Gå til innhold

PS3 og ekstern HD


killertomato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med filstørrelser i FAT32? Er det ikke noe begrensninger der på hvor store de kan være?

 

det kan væra maks 4gb. MEEEEN ps3 støtter filstørrelser større enn dette.. Trikset er å overføre dem til ps3en via et mediecentre.. Jeg har filer så store som 15gb inne på min ps3.

 

Og hvordan gjør jeg dette? Fra PC til PS3 via nettverkskabel, eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med filstørrelser i FAT32? Er det ikke noe begrensninger der på hvor store de kan være?

 

det kan væra maks 4gb. MEEEEN ps3 støtter filstørrelser større enn dette.. Trikset er å overføre dem til ps3en via et mediecentre.. Jeg har filer så store som 15gb inne på min ps3.

Merkelig, trodde harddisken i PS3-en også var formatert i FAT32...

Lenke til kommentar
Hvordan er det med filstørrelser i FAT32? Er det ikke noe begrensninger der på hvor store de kan være?

 

det kan væra maks 4gb. MEEEEN ps3 støtter filstørrelser større enn dette.. Trikset er å overføre dem til ps3en via et mediecentre.. Jeg har filer så store som 15gb inne på min ps3.

Merkelig, trodde harddisken i PS3-en også var formatert i FAT32...

 

Nei det er den ikke... :)

Lenke til kommentar
PS3ens HDD er altså ikke FAT 32 men maskinen kan kun lese fra FAT 32-enheter? Dette må jo kunne fikses med en oppdatering? Fysj på Sony!

 

Det du sier er helt korrekt ja. Er enig med deg at det er teit, men jææævli glad for at selve hoveddisken ikke er fat32, det hadde vært SKANDALE på et mediacenter :)

Lenke til kommentar
PS3ens HDD er altså ikke FAT 32 men maskinen kan kun lese fra FAT 32-enheter? Dette må jo kunne fikses med en oppdatering? Fysj på Sony!

 

Hvilket format er det du ønsker da?

 

Uansett leveres "alle" USB-disker i FAT32, så med mindre du har formatert den selv etter innkjøp er det null problem å kjøre den på PS3. Når du er inne på en kategori (Music, etc.), trykk trekant og velg "display all", og bla deg frem til ønsket mappe derfra. Litt kronglete, så mange gjør dette feil.

Lenke til kommentar
Hvilket format er det du ønsker da?

 

han ønsker vel noe som kan lagre filer større enn 4gb ettersom dette er latterlig lavt.. Hvem gidder vel å se Xvid filmer på 700/1400mb på en ps3/hdtv? Lyden og bildet er jo tragisk dårlig :)

Kjipt at vi tvinges til å bruke et mediacenter for å få hd-filmer over på ps3en for avspilling

 

Men hva er PS3-HD-en formatert som? NTFS er det vel ikke?

 

Det er ikke NTFS så vidt jeg vet.. tror det er noe som er mekket i forbindelse med ps3en, men jeg vet ikke :) Samme for meg, så lenge det støtter HD-filmer i stor størrelse :)

 

 

ps: angående eksterne disker.. hvem pokker kjøper feks en 1TB disk uten å formatere den over i NTFS eller tilsvarende.. Alle spill og filmer er jo over 4gb i disse dager.. Mulig noen har 1tb med xvid eller musikk, men mja.. skeptisk :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Da har jeg installert tversity og må si det gikk overraskende problemfritt, ps3'en fant mediesenteret med engang. Ikke verst! Eneste problemet jeg har oppdaget er at enkelte video filer av en eller annen grunn blir dobbelt så store når jeg kopierer de over til ps3'en via mediesenter. Har noen merket det samme? Dette gjelder ikke alle video filer, noen holder seg på samme størrelse som på pc'en, så jeg skjønner ikke helt hva som foregår her.

Endret av killertomato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...