Gå til innhold

Sniktitt: Sony Ericsson Xperia X1i


Anbefalte innlegg

I følge Sony Ericsson service skal det være slik. Jeg testet selv en annen telefon i butikken som også hadde samme ulyd. Det er to tannhjul som skaper denne ulyden. Om jeg får reperasjonsskrivet igjen, skal jeg sitere det direkte. Jeg har tatt opp dette med forhandler for å sjekke muligheten for å heve kjøpet. Får en avklaring på dette i morgen.

Jeg har ikke dette prob med min tlf ingen lyd når jeg rister i den men,jeg har problem med dekslet bak det løsner med en gang og vansklig å feste det...

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke dette prob med min tlf ingen lyd når jeg rister i den men,jeg har problem med dekslet bak det løsner med en gang og vansklig å feste det...

 

Dekselproblemet har jeg hørt om før. Tror det har vært omtalt her på forumet før også. Den andre feilen derimot har jeg aldri hørt om før. Jeg har vært ganske mye på engelsktalende forum de siste månedene (Esato/xda-dev.) men aldri hørt om dette før. Synes også det er merkelig at SE sier at det skal være slik.

Det er jo vanskelig å vite hvor høy lyd det er uten å ha hørt det selv så kan dere prøve å sammenligne det med noe så vi får en viss peiling på hvor mye det er?

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Dekselproblemet har jeg hørt om før. Tror det har vært omtalt her på forumet før også. Den andre feilen derimot har jeg aldri hørt om før. Jeg har vært ganske mye på engelsktalende forum de siste månedene (Esato/xda-dev.) men aldri hørt om dette før. Synes også det er merkelig at SE sier at det skal være slik.

Det er jo vanskelig å vite hvor høy lyd det er uten å ha hørt det selv så kan dere prøve å sammenligne det med noe så vi får en viss peiling på hvor mye det er?

 

Har du noen tips på hva som kan gjøres bortsett fra å lime det fast da :-))

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Dekselproblemet har jeg hørt om før. Tror det har vært omtalt her på forumet før også. Den andre feilen derimot har jeg aldri hørt om før. Jeg har vært ganske mye på engelsktalende forum de siste månedene (Esato/xda-dev.) men aldri hørt om dette før. Synes også det er merkelig at SE sier at det skal være slik.

Det er jo vanskelig å vite hvor høy lyd det er uten å ha hørt det selv så kan dere prøve å sammenligne det med noe så vi får en viss peiling på hvor mye det er?

 

Hos meg høres det ut som en liten plastbit som er løs, på størrelse med et knappenålshode. Jeg snakket med forhandler og de nektet meg å heve kjøpet, siden SE har sagt det er slik. Da jeg nevnte at noen på forumet ikke hadde dette problemet, prøvde han seg med at det kunne gjelde denne batcen, hvor jeg igjen ba han sjekke med SE hva som faktisk som er sant. Han skal på nytt gi meg tilbakemelding.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Hadde en lengre samtale med X1 vedrørende tannhjul-problematikken. For å gjøre en lang historie kort, sier SE at det skal være slik. Tannhjulet skal være slarkete for å skape en best mulig opplevelse ifm. åpning og lukking av tastaturet. Han på X1 support så dette tannhjulet på en tenging han hadde for hånden, men av policy grunner kunne jeg ikke få dette. Ikke hans feil det, så det jeg gjør nå er å hente telefonen, samt service-beskrivelse, som jeg kommer til å legge ut her i sin helehet.

 

Så får tiden vise om jeg kommer til å ta dette høyere opp i SE eller om dette tannhjulet en gang viser seg å være en svakhet ved telefonen.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mest på han med løst deksel (krio). Løst deksel kan vel ikke være standard på X1.

 

Arbeidsbeskrivelse fra SE:

 

"Lyden som kunden referer til er to plastikkhjul inne i tlf. Da dette er en mekanisk del, vil man høre en lyd hvis man rister apparatet. Ingen feil funnet"

 

 

Min kommentar til dette er at man ikke trenger å "riste" for å høre dette. Lett bevegelse inn mot øret, når en eksempelvis går og prater, fremprovoserer denne lyden.

 

For meg virker det som SE ikke har testet telefonen godt nok før de slapp den på markedet.Vanlige brukere over tid vil irritere seg over dette. Jeg kan vedde mye på at neste modell ikke har dette, på lik linje som P800, p900, P1i ikke har det. Synes SE her bare bør innse sakens realitet, ulyder kler ikke en telefon i denne prisklassen!

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Arbeidsbeskrivelse fra SE:

 

"Lyden som kunden referer til er to plastikkhjul inne i tlf. Da dette er en mekanisk del, vil man høre en lyd hvis man rister apparatet. Ingen feil funnet"

 

 

Min kommentar til dette er at man ikke trenger å "riste" for å høre dette. Lett bevegelse inn mot øret, når en eksempelvis går og prater, fremprovoserer denne lyden.

 

For meg virker det som SE ikke har testet telefonen godt nok før de slapp den på markedet.Vanlige brukere over tid vil irritere seg over dette. Jeg kan vedde mye på at neste modell ikke har dette, på lik linje som P800, p900, P1i ikke har det. Synes SE her bare bør innse sakens realitet, ulyder kler ikke en telefon i denne prisklassen!

 

Dette er merkelig. Helt enig med deg at slike ting ikke bør forekomme i en 6000-kroners mobil. Rart også at ikke alle har denne ulyden i telefonen sin hvis det ikke er en feil. :roll:

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Jeg fikk byttet min tlf grunnet at dekkslet ikke satt fast,på den nye sitter det bra, men er litt bekymret over de lyder dere snakker om, jeg hadde ikke det på min første og har heller ikke merket noe enda på den nye jeg fikk,bruker tastaturet på tlf mye så skjermen blir skyvet opp og ned rimlig mange ganger i løppet av dagen,, så jeg får krysse fingra for at denne lyden ikke kommer,men syntes det er merkellig at SE fraskriver seg dette prob da,,

Lenke til kommentar
Jeg fikk byttet min tlf grunnet at dekkslet ikke satt fast,på den nye sitter det bra, men er litt bekymret over de lyder dere snakker om, jeg hadde ikke det på min første og har heller ikke merket noe enda på den nye jeg fikk,bruker tastaturet på tlf mye så skjermen blir skyvet opp og ned rimlig mange ganger i løppet av dagen,, så jeg får krysse fingra for at denne lyden ikke kommer,men syntes det er merkellig at SE fraskriver seg dette prob da,,

 

 

Jeg får modere meg litt og si at denne lyden ikke er så skjenerende som først beskrevet. Nå som jeg har blitt "vant" til den, er det noe jeg kan leve med, så sant den ikke blir høyere. Likevel vil jeg anse tannhjul med slark i som en potensiell svakhet, noe som jeg vil følge med på i tiden fremover.

Endret av xperia
Lenke til kommentar

mitt deksel er ikke helt 100%, men det ser ut til at det sitter bedre

etter at jeg klemte litt på dekselet før jeg satte det på telefonen igjen.

 

låsemekanismen virker ganske dårlig synes jeg, den er avhengig av

at dekselet klemmer inn to avrunnede tapper i hver sine spor,

og når man tar av dekselet, så gjør man det ved å vide ut dekselet.

 

lyden har jeg også på min telefon, men jeg var ikke klar over den før jeg

prøvde å riste på telefonen, og lytte etter lyden. den er for det meste veldig

lav, og minner ikke om at noe er løst inne i telefonen som i at det ligger løst

inni, men at noe ikke er skrudd helt fast, eller f.eks. et tannhjul med slark i.

 

ikke det at jeg tror det er noen tannhjul i forbindelse med skyvemekanismen.

det eneste stedet jeg kan forestille meg at det skal være tannhjul i telefonen,

er i kameraets linsemodul, som også er i samme område som jeg hører den lyden.

Lenke til kommentar
mitt deksel er ikke helt 100%, men det ser ut til at det sitter bedre

etter at jeg klemte litt på dekselet før jeg satte det på telefonen igjen.

 

låsemekanismen virker ganske dårlig synes jeg, den er avhengig av

at dekselet klemmer inn to avrunnede tapper i hver sine spor,

og når man tar av dekselet, så gjør man det ved å vide ut dekselet.

 

lyden har jeg også på min telefon, men jeg var ikke klar over den før jeg

prøvde å riste på telefonen, og lytte etter lyden. den er for det meste veldig

lav, og minner ikke om at noe er løst inne i telefonen som i at det ligger løst

inni, men at noe ikke er skrudd helt fast, eller f.eks. et tannhjul med slark i.

 

ikke det at jeg tror det er noen tannhjul i forbindelse med skyvemekanismen.

det eneste stedet jeg kan forestille meg at det skal være tannhjul i telefonen,

er i kameraets linsemodul, som også er i samme område som jeg hører den lyden.

 

De har på SE X1 Support bekreftet at dette tannhjulet benyttes ifm. med åpning og lukking av tastaturet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...