Gå til innhold

Lenovo ThinkPad SL - tråden


RamGuy

Anbefalte innlegg

Er det noen som har funet dette 9cellers batterie noe sted på nette?

 

Ja, dette lurer jeg ogsaa paa! Hvis man gaar inn paa de amerikanske Lenovo sidene kan man bestille SL300 med dette 9 cellers battereiet, men de shipper ikke internasjonalt :( Der kan man ogsaa legge til/fjerne forskjellige duppeditter 3G/UBS (og GPS tror jeg) .. Hvorfor kan ikke den norske lenovo avdelingen gjoere dette :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, dette lurer jeg ogsaa paa! Hvis man gaar inn paa de amerikanske Lenovo sidene kan man bestille SL300 med dette 9 cellers battereiet, men de shipper ikke internasjonalt :( Der kan man ogsaa legge til/fjerne forskjellige duppeditter 3G/UBS (og GPS tror jeg) .. Hvorfor kan ikke den norske lenovo avdelingen gjoere dette :/

Her er det jeg har funnet ut, hvis du prøver å "customize" en SL300, og trykker på 9cellers batteri som ekstra utstyr, så får du opp denne her siden

 

Hvis du googler Model navne 40Y6797, så får du opp det her

 

Men SL300 står ikke som en av de maskinene, som dette batteriet passer til. Men de ser like ut i form og i mål.

 

Dette her burde også passe.

Endret av Alpine R12
Lenke til kommentar
Ja, dette lurer jeg ogsaa paa! Hvis man gaar inn paa de amerikanske Lenovo sidene kan man bestille SL300 med dette 9 cellers battereiet, men de shipper ikke internasjonalt :( Der kan man ogsaa legge til/fjerne forskjellige duppeditter 3G/UBS (og GPS tror jeg) .. Hvorfor kan ikke den norske lenovo avdelingen gjoere dette :/

Her er det jeg har funnet ut, hvis du prøver å "customize" en SL300, og trykker på 9cellers batteri som ekstra utstyr, så får du opp denne her siden

 

Hvis du googler Model navne 40Y6797, så får du opp det her

 

Men SL300 står ikke som en av de maskinene, som dette batteriet passer til. Men de ser like ut i form og i mål.

 

Dette her burde også passe.

 

Jeg sendte en mail til Amentio, fikk svar ganske kjapt :)

 

Ja, vi selger dette, se link:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2195449

Men det er dessverre ikke mulig å få kjøpt denne med bare 9 cellers batteri.

Den leveres standard med 6 cellers, så det blir evt å kjøpe 9 cellers utenom.

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på P8600 og T5870? Eller er det bare 400 MHZ på CPU'en? Det er uansett bare ca. 500,- i prisforskjell.

 

Tror det blir en SL300 på meg. Men dere som har den, er den rask? Jeg trenger en PC som jeg kan ha nettleseren oppe med mange faner samtidig som jeg hører på musikk og spiller Football Manager. Det er typisk sånn jeg bruker PC'en. :p

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på P8600 og T5870? Eller er det bare 400 MHZ på CPU'en? Det er uansett bare ca. 500,- i prisforskjell.

 

Tror det blir en SL300 på meg. Men dere som har den, er den rask? Jeg trenger en PC som jeg kan ha nettleseren oppe med mange faner samtidig som jeg hører på musikk og spiller Football Manager. Det er typisk sånn jeg bruker PC'en. :p

 

 

 

 

Hvor er det billigste stedet å kjøpe denne utgaven med 3g?

 

Prisguiden viser masse rart, både med og uten 3g.

Lenke til kommentar

Er det slik at Lenovo SL-300 med P8600 og GeForce 9300M GS ikke har LED-skjerm?

Er det eventuelt noen kilder som kan bekrefte dette? At jeg ikke har innebygget 3G / mobilt bredbånd har jeg merket, men det er ikke noe stort savn uansett, men ikke noe LED-belysning på skjermen?

 

Når det gjelder T9400 versus P8600 så er T9400 hakket raskere, men til gjengjeld bruker den også en god porsjon mer strøm! P serien er generelt mer strømsparende enn T serien.

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på P8600 og T5870? Eller er det bare 400 MHZ på CPU'en? Det er uansett bare ca. 500,- i prisforskjell.

 

Tror det blir en SL300 på meg. Men dere som har den, er den rask? Jeg trenger en PC som jeg kan ha nettleseren oppe med mange faner samtidig som jeg hører på musikk og spiller Football Manager. Det er typisk sånn jeg bruker PC'en. :p

 

P8600 er raskere, bruker mindre strøm har 1MB høyere cache, samtidig som den har høyere buss speed:

P8600

T5870

T9400

Lenke til kommentar
Er det slik at Lenovo SL-300 med P8600 og GeForce 9300M GS ikke har LED-skjerm?

Er det eventuelt noen kilder som kan bekrefte dette? At jeg ikke har innebygget 3G / mobilt bredbånd har jeg merket, men det er ikke noe stort savn uansett, men ikke noe LED-belysning på skjermen?

 

Når det gjelder T9400 versus P8600 så er T9400 hakket raskere, men til gjengjeld bruker den også en god porsjon mer strøm! P serien er generelt mer strømsparende enn T serien.

 

 

Noen som kan svare på dette? Lurer på det samme :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Et litt spesielt spørsmål ;)

 

Klarte mesterverket å legge inn ny OS (ville leke litt med Windows 7) på min SL 300 uten å ha brent ut DVD med recovery på Windows Vista Buisness først.

 

Kom jo på litt for sent at det kun følger med fysiske recovery plater for Windows XP Pro.

 

Er det noen snille mennesker med Thinkpad SL300 som kanksje kunne ha gjort en liten jobb med å brenne ut 1 stk recovery DVD for Windows Vista buisness for meg? Man får vel gjort det ganske enkelt med det programmet i Thinkadvantage programmene :)

 

Tror det er samme skiva for alle SL300`er.. Men hvis dere trenger mer info så har jeg den modellen som heter "2738-53G"

 

Hva skal denne snille personen evnt ha for jobben? :)

 

På forhånd tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Et litt spesielt spørsmål ;)

 

Klarte mesterverket å legge inn ny OS (ville leke litt med Windows 7) på min SL 300 uten å ha brent ut DVD med recovery på Windows Vista Buisness først.

 

Kom jo på litt for sent at det kun følger med fysiske recovery plater for Windows XP Pro.

 

Er det noen snille mennesker med Thinkpad SL300 som kanksje kunne ha gjort en liten jobb med å brenne ut 1 stk recovery DVD for Windows Vista buisness for meg? Man får vel gjort det ganske enkelt med det programmet i Thinkadvantage programmene :)

 

Tror det er samme skiva for alle SL300`er.. Men hvis dere trenger mer info så har jeg den modellen som heter "2738-53G"

 

Hva skal denne snille personen evnt ha for jobben? :)

 

På forhånd tusen takk ;)

Du trenger ingen recovery-DVD for å gjenopprette systemet. Det ligger på en egen partisjon på harddisken. Du kan da velge å gjenopprette systemet til slik det var da du fikk maskinen, med mindre du har slettet denne partisjonen.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Et litt spesielt spørsmål ;)

 

Klarte mesterverket å legge inn ny OS (ville leke litt med Windows 7) på min SL 300 uten å ha brent ut DVD med recovery på Windows Vista Buisness først.

 

Kom jo på litt for sent at det kun følger med fysiske recovery plater for Windows XP Pro.

 

Er det noen snille mennesker med Thinkpad SL300 som kanksje kunne ha gjort en liten jobb med å brenne ut 1 stk recovery DVD for Windows Vista buisness for meg? Man får vel gjort det ganske enkelt med det programmet i Thinkadvantage programmene :)

 

Tror det er samme skiva for alle SL300`er.. Men hvis dere trenger mer info så har jeg den modellen som heter "2738-53G"

 

Hva skal denne snille personen evnt ha for jobben? :)

 

På forhånd tusen takk ;)

Du trenger ingen recovery-DVD for å gjenopprette systemet. Det ligger på en egen partisjon på harddisken. Du kan da velge å gjenopprette systemet til slik det var da du fikk maskinen, med mindre du har slettet denne partisjonen.

 

Min erfaring er at recovery partisjons gjennopprettingen ikke fungerer etter at jeg har installert Win7. Men tar gjerne i mot tips av andre som har fått det til.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at det er samme typen batteri i Z60M. KJøpte ett 9-cellers batteri fra nettshop, og har hatt det i nesten en måne no og det er genialt når man er ut og reiser. Nesten 6timer ved lett bruk og lav lyst styrke. Litt dyrt.... men det er vært det :thumbup:

Her er 3G Kort til P8600 modelen.

Og nei, P8600 modelen har ikke led skjerm :thumbdown:

Er det noen andre her som har problemer med wifi on/off switch'en i Windows 7? Den funker ikke og nettversk korte er altid deaktivert når jeg slår på pc'en. Den funker fint i XP.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Lenovo ThinkPad SL300 som jeg er meget misfornøyd med. På min ThinkPad SL300 så var det også en død piksel på LCD skjermen, men selv om den var der når jeg kjøpte maskinen så er dette noe som Lenovo Norge nekter å ta som reklamasjon. Faktisk så var representanten for Lenovo Norge som jeg snakket med veldig arrogant og fortalte at piksel feil var vanlige på Lenovo skjermer, og når jeg spurte om jeg kunne få navnet til personen jeg snakket med slik at jeg hadde en referanse så var dette noe han nektet å oppgi. Men dette viser vel bare hvor useriøse Lenovo Norge egentlig er når representantene nekter å oppgi sitt fornavn…

 

Jeg har alltid hatt Dell bærbare tidligere, og hos dem har det alltid vært lett å få hjelp hvis det har vært noen problemer. Men hos Lenovo har jeg nå erfart at der kan du dessverre bare glemme alt som heter hjelp og garanti så lenge du ikke gidder å krangle i noen uker først, men selv da er det lite hjelp å få. Det er forresten IBM service verksteder som utfører garanti reparasjoner for Lenovo Norge, men hvis du snakker med noen hos disse verkstedene så er det lett å forstå at Lenovo Norge er veldig vanskelig å ha med å gjøre på reklamasjonssaker.

 

Jeg blir å selge min Lenovo ThinkPad SL300 og erstatte den med et annet merke enn Lenovo.

Lenke til kommentar

1 død piksel er ingenting. Du må ha flere døde piksler før de bytter skjermen eller gir deg ny skjerm. Hvis du kjøpte pcen på en nettbutikk så kunne du brukt angreretten. Lenovo er ikke vanskelige med deg, det er du som er vanskelig. Hva annet er det som feiler pcen din siden du er misfornøyd? Alt du har nevnt er den døde pikselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...