Gå til innhold

Kommentar: Disse saboterer PC-markedet (PC)


Anbefalte innlegg

I teorien burde dei digitale versjonane vore billigare enn dei på boks."

 

Helt enig. Det er vell kanskje sånn også, at det er billigere igjennom steam?

Er litt mer stas med et pent cd Cover i hylla, enn bare noen filer på pc`n.

 

Det er det som er problemet. - Som oftest er det MYE billigere og bestille på nettet enn å kjøpe på steam, steam holder omtrent "elkjøp priser" på det meste, og da vil iallefall jeg jo heller kjøre 5 min til elkjøp og kjøpe spillet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjetilk:

Jeg kjenner ikke igjen karakteriseringen din av Steam og jeg "henger" en del på steam sidene.

 

Tja, da skal jeg gjerne kommemed etpar eksempler til deg :) (de to siste spillene jeg har kjøpt, og de ble ikke kjøpt på Steam for å si det slik...):

 

Crysis warhead:

Steam; 34,99$, Amazon; 27.99$, Elkjøp; 299,-

 

Call of Duty 4:

Steam; 69,99$, Amazon; 39.99$(CE!!), Elkjøp; 399,-, ozcdkeys.com; 18.62$

Lenke til kommentar

Ah, vel jeg kjøper aldri fullpris pakkene på steam. Jeg venter på tilbud og kampanjer. De aller dyreste spillene kjøper jeg andre steder. Mener dog å huske å ha sett CoD4 nede i 45$ på steam i en av sine kampanjer.

 

Alikevel sitter jeg altså med 20-30 spill jeg har kjøpt siden april i år til en rimelig penge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Brothers in Arms: Hells Highway" er det siste spillet jeg har testet som jeg gladelig skal kjøpe i PC utgave!

 

Jeg håper også alle pirater har vett nok til å betale og kjøpe spill de laster ned, tester og faktisk liker. Det er viktig å støtte de spillene man mener er gode. Farcry2 og Resident Evil 5 blir nok de neste to tittlene jeg tester og ant. kjøper på PC. Ellers blir den en del titler kjøpt på PS3 fremover.

 

Pirater som utelukkende laster ned og aldri kjøper spillene de liker, er forkastelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
kjetilk:

Jeg kjenner ikke igjen karakteriseringen din av Steam og jeg "henger" en del på steam sidene.

 

Tja, da skal jeg gjerne kommemed etpar eksempler til deg :) (de to siste spillene jeg har kjøpt, og de ble ikke kjøpt på Steam for å si det slik...):

 

Crysis warhead:

Steam; 34,99$, Amazon; 27.99$, Elkjøp; 299,-

 

Call of Duty 4:

Steam; 69,99$, Amazon; 39.99$(CE!!), Elkjøp; 399,-, ozcdkeys.com; 18.62$

 

I begge disse tilfellene er Expert klart dyrest.

 

En annen ting er at prisen på COD4 og CRYWAR, er ikke satt av Valve men av EA og Activision eller hvem det nå er som har COD4.

 

Og hva som ikke kommer klart frem her er kosten på sendingen.

Endret av GenRabbit
Lenke til kommentar
"Brothers in Arms: Hells Highway" er det siste spillet jeg har testet som jeg gladelig skal kjøpe i PC utgave!

 

Jeg håper også alle pirater har vett nok til å betale og kjøpe spill de laster ned, tester og faktisk liker. Det er viktig å støtte de spillene man mener er gode. Farcry2 og Resident Evil 5 blir nok de neste to tittlene jeg tester og ant. kjøper på PC. Ellers blir den en del titler kjøpt på PS3 fremover.

 

Pirater som utelukkende laster ned og aldri kjøper spillene de liker, er forkastelig.

 

 

Dette er jeg helt enig i, pc spill er såpass dyre at å kjøpe et spill man ikke liker er veldig kjedelig. Selv kjøper jeg spill ofte. Noen spill jeg har kjøpt å rota bort Dvd/cd til laster jeg LETT ned uten anger:)

Lenke til kommentar
"Brothers in Arms: Hells Highway" er det siste spillet jeg har testet som jeg gladelig skal kjøpe i PC utgave!

 

Jeg håper også alle pirater har vett nok til å betale og kjøpe spill de laster ned, tester og faktisk liker. Det er viktig å støtte de spillene man mener er gode. Farcry2 og Resident Evil 5 blir nok de neste to tittlene jeg tester og ant. kjøper på PC. Ellers blir den en del titler kjøpt på PS3 fremover.

 

Pirater som utelukkende laster ned og aldri kjøper spillene de liker, er forkastelig.

 

Jeg har da i alle fall god samvittighet.

Gode spill fortjenes å kjøpes , har investert i følgende gullkorn i det siste :

 

World of Goo! (genialt lite spill, takk gamer.no forumet for tipset!).

Witcher.

Fallout 3.

Farcry 2.

Dead Space (ps3).

 

Har nok å spille fremover med de tre siste i alle fall :)

Lenke til kommentar
Det finnes gratis aviser, hvorfor kan det ikke finnes gratis spill med litt reklame..

Dem må bare innse at når folk kan få det gratis samt til og med slipper å reise til butikk velger man det.

 

Reklame er ikke løsningen på alt, og de vil ikke tjene nok på reklame til å dekke utviklingskostnadene. Det er grenser på hvor mye de kan ta seg betalt for en reklamespot i et spill. Dessuten begrenser verdien seg på en slik reklamespot også. Annonsører er svært lite interessert i å betale dyre dommer for en reklamespot de ikke vet effekten av. Og reklame blir jo fjernet for det meste i dag. Direkte betaling er eneste muligheten. Og jeg er ikke interessert i å ha reklame i spillene mine heller. Er nok med VALVe som snek inn Orange Box banners i Counter-Strike 1.6.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...