Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kostnad for å bytte endeledd styring


akamond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjøre selv eller på verksted?

 

Jobben er ganske simpel å gjøre selv på de fleste bilmodeller (ja, je ghar skiftet en del endeledd på privatbasis). Du trenger rustoppløser (wd-40 og den på biltema som fryser ned matrialet man spruter på anbefales) samt riktig verktøy.

 

Endeledd koster alt fra 100 til 1000 kr. pr stk. (og muligens høyere) avhengig av hvor du kjøper den og til hvilken bil og modell du skal ha til.

 

Når du først bytter endeledd så burde du ta firehjulskontroll. Siden du tar en firehjulskontroll så skifter du endeledd på beggesider av bilen. Da får du lik slitasje, samt at du slipper utgifter til en ny firehulskontroll.

 

Når jeg skiftet på min bil betalte jeg følgende:

 

ca. 900 kr. for to stk. styrex endeledd.

ca. 1200 i verkstedregning. I verkstedregninga var firhjulskontroll, pkk og lyktejustering.

Egeninnsats: 0 kr.

 

Totalt kom regningen på ca. 2100 kr for fiks ferdig skifte. Da skiftet jeg endeleddene selv.

 

Grunnen til at jeg tok pkk samtidig var fordi jeg ventet med den til etter at jeg skiftet endeleddene. Jeg hadde nok ikke kommet igjenom hvis jeg hadde skiftet i ettertid. Uansett så kom bilen igjenom med 0 feil :D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...