Gå til innhold

Sniktitt: Sony Ericsson Xperia X1i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg skal ha meg ny telefon nå. Det står mellom HTC Touch HD/PRO og Xperia. Jeg lurer litt på hvordan skjermen til Xperia takler riper o.l. Har lest at HTC touch PRO ikke var særlig ripebestandig, noe som jeg håper de har rettet opp på touch HD.

Endret av 2lucky4u2
Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal ha meg ny telefon nå. Det står mellom HTC Touch HD/PRO og Xperia. Jeg lurer litt på hvordan skjermen til Xperia takler riper o.l. Har lest at HTC touch PRO ikke var særlig ripebestandig, noe som jeg håper de har rettet opp på touch HD.

 

Kan dere si noe om følsomheten til skjermen? Er den på lengde med Touch Pro eller er den bedre?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal ha meg ny telefon nå. Det står mellom HTC Touch HD/PRO og Xperia. Jeg lurer litt på hvordan skjermen til Xperia takler riper o.l. Har lest at HTC touch PRO ikke var særlig ripebestandig, noe som jeg håper de har rettet opp på touch HD.

 

Hvis du behandler tlf på en ordentlig måte så er riper ikke noe problem. På HTC Touch diamond/PRO følger det med en skjermbeskytter som du limer på, den fungerer knall for meg iallefall. har byttet den ut og skjermen var feilfri!

 

Eller mener jeg at overflaten på X1 har vel en glass liknende overflate?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal ha meg ny telefon nå. Det står mellom HTC Touch HD/PRO og Xperia. Jeg lurer litt på hvordan skjermen til Xperia takler riper o.l. Har lest at HTC touch PRO ikke var særlig ripebestandig, noe som jeg håper de har rettet opp på touch HD.

 

Hvis du behandler tlf på en ordentlig måte så er riper ikke noe problem. På HTC Touch diamond/PRO følger det med en skjermbeskytter som du limer på, den fungerer knall for meg iallefall. har byttet den ut og skjermen var feilfri!

 

Eller mener jeg at overflaten på X1 har vel en glass liknende overflate?

 

Tror ikke Xperia har det, men er ganske sikker på at Touch HD har det.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal ha meg ny telefon nå. Det står mellom HTC Touch HD/PRO og Xperia. Jeg lurer litt på hvordan skjermen til Xperia takler riper o.l. Har lest at HTC touch PRO ikke var særlig ripebestandig, noe som jeg håper de har rettet opp på touch HD.

 

Uansett hvilken du velger anbefaler jeg at du klemmer på et InvisibleShield på skjermen uansett, så slipper du å bekymre deg for det.

 

Jeg valgte HTC Touch Pro, og foreløpig angrer jeg ikke i det hele tatt. Panel-grensesnittet til Xperia er interessant, men etter det jeg har sett av demonstrasjoner, så viser mange av panelene den samme informasjonen bare organisert på forskjellige måter. :)

Lenke til kommentar
Er skjermen berøringssensitiv eller trykksensitiv?

Fikk meget lyst på denne mobilen. Tenker masse på en iPhone, men liker friheten andre OS gir meg..

 

Den er nok berøringssensitiv. Dette siden en hver Windows Mobile telefoner foreløpig er tildels avhengig av en stylus, og derfor kan man ikke benytte seg av kapasative skjermer slik som på iPhone. Med vanlig berøringsfølsom skjerm kan du ihvertfal bruke telefonen når du er kald på fingrene ;)

Lenke til kommentar

Utrolig glad å høre at dere mener den er rask - man har jo hørt litt blandede erfaringer; og noen som påstår de har fått en versjon med mindre enn 400 mb RAM.

 

Gleder meg både til videosnutt, kvalitetstest og evt. også en liten head-on kamp fra innavlet mot HTC Touch Diamond Pro + evt. også HD og Samsung om dere skulle ha lite å gjøre ;-)

 

-Remerser

Lenke til kommentar
Xperia X1i kommer forøvrig kun med engelsk tastatur foreløpig. I følge Sony Ericsson vil versjonen med norsk tastatur være tilgjengelig rundt nyttår.

 

Noen som vet noe mer om dette? Det er en del som har hevdet at den norske versjonen ikke har tastatur med ÆØÅ.

Og rundt nyttår? Før eller etter......

Lenke til kommentar

Det ryktes at telefonen er særdeles treg ved panelvalg, å at det faktisk skal ta mellom 3-5 sekunder å endre paneler eller få opp panelene.

Hvis dette stemmer i realiteten er dette ett irriterende minus. Skjermmessig er den imponerende, men de skulle klart å tråkke over 3" grensa, men men man kan ikke syte å klage over alt.

Gleder meg enormt til selv å få fingrene i ett eksemplar, men nå skal vi ikke glemme at HTC har HD klar på trappa.

Blir en spennende avslutning på 2008 gitt.

Lenke til kommentar

Ah .. Har lyst på denne, men også lyst på HD fra HTC når den kommer... ;)

 

Har ikke testet telefonen selv, men har dummy liggende her, og kvaliteten virker veldig bra. På qwerty tastaturet kunne taste ha vært litt mer opphøyde, men ellers ser dette bra ut.

 

Også så flott og se en SE telefon med mini usb og 3,5mm jack for en gangs skyld :grin:

Lenke til kommentar
Ah .. Har lyst på denne, men også lyst på HD fra HTC når den kommer... ;)

 

Har ikke testet telefonen selv, men har dummy liggende her, og kvaliteten virker veldig bra. På qwerty tastaturet kunne taste ha vært litt mer opphøyde, men ellers ser dette bra ut.

 

Også så flott og se en SE telefon med mini usb og 3,5mm jack for en gangs skyld :grin:

 

Valget mellom HD og Xperia burde jo stå på hvorvidt du vil ha et hardwaretastatur eller ikke...

Lenke til kommentar
Ah .. Har lyst på denne, men også lyst på HD fra HTC når den kommer... ;)

 

Har ikke testet telefonen selv, men har dummy liggende her, og kvaliteten virker veldig bra. På qwerty tastaturet kunne taste ha vært litt mer opphøyde, men ellers ser dette bra ut.

 

Også så flott og se en SE telefon med mini usb og 3,5mm jack for en gangs skyld :grin:

 

Valget mellom HD og Xperia burde jo stå på hvorvidt du vil ha et hardwaretastatur eller ikke...

 

Egentlig ikke :p Batteritiden har noe å si også!

Lenke til kommentar
Xperia X1i kommer forøvrig kun med engelsk tastatur foreløpig. I følge Sony Ericsson vil versjonen med norsk tastatur være tilgjengelig rundt nyttår.

 

Noen som vet noe mer om dette? Det er en del som har hevdet at den norske versjonen ikke har tastatur med ÆØÅ.

Og rundt nyttår? Før eller etter......

 

Overrasket meg at dette sto i denne artikkelen. Jeg har forøvrig mast ekstra mye på SE-representanten min som følge av det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...