne se modellnavnet tydelig, da jeg måtte plotte dette inn på datamaskinen.

 

Kunden reagerte med å straks nekte å vise lappen/trekke seg litt tilbake, og en del sinne.... Så spørte jeg om jeg kunne se det han hadde skrevet ned, og det var ikke noe problem. (var ikke noe annet 'konfidensielt' eller lignende som stod der)

 

Så da lærte jeg i alle fall at visse personer reagerer veldig sterkt på å 'beskytte' sine eiendeler. Selv om det er en helt bortkastet gul lapp som kunden ikke har bruk for....

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Japp.. Hun damen skulle sende inn klage til sjefen min og greier.. og skreik at hu skulle ha navnet mitt, jeg sa fornavnet, men hun ville ha hele. Det kunne hun bare glemme, så jeg sa "nei, beklager jeg kan ikke oppgi hele navnet mitt". Hun ble rimelig sur, snudde på hælen og gikk.

Sjefen min har aldri hørt noe fra henne..

Lenke til kommentar

Det med å oppgi navn er folk sære med. Jeg jobbet som kundekonsulent, og hvis jeg ikke klarte å løse et problem (60% av tiden, resten gikk for det meste i "Du har operatørlås på mobilen" eller "Last ned MMS-innstillinger fra hjemmesiden vår") så var det enkelte som skulle ha hele navnet mitt, evt mobilnummeret, så de kunne ringe meg hvis jeg noengang fikk problemer. Jeg lurer på om enkelte mennesker tror at det er sånn verden fungerer.

Lenke til kommentar

Dette er litt OT, men nevner det likevel :p Varer som er feilpriset i butikken, i kundens disfavør, er noe forbanna drit. De kassererne som er lei av sånt kan LØPE og fikse prislappene når det skjer, da slipper de mange klager på det. Jeg har hatt et par sånne før, tar med 20 kroner til en vare som koster 20 kroner, men som blir slått inn til 21... Så må man diskutere :p Det nitriste er jo at de som sitter i kassa ofte ikke bare holder kjeft og taster inn "kravet", det er jo butikkens - og ikke deres egne - penger det er snakk om. FFS! :ph34r:

 

Aldri jobbet i butikk selv, men må jammen være scary med de psykisk utviklinghemmede som valser rundt. Han ene som bruker butikken hos modern er tilsynelatende normal. Men han kan også plutselig begynne å kjefte på folk for små filledetaljer, som at handlevogna står for nær kunden foran (i hans øyne) osv. Vet aldri hvor man har slike :ph34r:

 

Det som alltid er festlig er når det dukker opp kunder som prøver 4-5-6 bankkort, og ingen av dem har dekning :p

Lenke til kommentar
Varer som er feilpriset i butikken, i kundens disfavør, er noe forbanna drit. De kassererne som er lei av sånt kan LØPE og fikse prislappene når det skjer, da slipper de mange klager på det.

 

Nja.. Det er vel ikke så enkelt at kassererne bare kan fikse prislappene selv, man må jo gjerne inn på datasystemet, finne frem til rett vare, endre pris og/eller skrive ut en ny prislapp. Der jeg jobber har ikke kassererne tilgang til noe annet en oppgjørsdelen (hvor de registrerer kassebeholdning på slutten av skiftet) av datasystemet, så de må gjerne mase på en av oss skiftledere eller evt. skrive lapp til sjefen..

 

Det tar ofte en stund før små prisfeil fikses, for å si det slik.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar
"Det var rart, jeg VET jeg har dekning"

 

Jaaaaajaaa. ^^

 

Åjaaa! Folk som drar kort en gang, og får "ikke godkjent". Oj,jeg vet jeg har penger, jeg prøver en gang til. Og en gang til "oj , det var rart". Til slutt skal vedkommende dra og hente penger i minibanken og komme tilbake "bare la varene ligge på båndet, er tilbake om 2 min.

 

Og så kommer personen ALDRI tilbake, og jeg må gå rundt og legge på plass varer

Lenke til kommentar

Jobber på Rimi. Det gøyeste er når kunder skal betale med kort og sier koden høyt mens de taster inn ... :D

 

Vi har forøvrig en fyr som går i rekordkort løpeshorts og forsyner seg med reker i butikken. Rekene er plassert rett ved bakeriavdelingen, hvor vi ofte har smaksprøver. Når det er tomt for smaksprøver, hender det rett som det er at han legger opp noen reker på smaksprøveskålen :p.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...