Gå til innhold

Kommentar: Disse saboterer PC-markedet (PC)


Anbefalte innlegg

Ashtray:

Hvis spillet ikke fenger, nei. Hvis de liker spillet så tror jeg en god del kjøper, men langt i fra alle.

Jeg tror derimot langt færre ville kjøpt, spilt og snakket om spillene om piratkopiering ikke fantes.

 

Om det er fleire som praktiserer denne måten for testing av spel på, skrik ut.
Hva mener du med "flere"? Praktiserer du denne metoden altså?

 

Kvifor vel folk å laste ned ein piratkopi kontra ein demo om dei kun skal teste spelet? Er demoar mindre tilgjengeleg?
Demoer er ofte ikke tilgjengelig, har DRM skit eller andre begrensninger fra å få et godt inntrykk av spillet.

 

Eg har litt vanskelegheiter med å forstå kvifor folk lastar piratkopiar ned kun for å teste.
Det finnes helt klart mange med skylapper for andres eller generelle behov. Ellers ble det lagt frem andre årsaker til at en piratkopi er kjekt, uten at man stjeler eller tester spillet. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ashtray:

Hvis spillet ikke fenger, nei. Hvis de liker spillet så tror jeg en god del kjøper, men langt i fra alle.

Jeg tror derimot langt færre ville kjøpt, spilt og snakket om spillene om piratkopiering ikke fantes.

 

Om det er fleire som praktiserer denne måten for testing av spel på, skrik ut.
Hva mener du med "flere"? Praktiserer du denne metoden altså?

 

Kvifor vel folk å laste ned ein piratkopi kontra ein demo om dei kun skal teste spelet? Er demoar mindre tilgjengeleg?
Demoer er ofte ikke tilgjengelig, har DRM skit eller andre begrensninger fra å få et godt inntrykk av spillet.

 

Eg har litt vanskelegheiter med å forstå kvifor folk lastar piratkopiar ned kun for å teste.
Det finnes helt klart mange med skylapper for andres eller generelle behov. Ellers ble det lagt frem andre årsaker til at en piratkopi er kjekt, uten at man stjeler eller tester spillet.

 

Gode poeng.

 

Ser ut som eg er litt uviten på dette området, muligens grunna kjøpa mine som eg veit leverer/høster gode kritikkar og appelerar generelt. Men dette vekkar kanskje enda eit spørsmål opp, utan at eg orkar å gå inn på det..;)

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Ikke enig med deg AshtraY, med dagens ADSL linjer tar ikke slikt noe tid å snakke om å laste ned.

 

I prinsippet, ja det er sant. Men det er ikkje alltid det er snakk om å ha ei god ADSL linje. Det er spel der ute som tek lengre enn 1 dag å laste ned, på trass av linje. Dette skuldast som regel ein majoritet av nedlastarar kontra folk som lastar opp.

 

Du er på feil jorde, du snakker om torrent-nedlastinger fra tpb etc, det er kun "kids" og "computer illiterates" som laster ned spill fra slike steder, - de som bruker disse sidene er antagelig til stor del ikke i demografien som hadde kjøpt spilelt uansett. Og de får bots og virus på kjøpet. - Jeg laster lett ned et spill (eller annet)på 8GB på under en time, og de fleste "seriøse" piratkopierere bruker helt andre kilder enn torrents (evt private traclere med god hastighet.)

Lenke til kommentar
Ikke enig med deg AshtraY, med dagens ADSL linjer tar ikke slikt noe tid å snakke om å laste ned.

 

I prinsippet, ja det er sant. Men det er ikkje alltid det er snakk om å ha ei god ADSL linje. Det er spel der ute som tek lengre enn 1 dag å laste ned, på trass av linje. Dette skuldast som regel ein majoritet av nedlastarar kontra folk som lastar opp.

 

Du er på feil jorde, du snakker om torrent-nedlastinger fra tpb etc, det er kun "kids" og "computer illiterates" som laster ned spill fra slike steder, - de som bruker disse sidene er antagelig til stor del ikke i demografien som hadde kjøpt spilelt uansett. Og de får bots og virus på kjøpet. - Jeg laster lett ned et spill (eller annet)på 8GB på under en time, og de fleste "seriøse" piratkopierere bruker helt andre kilder enn torrents (evt private traclere med god hastighet.)

 

 

Det er desse "kidsa" og "computer illiterates", som du så fint kallar dei, som er majoriteten av dei som lastar ned ting.

Lenke til kommentar

Hmmm at piratene kun herjer pcer er vel en myte.. Fallout 3 noen? Leaket til xbox for ikke så lenge siden :p.. Kan typ også nevne at spillet har blitt lastet ned en rekke ganger allerede :p..

 

Men piratkopiering er langt vanligere på pc, tror det er fordi at de som ikke har så god peiling på pc teknologi (altså de som ikke vet hvordan man laster ned) migrerer over til xbox (typ lite piratkopiering til konsoll, da man må chippe).

 

Det finnes selvsagt også de av oss som kjøper pc spill, ellers hadde det jo ikke vært noe marked for pc. Er forøvrig enig med tidligere poster som påpeker at online funksjoner er en stor motivator til innkjøp (selv om det er veldig lett å cracke det også :p). Call of duty 4 f.eks har et ganske stort community på Pirat siden og da prater vi om online gamere som spiller på pirat servere :p.

 

---

 

Må bare nevne at Spore er blant spill som får meg til å angre på at jeg kjøper spill... Jævelskapet var noe forbanna dritt og ikke får jeg byttet det inn igjen fordi produktet er bundet til meg? Skuffet :\ det var alt annet enn det jeg ble lovet.

Lenke til kommentar

Her ser man gode eksempler på at misvisende og misledende markedsføring er laget med hensikt å få brukere til å kjøpe spill uten å vite hva dem faktisk får.

 

Også klager de på at folk piratkopierer? De er jo verre i sine forsøk på å forsøke å lure forbrukerne.

 

Personlig mener jeg at alle spill skulle vært påbudt å ha fullverdige og tidsbegrensede trials.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Her ser man gode eksempler på at misvisende og misledende markedsføring er laget med hensikt å få brukere til å kjøpe spill uten å vite hva dem faktisk får.

 

Også klager de på at folk piratkopierer? De er jo verre i sine forsøk på å forsøke å lure forbrukerne.

 

Personlig mener jeg at alle spill skulle vært påbudt å ha fullverdige og tidsbegrensede trials.

 

Synest du går litt for langt i å forsvare piratkopiering. Det er fortsatt stjeling, samma om det ikkje er berre negative sider hjå det.

 

Og det er fleire produsentar som ikkje har med anti-pirat software og er "ærlege", men desse blir ôg i nokre tilfeller piratkopiert i store mengde. Det at det eksisterar piratserverar på gode spel, f.eks COD4 som nemnt i ein annan post, gjenspeilar uheldege...haldningar.

 

Eg huskar då GTA 2 demoen hadde tidsbegrensning. Kan fungere greit.

 

Mount and Blade hadde eit godt fungerande system. Free trial inntil level 6, deretter måtte ein kjøpe spelet om ein ville fortsette. Kan fungere fint, men eg ser på ein måte for meg misbruk/cracks. But who knows?

Lenke til kommentar
Mount and Blade hadde eit godt fungerande system. Free trial inntil level 6, deretter måtte ein kjøpe spelet om ein ville fortsette. Kan fungere fint, men eg ser på ein måte for meg misbruk/cracks. But who knows?

 

Får faktiskt vondt når dette nevnes, for mount & blade er et spill man får til en rimelig penge. Et spill som faktisk man ikke kan skape et godt argument for å piratkopiere. Aktiveringsmetoden og 6 level trialen til spillet har blitt en svakhet, således som med mange andre softwares.

 

Spillet kan aktiveres via telefon og dette er et smutthull for pirater, man kan automatisk generere telefon koden og voila gratis spill.. (Har vært en del diskusjoner rundt piratkopieringen av spille på M&B forumet).

 

Dette er kjempesynd for et kjempebra prosjekt som Mount & Blade.

Lenke til kommentar
Forsvarer eller argumenterer for hvorfor det skjer. Vidt forskjellige ting.

 

eg tolka retorikken din på ein slik måte..;)

 

Mount and Blade hadde eit godt fungerande system. Free trial inntil level 6, deretter måtte ein kjøpe spelet om ein ville fortsette. Kan fungere fint, men eg ser på ein måte for meg misbruk/cracks. But who knows?

 

Får faktiskt vondt når dette nevnes, for mount & blade er et spill man får til en rimelig penge. Et spill som faktisk man ikke kan skape et godt argument for å piratkopiere. Aktiveringsmetoden og 6 level trialen til spillet har blitt en svakhet, således som med mange andre softwares.

 

Spillet kan aktiveres via telefon og dette er et smutthull for pirater, man kan automatisk generere telefon koden og voila gratis spill.. (Har vært en del diskusjoner rundt piratkopieringen av spille på M&B forumet).

 

Dette er kjempesynd for et kjempebra prosjekt som Mount & Blade.

 

godt poeng

Lenke til kommentar

Ashtray:

Du har forsøkt å både sette meg i boksen å være en pirat og å forsvare piratokopiering. Det er en meget dårlig diskusjonsteknikk jeg ikke setter særlig pris på. Det blir på en måte en litt barnslig hersketeknikk i en diskusjon.

 

Du må forstå, og forholde deg til, at det går ann å diskutere på hver side av en sak uten å være det ene eller den andre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ashtray:

Du har forsøkt å både sette meg i boksen å være en pirat og å forsvare piratokopiering. Det er en meget dårlig diskusjonsteknikk jeg ikke setter særlig pris på. Det blir på en måte en litt barnslig hersketeknikk i en diskusjon.

 

Du må forstå, og forholde deg til, at det går ann å diskutere på hver side av en sak uten å være det ene eller den andre.

 

Hersketeknikkane er i såfall ikkje bevisst. Ja, eg har både forsvart og kritisert piratkopiering, ser den. Muleg eg har drøfta saka litt for meg sjølv, for og imot. Har sjølv tenkt over mine argument i dei siste postane, beklager om det var av offensive character.

 

Forøvrig, var innom Platekompaniet i dag. Ikkje noko overraskande at XBOX360 / PS3 / Wii pryda ein heil vegg medan PC spela hadde si eiga mindre hylle. Greit nok, slik har det vore i bergen ein stund. Men at halve hylla beståande av PC-spel var såkalte "best-sellers", altså classics, som Warcraft 3, Diablo 2 og Starcraft og baldurs gate 2 til 99,- var på ein måte litt trist. Såklart alle gamers burde spele desse juvelane, men det er viktig å verkeleg få fram dei spela som har kome det siste året, sjølv om det har vore uvanleg stille.(Eg er fullt klar over at det kjem ei mengd sterke titlar no i Oktober og framover)

 

Kvifor kjøpar ikkje platekompaniet inn meir av The Witcher, Supreme Commander, Medieval 2(total War) osv? Desse er relativt nye titlar som er av god kvalitet. Heller få inn desse titlane enn desse best-sellers som du finn overalt.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper mine PC spill stort sett på Steam eller digitalt fra produsenten. Eneste boksen jeg har kjøpt til PC på lenge var AoC CE og den har jeg ikke åpnet ennå pga. massiv kritikk.

 

Samtlige av spela eg har kjøpt i år er gjennom steam og anna digital distrubisjon. (mount & blade, Mass Effect gjennom andre) Sett vekk frå det er vel nettbutikkar også eit verktøy eg brukar aktivt. Men å gjere spel godt tilgjengelege er viktig, då eg trur at den mest vanlege måten for mannen i gata fortsatt er å kjøpe spelet fysisk gjennom butikk. (eller..?) Uansett, skadar ikkje å bytte ut "best-sellers" med spel av nyare dato i sjølve hylla. Plasser heller best-sellers i ein kurv eller eit kvart.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne kjøpt gjennom Steam jeg også, men de prisene de har er jo ett av de aller største bidragene til Piratkopiering. - Når de selger spillene til nesten dobbel pris av de de billigste nettbutikkene gjør blir det bare latterlig, jeg regner med at dette er noe de er pålagt av utgiver fordi de ikke skal konkurrere ut nettbutikkene, men ærlig talt... - jeg nekter å fore lommene på spillprodusentene med dobbel pris etter at de har spart masse på å ikke produsere retailpakken for meg..

 

Virkningen er ganske enkel å argumentere for; Steam pris 35$ -> billigste nettbutikk 20$ - > men hmm.. jeg vil ha det nå, men nektre å betale overpris - > ok, da piratkopierer vi det heller...

Lenke til kommentar

Jeg setter pris på grafikk. Som andre allerede har sagt, så synes jeg det forbedrer spillopplevelsen.

Det er klart at gameplay er det viktigste, men det gjør noe med spillopplevelsen å ha grafikkinstillingene på fullt om man spiller et spill med godt gameplay. Det blir litt som prikken over "i" en.

 

Og Crysis var jo et bra spill synes nå jeg. Å snike seg opp på en gruppe på 3 folk, ta tak i en av dem forså å kaste han på en av kameratene hans og deretter fylle kroppen til tredje mann med bly før de i det heletatt vet hva som har skjedd syntes jeg i hvertfall var veldig gøy. Leste det var noen som sa at gameplayet var repretivt. Jeg vil gjerne vite hva som er så repretivt med det.

Lenke til kommentar
Jeg setter pris på grafikk. Som andre allerede har sagt, så synes jeg det forbedrer spillopplevelsen.

Det er klart at gameplay er det viktigste, men det gjør noe med spillopplevelsen å ha grafikkinstillingene på fullt om man spiller et spill med godt gameplay. Det blir litt som prikken over "i" en.

 

Og Crysis var jo et bra spill synes nå jeg. Å snike seg opp på en gruppe på 3 folk, ta tak i en av dem forså å kaste han på en av kameratene hans og deretter fylle kroppen til tredje mann med bly før de i det heletatt vet hva som har skjedd syntes jeg i hvertfall var veldig gøy. Leste det var noen som sa at gameplayet var repretivt. Jeg vil gjerne vite hva som er så repretivt med det.

 

Det som plagde meg med crysis var når du starta på "alien" delen. Ødela heile spelopplevelsen...

 

Steam kan forøvrig bli enda billigare. I teorien burde dei digitale versjonane vore billigare enn dei på boks.

Lenke til kommentar
Jeg setter pris på grafikk. Som andre allerede har sagt, så synes jeg det forbedrer spillopplevelsen.

Det er klart at gameplay er det viktigste, men det gjør noe med spillopplevelsen å ha grafikkinstillingene på fullt om man spiller et spill med godt gameplay. Det blir litt som prikken over "i" en.

 

Og Crysis var jo et bra spill synes nå jeg. Å snike seg opp på en gruppe på 3 folk, ta tak i en av dem forså å kaste han på en av kameratene hans og deretter fylle kroppen til tredje mann med bly før de i det heletatt vet hva som har skjedd syntes jeg i hvertfall var veldig gøy. Leste det var noen som sa at gameplayet var repretivt. Jeg vil gjerne vite hva som er så repretivt med det.

 

Det som plagde meg med crysis var når du starta på "alien" delen. Ødela heile spelopplevelsen...

 

Steam kan forøvrig bli enda billigare. I teorien burde dei digitale versjonane vore billigare enn dei på boks.

 

"I teorien burde dei digitale versjonane vore billigare enn dei på boks."

 

Helt enig. Det er vell kanskje sånn også, at det er billigere igjennom steam?

Er litt mer stas med et pent cd Cover i hylla, enn bare noen filer på pc`n.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...