Gå til innhold

Snustråden v6.(VIKTIG: Regler og anmeldelser i førstepost)


Deadringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes i alt 51 forskjellige merker snus:

 

 

 

Blåsnus

Catch snus -chick-snus

Copenhagen (snus)

Cougar (snus)

Creek

Diplomat

Ettan (anno 1822)

Fiedler og Lundgren

General snus - NAMNAMNAM

GothiaTek

Granit snus

Grovsnus

Gustavus

Göteborgs Rapé

Hawk (snus)

Hawk Vikingsnus

Hawken

Husky (snus)

Jacob Ljunglöf

Kardus (snus)

Kodiak (snus)

Knox

KungsSnus

LD

Level

Lucky Strike (snus)

Metropol (snus)

Mocca snus - CHICK SNUS

Montecristo (snus)

Nick and Johnny -Fantastisk snus!

Onyx (snus) Stygg og er ikke å anbefale

Onico (Tobakk og nikotinfri snus) Forbanna homsesnus

Petterøes Blå

Prince (snus)

Probe Whiskey - NAMNAM

Rallarsnus

Red Seal

Redwood

Romeo y Julieta

Rooster

Röda Lacket

Skoal

Skruf Snus - NAMNAM

StrongCut

Swedish Match

Tobakskompaniet

Tre ankare

Viking

Wolf

Ølsnus

 

 

 

haha. Fant denne liggende og slenge, og jeg tenkte ratt; wtf? Ølsnus?

 

Fant ikke Offroad...., tror ikke du har fått med deg alle.

Lenke til kommentar
Det finnes i alt 51 forskjellige merker snus:

 

 

 

Blåsnus

Catch snus -chick-snus

Copenhagen (snus)

Cougar (snus)

Creek

Diplomat

Ettan (anno 1822)

Fiedler og Lundgren

General snus - NAMNAMNAM

GothiaTek

Granit snus

Grovsnus

Gustavus

Göteborgs Rapé

Hawk (snus)

Hawk Vikingsnus

Hawken

Husky (snus)

Jacob Ljunglöf

Kardus (snus)

Kodiak (snus)

Knox

KungsSnus

LD

Level

Lucky Strike (snus)

Metropol (snus)

Mocca snus - CHICK SNUS

Montecristo (snus)

Nick and Johnny -Fantastisk snus!

Onyx (snus) Stygg og er ikke å anbefale

Onico (Tobakk og nikotinfri snus) Forbanna homsesnus

Petterøes Blå

Prince (snus)

Probe Whiskey - NAMNAM

Rallarsnus

Red Seal

Redwood

Romeo y Julieta

Rooster

Röda Lacket

Skoal

Skruf Snus - NAMNAM

StrongCut

Swedish Match

Tobakskompaniet

Tre ankare

Viking

Wolf

Ølsnus

 

 

 

haha. Fant denne liggende og slenge, og jeg tenkte ratt; wtf? Ølsnus?

 

Fant ikke Offroad...., tror ikke du har fått med deg alle.

 

under skrev jeg følgende; haha Fant denne liggende og slenge.

 

Den er ikke min mao :p

Lenke til kommentar

Heisann,

jeg kom over et forum i går! Norsk Snusforum, så veldig fint ut.. har lest i denne tråden ganske lenge, og generelt sett vært passiv bruker(les: ikke postet).

 

Syntes at et slikt forum gjorde at det ble mye bedre oversikt og struktur på snuspraten. Jeg så også at forumet var i startfasen, så det var ikke særlig mye å lese.. men det kan vi jo gjøre noe med! :)

 

Linken er www.snusforum.net

 

Jeg skal prøve meg på en snus anmeldelse.. :D

Lenke til kommentar
Nyhus; Anmeldelsen din av 1847. Jeg kunne ikke ha vært mer uenig med deg :p Men, smaken er som baken.

Jasså, liker du den ikke?

 

Nei, vet ikke helt hva det var, men jeg kjøpte meg to en gang. Aldri mer. Jeg er enig i konsistens og effekt, men smak og lukt, nei fysj. Brekker meg nesten av lukten

 

Er nok enig med Ethernet, synes ikke at den luktet vondt eller hadde dårlig konsistens, den var bare kjedelig. Minnte meg litt om lucky strike snusen, en kjedelig snus som ikke vil bli husket.

 

Ekstremt tøff boks though =)

Lenke til kommentar

Leste gjennom førsteposten og fant mye bullshit. Blir feil å definere prell/pris som ferdigbakt snus. Når man sier man skal ta seg en prell/pris med snus mener man enkelt og greit bare at man skal ta seg snus.

 

Litt småsjokka over at general løs får så "dårlig" karakter også, da den i mine (og utrolig mange andres) øyne er en av de beste. Dårligere karakter enn skruf? Humbug!

 

Lenke til kommentar
Leste gjennom førsteposten og fant mye bullshit. Blir feil å definere prell/pris som ferdigbakt snus. Når man sier man skal ta seg en prell/pris med snus mener man enkelt og greit bare at man skal ta seg snus.

 

Litt småsjokka over at general løs får så "dårlig" karakter også, da den i mine (og utrolig mange andres) øyne er en av de beste. Dårligere karakter enn skruf? Humbug!

1. Snusuttrykk har forskjellige betydninger for alle, det finnes ingen fasit. I Eikerbygdene hvor jeg er vokst opp brukes prell og pris kun om løssnus, det er godt mulig det betyr noe annet for deg. Det finnes ingen fasit på sånt, en kan like gjerne kalle det "snusdialekt". Jeg spurte i tråden om forslag eller kommentarer folk hadde til snusuttrykk, men fikk ingen svar. Har du problemer med listen, skriv en du mener er riktig og send på pm, så skal jeg gå over og legge til det du mener stemmer også.

 

2. General løs er en av de bedre typene løssnus på markedet, men får en snus dårlig karakter på et eller to punkter, så trekkes sluttkarakteren ned. Er enig med deg at General løs er langt bedre enn Skruf også, men det var nå ikke jeg som skrev anmeldelse av Skruf løs. Du må også huske på at 7 er langt fra en dårlig karakter. Du må tenke på skalaen slik:

1. Ubrukelig.

2. Elendig.

3. Veldig dårlig.

4. Dårlig.

5. Okey.

6. Grei nok.

7. Bra.

8. Veldig bra.

9. Nesten perfekt.

10. Perfekt.

 

Btw "alltidrett": Det går ann å komme med kritikk på en konstruktiv og skikkelig måte, en trenger ikke oppføre seg som en idiot og slenge ut kommentarer som "bullshit", spesielt rundt noe såpass subjektivt som snus. Vær heller glad for at noen gidder å bruke tid på å holde startsiden ved like. Det tar nemlig opp veldig mye mer tid enn det de fleste tror. I tillegg koster det penger for oss i snusteamet, da vi kjøper inn og bruker snusen vi skriver anmeldelse for. Så litt respekt kunne gjort seg og om du tror du kan gjøre en bedre jobb selv, kjør på med snustråden v7. når den tiden kommer.

 

Har noen en anbefaling til en porsjonssnus med en mer definert og spesiell smak?

Om du har muligheten burde du sjekke ut Probe whiskey. Det ligger en anmeldelse av den på trådens forside, om du ønsker litt lesestoff.

 

edit:

Har endret litt mening om 1847, så satt ned karakteren litt.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...