Gå til innhold

Fable 2 - Albions borgere!


Leakim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten, noen som vet hvordan du kan du mindre feit?
Spis sunt. (Lès, gå til en Produce selger, og kjøp brokkoli o.l., bruk left sticken sånn at du får se info om varene, så skal det stå "-5.0%fat" f.eks).

Får å holde deg smal og smekker anbefales det å kjøpe potions i stedet for å spise paier o.l.

 

Endelig :D har lurt på dette en stund.

Spiste 3 paier ved en feiltagelse, og har gått rundt som den sværingen en god stund nå.

 

En ting som er litt kjipt, er at man ikke kan velge og "ikke" ta opp ting. Så når man er in combat og får lite hp, så popper det opp potions til høyre på "pilene" og mat til venstre..og der kan det godt hende at en stygg liten pai som du måtte plukke opp ligger og lurer -.-'

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Ble akkurat ferdig med spillet, historien var helt fantastisk. Er enig med Molyeix (ettellerannet?) - 9/10. Veldig morsom slutt, når du så historien til figuren din.. Først liten gutt, også feitere og feitere:P

Fin slutt, men et forferdelig vanskelig valg uten at jeg skal røpe noe.

 

Nå skal jeg vell... En gang til!:D

Lenke til kommentar

Forresten, det er noe som skurrer litt. Dette med player-orbs, eller hva det kalles. Når jeg skrur på at alle kan joine, betyr det at det er en eller annen liste som folk ser hvor de joiner min verden og flyr rundt i den, eller er det på en måte slik at orbsene egentlig er spillere som spiller sitt eget spill og ser meg som en orb? Hvis det er det første, hvordan blir jeg en orb som kan fly rundt hos andre?

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig. Har hodepine nå :p...

Singleplayer var morro men det var en del viktige elementer som irriterte meg...

 

- Man kan ikke lenger mappe potions til d-pad, noe som fører til unødvendig mye blaing i menyer. Man kan ikke aktivere flere ting i menyen samtidig, men må inn i menyen hver eneste gang man skal bruke noe.

- Man MÅ peke en rettning på LS for å lade opp et kraftigere angrep selv om fienden er rett foran.

- Kartet er ubrukelig.

- Magisystemet er handicappet i forhold til forgjengeren. Før hadde man alt som var av spells lett tilgjengelig ved å trykke LT og deretter velge spell hved hjelp av X,A,B eller Y. Nå brukes LT kun til å "fokusere på en motstander." Jeg har spillt gjennom hele spillet og ikke hatt bruk for å "fokusere" på motstanderen.

- De kunne latt være å transformere kvinnelige karakterer til troll bare fordi man oppgraderer styrke.

- Hvorfor i alle dager har tradere nesten altid kun 1 av items de selger. Hvis jeg trenger masse potions før en stor fight så må jeg reise til flere byer noe som føles unødvendig og tullete.

- Co-op suger hest. Samme kameravinkel som man ikke kan snurre på ofr begge spillere, generisk karakter istedenfor din egen, ikke med hunden over, går ikke ann å kjøpe noe i partnerens værden og man får en bitteliten sirkel man må holde seg innenfor. Som om ikke det var nok pauses også spillet til begge hvis den andre gjør noe så triviellt som f.eks å lese et skillt, jobbe eller bla i menyene.

 

Man må også stoppe opp hver gang man avfyrer et våpen....???

"Åpen verden" lovnadene var bare bull. Jeg går like mye på stier som jeg gjorde i den orginale. Man er fortsatt på det nivået at man nekter spilleren å forsere små skråninger.

 

Byene er i praksis mye mindre enn det de ser ut til å være noe jeg synes er rett og dårlig gjort. Når man ser videodiaries og liknende får man inntrykk av store byer, men i praksis er de ikke større enn før.... Det er bare mer "bakgrunn"... Hva pokker skal vel jeg med bakgrunn?

 

Jeg likte eneren veldig godt, men jeg likte det faktisk litt mindre da jeg leste hva Molnieux og Lionhead lovte det skulle ha vært. Det virker som om de har en tendens til å konstant love mer enn det de klarer å holde.

 

*** Det ble litt mer enn det jeg hadde trodd det skulle bli da jeg startet å skrive, men det får være :p ***

 

Fable er et veldig bra spill, og jeg koste meg veldig med det. Hvis co-op blir fikset i nærmere framtid så kommer jeg til å få unvevnelige timer i Albion, men det er allikevel surt at noen lover deg en bløtkake med krem og jordbær, men når kaka kommer så har de tatt vekk bærene og kremen... Det er en merkelig følelse å være så fornøyd med et spill, og samtidig så skuffet. Jeg liker FAble 2 og kommer til å spille det masse, men jeg kommer til å irritere meg over det jeg savner samt de aspektene av spillet jeg misliker.

 

hepp.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Forresten, det er noe som skurrer litt. Dette med player-orbs, eller hva det kalles. Når jeg skrur på at alle kan joine, betyr det at det er en eller annen liste som folk ser hvor de joiner min verden og flyr rundt i den, eller er det på en måte slik at orbsene egentlig er spillere som spiller sitt eget spill og ser meg som en orb? Hvis det er det første, hvordan blir jeg en orb som kan fly rundt hos andre?

 

Du spiller i din egen værden, men kan velge å "se" andre spillere. De spillerne er fortsatt i sin egen værden, men du kan se dem fordi de er på samme sted som deg. Det blir litt sånn paralellt univers opplegg.

Lenke til kommentar
Javel? Men da jeg løper rundt i Bowerstone market, sikkert det travleste stedet i Albion, ser jeg kanskje 10-15 orbs. Det må da kunne være flere orbs enn dette? Eller er alle delt inn i flere "servere" (tenk MMO's)

Jeg aner ikke... Er det egentlig viktig? 10 mulige partnere burde være mer enn nok. 1000+ andre orbs hadde blitt litt overkill tror jeg så de har nok en eller annen fiks løsning på det.

Lenke til kommentar
Neida, ikke viktig, bare lurte. Fable 2 selger som varmthvetebrød, og det ville vært rart om det ikke skulle være flere som spilte midt på dagen i helga.

 

Uansett, har ikke utforsket dette så bra enda, men hvordan velger man folk og inviterer dem inn? Er det bare å velge dem og trykke på A eller noe sånt?

Jepp, mulig du må bruke LT for å fokusere på dem... Deretter trykker du A og velger innteract. Deretter invito to game.

Lenke til kommentar

Video som viser noe av det jeg savner I Fable 2...

Videoen inneholder spoilere for Fable 1

 

Spoiler for de som er ferdige med Fable 1 & 2...

 

 

Noe av det jeg savner mest er en episk ond nemesis. Lucien i Fable 2 er ikke noe annet enn en mann som ble gal fordi kona og dattera hans døde. Attpåtil angrer han på det onde han gjør. Det gjør seg godt i en bok eller en film, men fungerer mindre bra i et spill. I fable 1 hadde man gode gamle Jack of Blades som gjorde onde ting mens han lo. Han var ond fordi det er gøy å være ond og for å bli så mektig som mulig. Noe som er samme grunnen til at noen velger å spille som ond i spillet. Makt og morro.

 

Jeg fikk heller aldri noe "bånd" med andre karakterer i spillet. Søstra mi var en generisk stemme i mengden blant andre slitsomme borgere.

 

I fable 1 blir mora og søsteren kidnapped i tillegg til at søstra blir blind, noe som vekker ekstra empati. I tillegg er stemmeskuespillet elendig i fable 2. Vanlige borgere har ikke endret kvalitet, men de andre hovedpersonene du møter høres ut som om de leser høyt fra noe de fant skrevet på en dovegg. I tillegg har man fjernet boritmot alt som heter cutscenes noe som fører til at man alt for ofte ser på 3-4 personer som står som stokker og stirrer på hverandre før den ene rekker ut en hådn for å levere ettellerannet. Man har også fjernet den veldig stilige måten å fortelle historie på ved bruk av veggmaleriene i heroes cave.

 

En ting til. Greit nok at man skal føle at man har bruk for hunden, men når man gjør det ved å legge til 100vis av ubrukelige kister og steder man kan grave da blir det for dumt. Når jeg åpnet en kiste i Fable 1 da åpnet jeg en skattekiste... Det var altid noe værdifullt der, eller i det minste noe jeg kunne bruke. Det var spennende og nyttig å lete etter kister. I fable 2 er spenningen borte. Altfor ofte graver jeg opp epler, blomsterbuketter, eller jeg åpner en godt gjemt kiste for å finne billig parfyme. Hvem faen er det som drar ei kiste langt ut i skogen og gjemmer den for å beskytte en flaske billig parfyme? For ikke å snakke om hvem pokker det er som driver å graver ned epler og blomsterbuketter hele tiden. Dette er IKKE godt spilldesign. De har puttet inn masse å gjøre, men har samtidig kuttet gevinsten du får for innsatsen. I fable 1 fikk man følelsen av at man kunne finne noe episk hvis man gikk på skattejakt, og man hadde som oftest rett i det. I fable 2 føler man at det er bortkastet tid å lete etter items. Noe som i stor grad er sant. I en quest skulle jeg finne en pirat skatt. Har hadde utviklerne mulighet til å la deg finne: pirat klær, pirat sværd, en stor skatt og et personlig piratskip.

 

Det man får er 10 kister med 1500G i hver som er såpass godt gjemt at man må bruke lang tid på å finne alle sammen noe som føles vanvittig bortkastet med tanke på at det kune er 1500 i hver. Man får faktisk piratkapteinens våpen, men det er tydeligvis kun et replica i plast ettersom man kun kan bruke det som trophy. Piratskipet bruker man faktisk som transport tilbake, men det blir bare liggende ved bredden etterpå. Tenk så kult å kunne innrede og bo på en piratgallei.

 

Hunden er forøvrig irriterende. Ja den er søt så jeg vil ikke kvitte meg med den, men det blir for dumt når den gang på gang prøver selvmord ved å sette seg og logre ved siden av et troll...

 

 

SKuffeeeeet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...