Gå til innhold

Sniktitt: Sony Ericsson Xperia X1i


Anbefalte innlegg

Xperia X1i kommer forøvrig kun med engelsk tastatur foreløpig. I følge Sony Ericsson vil versjonen med norsk tastatur være tilgjengelig rundt nyttår.

 

Noen som vet noe mer om dette? Det er en del som har hevdet at den norske versjonen ikke har tastatur med ÆØÅ.

Og rundt nyttår? Før eller etter......

 

Overrasket meg at dette sto i denne artikkelen. Jeg har forøvrig mast ekstra mye på SE-representanten min som følge av det.

 

Fint! Fortsett å mas:-)

 

Viktig å vite dette. Det avgjør om man skal vente til norsk versjon eller like godt kjøpe den engelske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er min erfaring etter å ha brukt qtek senere tytn2 og testet diamond og diamond pro i tilegg til iphone:

 

Desidert beste skjerm for å slippe riper er iphone (HTC er også ok, men ikke på langt nær så god som iphone, men har du veske og ikke har den å slenge sammen med andre harde ting i lomma er også htc god)

 

Følsomhet på skjermen er klart best på iphone, milevis bedre enn htc !

 

Man blir bortskjemt med størrelsen på 3,5 tommer på iphone, her kommer jo hd med en killer, og x1 en god mellomting.

 

Skal man ha hardw.tastatur går det på bekostning av tykkelsen og tyngde, men det et topp å ha når man er vant til det.

 

Håper inderlig HD kommer med "iphonekvalitet" på skjermen (joda vet den har bedre oppløsning å )

 

Teknisk er jo htc mange år før iphonen, men de har mye å lære av brukeropplevelsen her.

 

Ser for meg HD men et godt softwaretastatur, så kanskje jeg ikke trenger hw.tastatur lenger ;-)

 

flere som har kommentarer, som har begge typer telefoner ? Hva med Samsung SGH-i900 Omnia ?

Endret av knuhen
Lenke til kommentar
Her er min erfaring etter å ha brukt qtek senere tytn2 og testet diamond og diamond pro i tilegg til iphone:

 

Desidert beste skjerm for å slippe riper er iphone (HTC er også ok, men ikke på langt nær så god som iphone, men har du veske og ikke har den å slenge sammen med andre harde ting i lomma er også htc god)

 

Følsomhet på skjermen er klart best på iphone, milevis bedre enn htc !

 

Man blir bortskjemt med størrelsen på 3,5 tommer på iphone, her kommer jo hd med en killer, og x1 en god mellomting.

 

Skal man ha hardw.tastatur går det på bekostning av tykkelsen og tyngde, men det et topp å ha når man er vant til det.

 

Håper inderlig HD kommer med "iphonekvalitet" på skjermen (joda vet den har bedre oppløsning å )

 

Teknisk er jo htc mange år før iphonen, men de har mye å lære av brukeropplevelsen her.

 

Ser for meg HD men et godt softwaretastatur, så kanskje jeg ikke trenger hw.tastatur lenger ;-)

 

flere som har kommentarer, som har begge typer telefoner ? Hva med Samsung SGH-i900 Omnia ?

 

Kjenner vel ingen av telefonene særlig, men er imponert over brukegrensesnittet på iPhone, men jeg er skeptisk til å skrive på skjermen. Var veldig knotete. Jeg skjønner at man vender seg til det etterhvert men vil det bli like godt å skrive på som et hardware-tastaur?.....skeptisk....:-)

 

Jeg vil nok gå for "good old" Sony Ericsson igjen. Synes X1 ser lekker ut og har alt det jeg trenger. Har vel egentlig bestemt meg for å gå for den.....

Jeg kommer til å handle om ikke så lenge (en mnd maks) så man ikke bare sitter å venter og venter. For er det noe som ER sikkert så er det at det hele tiden vil komme noe som er bedre og flottere.....og det går fort også......

Lenke til kommentar

Fikk trykke på en kollega sin nye Xperia i dag, flott byggekvalitet og hendig størrelse. Er dessverre for mye Windows Mobile etter min smak, om du ser bort fra panelene. Ville vurdert den hvis den hadde hatt større skjerm (alá minst 3,5", som iPhone), oppløsningen derimot er knall og veldig god bildekvalitet. Virket litt treg, men dette bedrer seg vel med et par nye oppdateringer.

Lenke til kommentar
Her er min erfaring etter å ha brukt qtek senere tytn2 og testet diamond og diamond pro i tilegg til iphone:

 

Desidert beste skjerm for å slippe riper er iphone (HTC er også ok, men ikke på langt nær så god som iphone, men har du veske og ikke har den å slenge sammen med andre harde ting i lomma er også htc god)

 

Følsomhet på skjermen er klart best på iphone, milevis bedre enn htc !

 

Man blir bortskjemt med størrelsen på 3,5 tommer på iphone, her kommer jo hd med en killer, og x1 en god mellomting.

 

Skal man ha hardw.tastatur går det på bekostning av tykkelsen og tyngde, men det et topp å ha når man er vant til det.

 

Håper inderlig HD kommer med "iphonekvalitet" på skjermen (joda vet den har bedre oppløsning å )

 

Teknisk er jo htc mange år før iphonen, men de har mye å lære av brukeropplevelsen her.

 

Ser for meg HD men et godt softwaretastatur, så kanskje jeg ikke trenger hw.tastatur lenger ;-)

 

flere som har kommentarer, som har begge typer telefoner ? Hva med Samsung SGH-i900 Omnia ?

 

 

Omnia har et veldig bra on-screen Qwerty keyboard i landskap orientasjon, Omnias keyboards kan brukes valgfritt i portrett eller landskap orientasjon i alle applikasjoner, og dette gjør for min del at jeg ikke savner eller føler noen behow for et fysisk slide-out Qwerty keyboard.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

SE bekrefter ovenfor forhandlere at den norske utgaven også får norske tangenter, mens den engelske vil kreve at brukeren først trykker áü-tasten og så a for å få f.eks æ.

 

De som syns dette høres helt horribelt ut venter selvfølgelig til over nyttår med å handle :)

Lenke til kommentar

Valget mellom HD og Xperia burde jo stå på hvorvidt du vil ha et hardwaretastatur eller ikke...

Nei, ikke for min del. Skriver ikke så mye på telefonen, så hardwaretastatur eller ikke er meg likegyldig.

Er først og fremst ute etter et nytt leketøy, og begge ser morsome ut :)

 

edit: leif

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
SE bekrefter ovenfor forhandlere at den norske utgaven også får norske tangenter, mens den engelske vil kreve at brukeren først trykker áü-tasten og så a for å få f.eks æ.

 

De som syns dette høres helt horribelt ut venter selvfølgelig til over nyttår med å handle :)

 

Hei! Noe helt annet: Vet du om det fungerer greit med 16gb MicroSDHC i X1?

Lenke til kommentar
Hei! Noe helt annet: Vet du om det fungerer greit med 16gb MicroSDHC i X1?

Vet det ikke sikkert, men den værtfall støtte mircSDHC kort, og jeg regner med at den vil klare 16GB korta også. Kanskje til og med 32GB?

 

edit: Sett nettbutikker som reklamerer med at de skal selge X1 med 16GB kort inkludert, men det betyr jo egentlig ingenting.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

 

hehe, jaudå.. De mener den har 3.2" skjerm.. Det blir fort ett litt sånn negativt preg over en telefonen når testeren ikke er så kjent med windows-mobile.. Syntes det er litt rart at de ikke mener den ikke er rettet særlig mot ungdom.. Batteri som skal holde nærmere 6 timer med videoavspillig(i følge tracyandmatt), 3.5 jack, stereo høytalere.. Ett mitt på treet kamera..

Lenke til kommentar
hehe, jaudå.. De mener den har 3.2" skjerm.. Det blir fort ett litt sånn negativt preg over en telefonen når testeren ikke er så kjent med windows-mobile.. Syntes det er litt rart at de ikke mener den ikke er rettet særlig mot ungdom.. Batteri som skal holde nærmere 6 timer med videoavspillig(i følge tracyandmatt), 3.5 jack, stereo høytalere.. Ett mitt på treet kamera..

Ja den har vel bare 3" .. Men har faktisk lest andre steder også at skjermen er 3,2". Blir sikkrt blanda med megapixlene som er på 3,2 ..

;)

Lenke til kommentar

Tror VG's testpanel forklarer mer enn noe annet... Aldri lest en bra test der - i teksten under feks så bruker jo skribrenten 50% å skrive om at telefonen kjører winmobile som om det var en sykdom.

Kjære VG skribrent: Greit at du trekker det fram til teknokåte fjompser som kjøper noe slikt pga show-off-effekten, men tenk nå også på de som faktisk er klar over at dette er den ferskeste winmobilen på markedet, som vet meget godt hva winmobile er, mulighetene og fordelen det bringer - for det er ofte de som gidder å bruke 6k på en telefon. Takk.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...