Gå til innhold

[LOTRO]Mines of Moria - Preorder utsendelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det ikke ser ut til å bli noen nedlastningstjeneste i Europa for MoM må man finne alternative løsninger for å få spillet i hus til lanseringsdato.

Det mest naturlige (for meg) er da å bestille på nett, men jeg finner ingen informasjon som tilsier at disse sender ut pakken i forkant av lansering.

Noen som vet hvilken policy ulike nettbutikker har på dette, og hvor det er smartest å bestille?

Jeg har allerede lagt inn en bestilling hos play.com, men denne kan kanseleres fremt til utsendelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All erfaring tilsier at de sender ut dagen før lansering uansett hvor du bestiller ifra. Det vil si at du ikke får det til lanseringsdato fra England/play.com. Må du på død og liv ha det på lanseringsdato ville jeg gått for cdon.com

Skrevet (endret)

Problemet er postgangen og utsenders beliggenhet i forhold til hvor du bor. Codemasters går nok neppe noe raskere enn Play, og jeg har vanskelig for å tro at de sender ut tidligere enn dagen før. Alle har spillet på lager noen dager før de sender det ut, men det er en policy som sier at det ikke skal sendes ut før dagen før release. Samme som at butikkene ikke har lov å selge før releasedato har de det på lager flere dager før. Codemasters sender også ut fra England, altså samme som Play.

Endret av Ninjahamster
Skrevet

Og CDON har vel utsendelser fra Sverige om jeg ikke husker feil, og det går vel ikke så fryktelig mye raskere enn fra England.

Kanskje man skal satse på å faktisk handle i en butikk for en gangs skyld. Får håpe på at noen tar det inn til lansering:)

Skrevet (endret)

CDON har et helt annet logistikksystem enn Play. Play er kun etablert i England, og alt av pakker/brev derfra går den treige veien via Norges tollsystem. CDON har norsk avdeling/organisasjonsnummer (det er derfor du ikke betaler toll/(ekstra) moms men CDON ordner dette selv), så pakker/brev derfra kommer rett inn i Norge og går videre ut uten å gå gjennom tollen. CDON går (mye) raskere enn Play. Er det dog svært viktig at du har det på dagen forhåndsbestiller du jo det bare i en lokal butikk. Bestiller du fra CDON tipper jeg du har det seinest dagen etter release og seinest 2/3 dager etter. Bestiller du fra Play tipper jeg du har det rundt 21./22. november og seinest rett over helga, altså 24./25. november. Alt kommer an på hvor man bor i Norge i forhold til Oslo, og hvor heldig/uheldig man er med Posten.

Endret av Ninjahamster
Skrevet (endret)

Jeg har forhåndsbestillt MoM fra gamezone.no. Har god erfaring derfra, så anbefaler å prøve dem. Bor forøvrig i Stavanger området..

Endret av Istapp
Skrevet (endret)

Codemasters sender noen dager i forveien så det burde komme rundt realese dagen, hvis det ikke blir noe problemer i posten da.

Endret av Codeboss
Skrevet (endret)
Codemasters sender noen dager i forveien så det burde komme rundt realese dagen, hvis det ikke blir noe problemer i posten da.

Hvor mange dager og hvor fikk du vite det? Uansett koster det jo over 200 NOK der, så du ville kunne få problemer med at det stopper i tollen en del dager. På play.com koster det godt under 200 NOK. Så jeg tipper det går fortere fra play.com hvis du ikke er veldig heldig og den slipper igjennom tollen fordi om verdien er over 200 NOK.

Underlig at Codemasters selv tar seg mere betalt enn play.com... og Codemasters har vel ikke engang gratis frakt til Norge?

Endret av Ninjahamster
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hvor mange dager og hvor fikk du vite det? Uansett koster det jo over 200 NOK der, så du ville kunne få problemer med at det stopper i tollen en del dager. På play.com koster det godt under 200 NOK. Så jeg tipper det går fortere fra play.com hvis du ikke er veldig heldig og den slipper igjennom tollen fordi om verdien er over 200 NOK.

Underlig at Codemasters selv tar seg mere betalt enn play.com... og Codemasters har vel ikke engang gratis frakt til Norge?

Codemasters sendte i dag, jeg fikk mail nå! :D

Bestilte special edition der :D

Skrevet

Ikke dårlig. Da får du bare satse på at fortollingen ikke tar mere enn noen dager.

Skrevet

Ikke dårlig. Da får du bare satse på at fortollingen ikke tar mere enn noen dager.

Ja satser på det, og jeg har jo 10dager på meg da så det burde gå bra :D

Skrevet

Skulle til å bestille special edition på cdon.no men nå går det bare ann å overfåke produktet. Betyr det at de har fått beskjed hvor mange eksemplarer de får, og det ikke er nok eller tror dere det blir mulig å forhåndsbestille den snart?

Andre nettsider jeg kan bestille SPECIALEDITION fra, som er norske? Fordel om jeg kan betale i postoppkrav =)

Skrevet

fikk mail i dag om att codemasters hadde postet min moria.

men med dagens kurs havner den på 215 kr. håper virkelig ikke att den blir stoppet i tollen... duste norge med duste toll regler..

Skrevet (endret)
fikk mail i dag om att codemasters hadde postet min moria.

men med dagens kurs havner den på 215 kr. håper virkelig ikke att den blir stoppet i tollen... duste norge med duste toll regler..

Det er ikke dagens kurs som gjelder

http://toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/...;epslanguage=NO

Min blei sendt idag kl.15.30 norsk tid fra play.com til godt under 200 NOK inkl. frakt :D

Endret av Ninjahamster
Skrevet

ja. var ikke egentlig meningen og bestille vanlig kopi fra codemaster. Lenge siden jeg la inn den bestillingen. var litt rask og trodde det var lastned versjon med kode i mail..

På den annen side så synes jeg att norske toll regler er helt teit. 200kr?!?! skulle vært minst 2000kr.. men det er en annen diskusjon :)

Skrevet (endret)

Arrrggh. Sporet pakken min og den er blitt stoppet av posten pga antatt toll pliktig. det var da fan ko nøye dem va? 212 kr koster den. noen som har peiling om dette tar tid?? jeg MÅ jo ha den på mandag...

Har vel aldri blitt stoppet i snn tull toll før på pakker. Forstår jeg det rett att det moms som må betales? på ca 200kr blir det vel en 50 lapp? eller kommer det noe annet i tillegg? ( som det bestandig gjør..)

Dritt att det ikke gikk an og forhåndsbestille digitalt. har vel ikke bruk for dvd cover. og oppdatering har jeg jo allerede lastet ned. mangler bare den lille cd keyen...

Endret av alleibruk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...