Gå til innhold

Ram til ASUS A7N8X Deluxe


GOMP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv Abit NF7 v1.2 og kan anbefale det på det sterkeste. jeg kjører lett 220 FSB uten noen mods, så det er relativt trygt å gå ut ifra at flesteparten av v1.2 kortene gjør det samme. Det er basert på nForce2 chipsettet akkurat som Asus a7n8x, så ytelsen er så godt som lik. Skal du kjøre høy FSB (over 200) så burde du også kjøpe ram som klarer litt mer enn standard Twinmos PC3200. Feks Twinmos m/ Winbond PC3200 er et bra valg, og er relativt billig.

Lenke til kommentar

Ok, siden alle her snakker skit får jeg klare litt opp i tingene...

 

barton kjører 166 mhz FSB som standard, da bør minnet kjøre på 166 mhz (PC2700), siden dette er DDR minne (double data rate??? er det det det betyr?) betyr det at minnet "dobler" frekvensen det kjøres på. Med andre ord KAn DDR400 minne kjøres på 200 mhz, men med en Barton prosessor BØR det kjøres på166 mhz (dersom den er uklokket).

 

 

TwinMos 512 mb PC3200 (DDR400) med WinBond er godt minne til ålreit pris...

Lenke til kommentar
Men selv om du kjøper PC3200 ram så burde du ikke kjøre den på 400 Mhz med mindre du kjører 200Mhz FSB. Får å få best ytelse på nForce2 baserte kort burde man kjøre RAM synkronisert med FSB.. alså sette ramen til 100%.

 

Ok, siden alle her snakker skit får jeg klare litt opp i tingene...  

 

barton kjører 166 mhz FSB som standard, da bør minnet kjøre på 166 mhz (PC2700), siden dette er DDR minne (double data rate??? er det det det betyr?) betyr det at minnet "dobler" frekvensen det kjøres på. Med andre ord KAn DDR400 minne kjøres på 200 mhz, men med en Barton prosessor BØR det kjøres på166 mhz (dersom den er uklokket).

 

Hva er det jeg skriver over? Snakker jeg skit? eller er det du som en en litten nubbe som ikke engang klarer å lese hva folk skriver? Det er godt mulig du vet hva du snakker om her, men jeg vil ha meg frabedt kommentarer som det du kommer med. Jeg råder deg til å lese hva folk skriver før du kommer og er eplekjekk. Okay?

Lenke til kommentar
Hvor høy hastighet kan/bør jeg ha på rammen til dette hovedkortet, PC2700, PC3200 osv...?? Er så mye lettere når det står KT400 f.eks =) Da er det mer håndfast hvilken hastighet jeg kan ha.

 

Jeg kjører Corsair XMS 3500 PC3200 minne. Fungerer imponerende bra. PÅ A7N8X-DX

Lenke til kommentar
Hvor høy hastighet kan/bør jeg ha på rammen til dette hovedkortet, PC2700, PC3200 osv...?? Er så mye lettere når det står KT400 f.eks =) Da er det mer håndfast hvilken hastighet jeg kan ha.

 

Jeg kjører Corsair XMS 3500 PC3200 minne. Fungerer imponerende bra. PÅ A7N8X-DX

 

Det kaller jeg overkill :).. man får aldri utnyttet potensialet til en slik brikke med et asus a7n8x kort.. :)

 

PS: XMS3500 er en PC3500 brikke.. ikke en PC3200 :)

Lenke til kommentar

XMS3500 er en overklokket PC3200 brikke, så det han sier er riktig. De har 5ns Winbond BH5 brikker, samme som TwinMOS med Winbond har. Så det er derfor mange mener at Corsair er for dyrt i forhold til TwinMOS.

Personlig tror jeg at det kan være greit for mange som vil ha garantert høy hastighet å betale litt ekstra. Men ikke meg da, jeg kjører TwinMOS :)

Lenke til kommentar

Det kaller jeg overkill :).. man får aldri utnyttet potensialet til en slik brikke med et asus a7n8x kort.. :)

 

PS: XMS3500 er en PC3500 brikke.. ikke en PC3200 :)

 

Hvorfor er dette overkill?. Mange som klarer 200+ fsb på asus a7n8x dlx kortene uten voltmods. Kan jo kjøre hardere timings med ei pc3500 brikke enn ei pc3200 brikke på 200+ fsb ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Ok, siden alle her snakker skit får jeg klare litt opp i tingene...

 

barton kjører 166 mhz FSB som standard, da bør minnet kjøre på 166 mhz (PC2700), siden dette er DDR minne (double data rate??? er det det det betyr?) betyr det at minnet "dobler" frekvensen det kjøres på. Med andre ord KAn DDR400 minne kjøres på 200 mhz, men med en Barton prosessor BØR det kjøres på166 mhz (dersom den er uklokket).

 

 

TwinMos 512 mb PC3200 (DDR400) med WinBond er godt minne til ålreit pris...

 

 

Er ikke Busshastighet det samme som MHz FSB? På Barton Prosessorene har de jo 333MHz i busshastighet... hvis busshastighet er det samme som MHz FSB hvorfor skulle de ikke kjøre 333 MHz FSB som standard?

Lenke til kommentar

Det kaller jeg overkill :).. man får aldri utnyttet potensialet til en slik brikke med et asus a7n8x kort.. :)

 

PS: XMS3500 er en PC3500 brikke.. ikke en PC3200 :)

 

Hvorfor er dette overkill?. Mange som klarer 200+ fsb på asus a7n8x dlx kortene uten voltmods. Kan jo kjøre hardere timings med ei pc3500 brikke enn ei pc3200 brikke på 200+ fsb ville jeg tro.

 

Les posten min du. Derfor er det overkill. Jeg mener det er overkill uansett hovedkort å betale 800 kr for PC3200 minne. Og det er ikke mange som klarer 200fsb ++ på A7N8X-kortene. Derimot et fåtall.

Lenke til kommentar

Twinmos pc3200 m / winbond rammen er jo uansett helt greit for dette hovedkortet da den greier 200+ fsb med bedre timings en oppgitt.

Kjører i skrivende stund på 204 fsb med 3-2-2 cl2 på det minnet. Når jeg får på en chipset voltmod så regner jeg må jeg må slakke av timingene for at rammen skal henge med...

 

Er det overkill fordi du mener at kun et fåtall greier 200+ fsb på a7n8x dlx?. Jaja jeg har ingen sikre kilder som sier at mange klarer 200+ fsb på a7n8x dlx kortene så jeg skal ikke påstå at det er et flertall som klarer det. Mitt klarte det ihvertfall rett ut fra boksen så jeg kan bare snakke utfra egen erfaring.

 

Om mann har xms3500 minne så er det garantert opp til 217 mhz eller hva det er for noe. Da kan mann ihvertfall klage om rammen ikke henger med når mann begynner å nærme seg 210-215 fsb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...