Gå til innhold

Snustråden v6.(VIKTIG: Regler og anmeldelser i førstepost)


Deadringer

Anbefalte innlegg

Er det sånn at det er blitt tøft å ha snusen lengst mulig under leppen?

Ingenting av det jeg gjør med snus gjør jeg fordi det er tøft. Snuser som regel alene.

Ja, jeg er helt enig med deg!

Snuser som oftest bare blant folk hvis de jeg er med snuser selv. Hvis ikke snuser jeg stort sett alene, og når folk ikke ser meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fakta, noe du burde prøve å forholde deg til istedenfor å komme med barnslig synsing.

Ahahaha, du synser jo mer enn nok for resten av oss med dine bombastiske uttalelser ala "det er sløseri med to", "hvorfor ta to når man ikke kjenner noen forskjell" osvosv. Det er i utgangspunktet en teit diskusjon fordi effekten oppleves så forskjellig fra person til person, men kom nå ikke her å beskyld andre for synsing når du er minst like ille selv.

 

Hva faen?

Det innlegget du siterer er jo godt over en uke gammelt nå, tok det deg så lang tid å finne et svar?

Henger da ikke på forumet daglig. Har ikke som vane å quote fra så langt tilbake, men innlegget til Nyhus var så til de grader selvmotsigende og hyklersk at jeg ikke kunne dy meg..

 

Men tilbake til snusdiskusjonen; hvilken porsjonsnus syns dere renner minst? Jeg har gode erfaringer med vanlig Skruff porsjon når kravet er null renning. Finnes det andre alternativer?

 

Det var forresten morsomt å se at noen er veldig bevisst på hvilken vei de legger inn snusen, mens andre igjen aldri har tenkt over det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Forresten, jeg kan ikke skjønne dere som har snusen inne i 30 min -> 1 time ++, hva skal det være godt for?

 

Hei Ghoul

Det er opp til hver enkelt person hvor lenge en vil ha en snus inne. Noen får mer effekt av å ha den inne lenger og fordi de svelger saften som kommer.

 

Personlig sitter jeg med en pris inne i en time, det er fordi jeg liker saften som kommer av snusen, og fordi jeg får mer effekt av det. Har mange venner som har den kanskje inne i ti minutter og kan bli direkte dårlig av det. En hver person får forskjellig effekt av snus, uansett om man har snuset i en måned eller ett år.

 

Hvorfor tar du opp dette temaet med det første ? Syns du personlig at det er teit når noen har snusen lenger i leppa enn andre ?

 

1. Jeg bruker kun mini-pose, skal den da rulles mellom fingrene før den legges inn, eller skal den være flat?

2. Svir ecualyptus/mint-snus mer under leppa en vanlig general eller en type med tobakksmak?

3. Hva funker best: om åverleppa er tørr eller fuktig?

4. Hvor lenge ca er virkningen på en mini portion og er det forskjell på virkningen

fra mini/large/maxi?

5. Er det normalt å miste matlysten av snus?

6. En annen ting som kanskje høres ganske rart ut, men jeg blir utrolig opphisset av snus (sexuelt) Hvorfor er det sånn?

7. Hvilken mini porson anbefaller dere? (Den bør være litt sterk og merkes at den ligger der.)

 

1. Det er opptil deg selv, du velger hvordan du vil ha posen, om du vil bake den før du legger den inn, eller om du vil legge den rett opp i leppen. Det har ingenting å si.

 

2. Er litt usikker på det du spør om der, lukten og kanskje smaken av eucalyptus er sterkere enn general sin smak og saft.

 

3. Personlig har jeg merket at snusen svir mer visst overleppen er tørr, og den renner kanskje litt fortere visst den er (veldig) fuktig.

 

4. Mini tror jeg ikke du får så mye effekt av (4. mg med nikotin), large får du mer effekt av enn mini siden den inneholder mer snus i posene, samme med Maxi. Er litt usikker selv, så kanskje noen andre kan rette meg på det.

 

5. Personlig blir jeg mett av snus, noen blir sulten og noen får luft i magen. Jeg vil tro at alle tre er normale.

 

6. Kanskje du får en num følelse av det, personlig blir jeg litt daff og blir mer avslappet av det. Du kan jo lage en post i Forum > Samfunn > Helse eller Forum > Samfunn > Seksualitet

 

7. CatchDry Eucalyptus White Mini Portion eller Mocca Mint/Anis White Mini Portion

 

Velkommen til Snus - tråden.

 

Mvh. Iskall

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har ett lite problem. Jeg har snust fast i 2 år nå, og det går ca 3-4 bokser i uka. Det som er problemet er at jeg har lyst på snus 10 minutter etter jeg har tatt ut den jeg hadde :p Jeg snuser Skruf Sterk Porsjon, og har snust det siden det kom på Coop'en. Jeg trenger noen gode idè'er/tips til og redusere forbruket. For og spare penger, og ikke minst få mere effekt ut av hvær enkel bleie. Jeg har snusen under leppa i 30-60 minutt, så hvorfor jeg får lyst på 10 minutter etterpå vet jeg ikke :p Det er liksom noe som mangler når den ikke er der, uten at det er noe som slags form for behov for å ta en ny. Det jeg likte med snus generelt når jeg begynte, var den deilige følelsen i hele kroppen. For å slappe litt extra av på en måte. Den forsvinner når du snuser så ofte, og regelmessig som jeg gjør nå. Noen som har opplevd lignende? Burde ikke være så vanskelig, men når jeg har lyst på en, blir det til at jeg tar en på grunn av en selvdisplin lik 0!

 

MVH Ole

Endret av holyole
Lenke til kommentar

Det er bare å tenke over det? Du må ikke ta en selv om du har lyst på. Jeg kunne godt tenkt meg at noen fant opp en snus som jeg kunne ha i hele dagen. Hadde ikke gjort noe for min del.

 

Men om det er så ille så prøv med nikotinfri innimellom? Da har du noe under leppa, god erfaring selv med dette.

Lenke til kommentar
Ahahaha, du synser jo mer enn nok for resten av oss med dine bombastiske uttalelser ala "det er sløseri med to", "hvorfor ta to når man ikke kjenner noen forskjell" osvosv. Det er i utgangspunktet en teit diskusjon fordi effekten oppleves så forskjellig fra person til person, men kom nå ikke her å beskyld andre for synsing når du er minst like ille selv.

1. Å mene det er sløs å bruke to porsjoner er ikke synsing. Det er en mening. Lær deg norsk før du tøffer deg.

2. Å mene det er sløs å bruke to porsjoner om en ikke merker forskjell, er ikke synsing. Det er en mening. Lær deg norsk før du tøffer deg.

 

synsing(av synes) det å synse planen bør bygge på konkrete fakta og ikke på s-
mene - tenke, tro, synes jeg m-r at jeg så det i avisen i går / han visste ikke hva han skulle m- om den saken / for å framheve et faktum: ja, det skulle jeg m-! ja, virkelig

 

Nyhus var så til de grader selvmotsigende og hyklersk at jeg ikke kunne dy meg..

Her har vi flere begrep du åpenbart ikke har helt kontroll over. Jeg har ikke vært selvmotsigende eller hyklersk en eneste gang i denne tråden.

 

hyklersk som hykler; skinnhellig, falsk

Jeg har ikke sagt noe, men ment noe annet en eneste gangen i denne tråden.

 

Selvmotsigende regner jeg med du vet hva betyr og jeg har ikke vært det heller. Dårlig med "åå gud general løs er så bra" for så å poste "åå gud general løs er så dårlig" her i huset nei.

 

SKJØNNER DU NÅ AT DET ER EN STOR FORSKJELL PÅ HVA JEG OG HAN ANDRE GJORDE? Om ikke anbefaler jeg deg å saksøke norsklærene din, kanskje til og med foreldrene dine i tillegg. Ingen av de har klart å lære deg skikkelig Norsk.

 

Og ja, jeg blir irritert av kjøttpøkker som slenger med leppa kun for å tøffe seg i snustråden. En ting er å komme med spisse relevante meninger, en annen er å hakke på folk uten noen spesiell grunn.

 

Jeg kunne godt tenkt meg at noen fant opp en snus som jeg kunne ha i hele dagen. Hadde ikke gjort noe for min del.

I mine øyne ville det vært særdeles kjipt. Halve kosen med snus er da den settes på plass og en synker ned i sofaen. Om dette kun skal skje en gang om dagen kunne jeg like gjerne sluttet tror jeg. Men så bli det nok lite snus på meg de neste dagene uansett, fått munnsår rett ved leppestrengen.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å prøve å styre deg selv?

Evt prøv med en bollebit oppunder. Det høres sikkert utrolig teit ut, men når dere har hatt en snus i leppen i en halvtime-time, er det nok ikke nikotinet dere har lyst på etter ti minutter, men følelsen av noe under leppen. Bolle, tyggis etc. Det fungerer hvertfall for meg.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt noe, men ment noe annet en eneste gangen i denne tråden.

Here we go again. Jeg skal vise deg hvorfor du tar feil. Av to enkle grunner; 1. Jeg liker hverken å bli kalt kjøttpøkk eller høre at jeg "tøffer meg", og 2. Du tar feil.

 

Det var intet teit innlegg, det var fakta sett fra mine øyne.

Fakta sett fra dine øyne? Hva betyr egentlig det? Det er ikke fakta med mindre du kan vise til en pålitelig kilde, eller at du kommer med en mening som er allment akseptert som en sannhet. Noe din mening ikke var siden enkelte i tråden satte spørsmålstegn ved den. Å si at noe er "fakta sett med mine øyne" er det samme som å tilegne sine egne meninger et faktastempel. 'Synsing' kaller vi det på godt norsk. Skjønner du nå hva jeg mener? Det hjelper ikke å sitere ordboken når du har tatt feil på forhånd. Med andre ord så er du både synsete og selvmotsigende.

 

1. [...] Det er en mening. Lær deg norsk før du tøffer deg.

2. [...] Det er en mening. Lær deg norsk før du tøffer deg.

Å slå tilbake mot noe man mener er feil kan på ingen måte sammenlignes med å tøffe seg.

Slike utspill kalles retorikk, og du er særdeles dårlig i bruken av det.

 

SKJØNNER DU NÅ AT DET ER EN STOR FORSKJELL PÅ HVA JEG OG HAN ANDRE GJORDE? Om ikke anbefaler jeg deg å saksøke norsklærene din, kanskje til og med foreldrene dine i tillegg. Ingen av de har klart å lære deg skikkelig Norsk.
Dette er enda dårligere retorikk. Saksøke mine foreldre? :!:

 

En ting er å komme med spisse relevante meninger, en annen er å hakke på folk uten noen spesiell grunn.
Når du avfeier andres meninger som "barnslig synsing" og stempler innlegg som toskete slik som du gjorde noen poster tilbake med 'Callisto Star' så hakker du i like stor grad på folk som andre i denne tråden. Nok en selvmotsigelse med andre ord. Å kalle slike utspill for hakking er forresten feil ordbruk.

Gjentatte selvmotsigelser kan godt beskrives som hyklersk, så derfor gjorde jeg det.

 

Og ja, jeg blir irritert av kjøttpøkker som slenger med leppa kun for å tøffe seg i snustråden.

Jeg 'slang ikke med leppa' for å tøffe meg, men for å påpeke en åpenbar selvmotsigelse hvor det virker som om du selv godt kan kalle andre synsere og bruke harde ord (kjøttpøkk, anyone?:!:), mens med en gang andre gjør det så setter du deg på bakbena, tar på deg en halvsaklig tone og begynner å dømme. Det er pinlig å se på.

 

Men nå setter jeg strek, sjekk ut denne her:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Så litt snusrelatert om nikotin-toleranse-problematikken; jeg pleier å bryte ned min egen toleranse for nikotin når jeg føler jeg ikke kjenner effekten godt nok. Jeg snuser tross alt for effektens skyld og ikke for å måtte mette et behov jeg ikke får noe igjen for å ha. Måten jeg gjør det på er å gå 5-10 dager uten nikotin for så å begynne rolig igjen. Etterhvert som toleransen brytes ned så går jeg over til å bruke to snus av gangen før jeg tar en ny pause. Vet ikke om det funker for de som er veldig avhengi, men det går greit for meg. Begynte med dette for et par måneder siden :)

Lenke til kommentar
Ja, det er vel det som er idéen med nikotinfri snus.

Selv har jeg god erfaring med sjokolademuffins :p

Sjokolademuffins har jeg ikke prøvd, men rosinbolle fungerer bra, i motsetning til skillingsbolle. Skillingsbolle suger!

 

Det er følelsen av å åpne boksen og putte inn en snus som er deilig. Jeg mener det kan være et savn etter effekten man engang hadde når man først åpnet og puttet inn snusen.

En del av avhengigheten er psykisk ja. Det å åpne en fersk boks og pakke en snus er noe av det beste med snus, spør du meg. Jeg kan gjerne røyke eller snuffe for nikotinets skyld, men lite kan veie opp for å fyre opp en sigg eller pakke en snus.

Lenke til kommentar

Mushaboom:

De første punktene du skriver har ikke noe med det du svarer på, bare så du er klar over det.

Og du har åpenbart fortsatt ikke peiling på hva du driver med, mtp at du fortsatt beskylder meg for å være selvmotsigende. Ta å finn et eksempel da for faen, vis meg at du har rett. Det eneste du gjør nå er å kverulere

 

Å slå tilbake mot noe man mener er feil kan på ingen måte sammenlignes med å tøffe seg.

Du er klar over at denne setningen ikke betyr noe? Om forstå hva du skal fram kjører du fortsatt skivebom, da du anklaget meg for å gjøre noe jeg ikke har gjort. Altså slo du ikke tilbake, det var du som angrep. Mao er det du skriver helt irrelevant.

 

Saksøke mine foreldre?

vel, noen burde du saksøke, innleggene dine gir like mye mening som dopapir i kålstuing.

 

Når du avfeier andres meninger som "barnslig synsing" og stempler innlegg som toskete slik som du gjorde noen poster tilbake med 'Callisto Star' så hakker du i like stor grad på folk som andre i denne tråden.

Det du ikke forstå var at han "angrep" meg først, ved å kalle meg en løgner. Med tanke på at han aldri har møtt meg eller kommunisert med meg, må jeg få lov å kalle det barnslig synsing.

 

Fakta sett fra dine øyne? Hva betyr egentlig det?

Så lenge jeg ikke spesifiserer at mine innlegg inneholder fakta, skriver jeg egne meninger. Det er umulig å påstå at en annen persons mening er feil. Om du mener fotball er kult, kan ikke jeg påstå at du synes sporten er kjedelig.

 

Jeg liker hverken å bli kalt kjøttpøkk eller høre at jeg "tøffer meg"

Da burde du slutte med:

a. Å oppføre deg som en kjøttpøkk.

b. Tøffe deg.

Så skal du se alt blir bra igjen. :love:

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...