^fmj Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Hvis jeg handler litt stash fra elkjop.no og velger collect@store som fraktalternativ, får jeg da internettprisen eller må jeg betale "butikkpris" for varene?
Doge Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Du betaler for internettprisen, men varen må være i butikken der hvor du bor.
Hewitt Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Du får det til den prisen som er oppgitt på internett, men merk at det ikke er alle varer du kan kjøpe med Collect@Store.
^fmj Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Skrevet 14. oktober 2008 Det stemte bra det, kjekt å få ting til halv butikkpris.
Loko Skrevet 17. oktober 2008 Skrevet 17. oktober 2008 Elkjøp kjører nå lik pris i nett som i butikk på de største varegruppene (laptop, mobil, TV og vask).
Nuffern Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Elkjøp kjører nå lik pris i nett som i butikk på de største varegruppene (laptop, mobil, TV og vask). Problemet er vel heller at selv om produktet ikke er merket med "internettpris", så er prisen i butikk svært ofte høyere. Villedende spør du meg.
Loko Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Elkjøp kjører nå lik pris i nett som i butikk på de største varegruppene (laptop, mobil, TV og vask). Problemet er vel heller at selv om produktet ikke er merket med "internettpris", så er prisen i butikk svært ofte høyere. Villedende spør du meg. Endret 19. oktober 2008 av Loko
Alastor Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Collect@store gir deg prisen som står på nettsiden vår ja. Varer merket med "internettpris" er det vanligvis ikke mulig å handle på collect@store, de må kjøpes igjennom nettbutikken på vanlig måte. Nuffern: Ja, vil være det på enkelte produkter, men pga collect@store vil butikkene nå uansett matche dette igjen . "Nei, du får ikke handle til denne prisen her" "ok, da handler jeg på c@s, ser deg om 2 timer" <-- Tror ikke det . Tror enhver kundebehandler gir samme prisen uten å mukke . Vi gjør ihvertfall det i min butikk.
Nuffern Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Hvis det blir vanlig at alle Elkjøp-butikkene gir den prisen som står oppført uten at man må "krangle" seg til det så ser jeg på det som veldig positivt. På en annen side er det litt trist for de kundene som ikke sjekker elkjøp.no før de handler. De vil nok føle seg forskjellsbehandlet. Egentlig burde da alle fått den laveste prisen. Utrolig vanskelig dette med netthandel for butikkene tror jeg. Skal du ha en nettbutikk må du være konkurransedyktig på pris, mens dine fysiske butikker gjerne trenger høyere fortjeneste for å dekke kostnadene. Uansett er collect@store er god ting mener nå jeg.
Alastor Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Vi kan vel begge være enige om at det er et langt skritt på den rette veien og gå . Heller det enn å markere hele nettbutikken med "internettpris" på samtlige priser slik noen også gjør.
^fmj Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Skrevet 19. oktober 2008 De største produktene (type, tv, platetopp osv.) er jo uansett utelukket fra collect@store, så der vil det fortsatt være en viss prisforskjell. Syns uansett at det er et kjekt tilbud, kommer nok til å handle mer på elkjøp en tidligere på grunn av dette. Det vil være endel å spare på småting som elkjøp har konkurransedyktige priser på siden man slipper frakt.
Andrull Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Til trådstarters spm: På de litt mindre varene så kan "collect at Store" benyttes, og da får du naturligvis til den prisen den stod på nettet. Collect at Store blir mer en leveringsmåte å regne, og har derfor lite med hva prisen er i butikk. Selv om det står "internettpris" på nett. Endret 19. oktober 2008 av Simen1 Fjernet reklamering for kjede fra innlegget
fo2re Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Regner med at dere som tidligere da kjører "One Price" på alle "Elkjøp" modellene som er umulig å oppdrive i andre butikker ?
Alastor Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Til trådstarters spm: På de litt mindre varene så kan "collect at Store" benyttes, og da får du naturligvis til den prisen den stod på nettet. Collect at Store blir mer en leveringsmåte å regne, og har derfor lite med hva prisen er i butikk. Selv om det står "internettpris" på nett. Ser ikke helt ut som all info har nådd alle ansatte helt, men jeg kan klare opp igjen. Som jeg allerede har sagt før, så er produkter markert med "internettpris" sperret mot handel på Collect@Store. Så internettpris er fremdeles internettpris - og ikke kjøp på nett og hent i butikk-pris. Men så og si alle varegrupper på nett kan nå handles på Collect@store, eneste store unntaket er de aller største produktene som hvitevarer og større tver.
Ninjahamster Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Collect@store gir deg prisen som står på nettsiden vår ja. Varer merket med "internettpris" er det vanligvis ikke mulig å handle på collect@store, de må kjøpes igjennom nettbutikken på vanlig måte. Nuffern: Ja, vil være det på enkelte produkter, men pga collect@store vil butikkene nå uansett matche dette igjen . "Nei, du får ikke handle til denne prisen her" "ok, da handler jeg på c@s, ser deg om 2 timer" <-- Tror ikke det . Tror enhver kundebehandler gir samme prisen uten å mukke . Vi gjør ihvertfall det i min butikk. På tide. Før collect@store kunne man gå inn i en butikk, fortelle at varen var 1000 spenn billigere på elkjop.no for så å bli sendt hjem for å bestille der (elkjop.no). Så latterlig opplegg skal man lete lenge etter. De kunne ikke engang sette ned prisen 0,50 øre. Skal bli morro å se hvordan collect@stor lever opp til følgende utsagn når julerushet begynner: * Etter 2 timer kan du hente din bestilling i ditt lokale varehus! * Med Collect@Stor slipper du enkelt kø og venting og kan ta i bruk ditt nye produkt raskt og enkelt! Burde være en svært god slagplan for å ikke ha noe som helst kø og at orderen er klar på 2 timer når julerushet starter.
Alastor Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Tro meg, systemet fungerer såpass bra og velsmurt at det ikke vil være noe større problem . Og, folk flest handler stort sett 1 ting på C@S, ikke hele julehandelen. Og utstyret plasseres stort sett klart i kassa for kunden. Så lite trøbbel . Jeg er helt enig med deg i at slik vi har hatt det har vært problematisk - utfordringen har ligget i at en del elkjøpbutikker har en egen eier på toppen, såkalt franchise. Det er vanskelig å endre kontrakter og vilkår på slikt sånn uten videre, og noenting tar derfor litt tid. Men nå er jo som sagt saken biff, og med mindre det er markert med "internettpris" så er "nei, sorry, prisene kan variere skjønner du" borte.
Nuffern Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Håper det i alle fall er bedre enn collect@store på Lefdal Alnabru er. En kamerat av meg bestilte en Nintendo Wii. Når vi skulle hente den fikk vi beskjed om at det var rot med lagersystemet. Den sto på lager, men ingen kunne finne den. Samtidig innrømmet de som jobbet der at de hadde hatt store problemer med lagerstyringen og at det derfor ofte var at folk måtte gå tomhendt hjem. Håper at det bare var et lokalt problem, og at det ikke gjelder flere i kjeden.
Alastor Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Lagerkontroll er GUD i denne situasjonen her. For C@S tar jo selvfølgelig kun hensyn til mekaniske feil. Og lagerfeil dukker jo stadig opp, det vet du sikkert alt om du og nuffern. Derfor er det ekstremt viktig at rutiner rundt en ordre er på plass - og denne rutinen er krystallklart satt opp, slik at slikt du rapporterer om fra lefdal alnabru ikke skal skje, at i de gangene det er lagerfeil skal kunde RINGES og bli tilbudt alternativ. For å sikre god kundebehandling. Menmen. Vi er alle mennesker, glipper kan jo skje .
Nuffern Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Det har selvfølgelig skjedd liknende ting der jeg jobber, og det er ikke akkurat moro. På Lefdal virket det mer som om det ikke var unormalt at slikt skjedde, og at det bare var pes med ordningen for de som leverte ut varene. På en annen side har de drevet og bygget om butikken en god stund nå, så det kan sikkert ha sammenheng med det. Skal gi dem noen flere sjanser.. er alltid noe de har gode priser på. Endret 20. oktober 2008 av Nuffern
coban Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Det har selvfølgelig skjedd liknende ting der jeg jobber, og det er ikke akkurat moro. På Lefdal virket det mer som om det ikke var unormalt at slikt skjedde, og at det bare var pes med ordningen for de som leverte ut varene. På en annen side har de drevet og bygget om butikken en god stund nå, så det kan sikkert ha sammenheng med det. Skal gi dem noen flere sjanser.. er alltid noe de har gode priser på. For de som ikke har fått det med seg så har det vært en stoor ombygging på Alnabru, denne holder nå på å bli avsluttet - da vil lagerkvaliteten også gå opp. Det blir nyåpning av denne butikken i løpet av uken (husker ikke helt), avisen er sendt ut i hele oslo med masse gode åpningstilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå