Gå til innhold

Utviklerene lærer. Ps3 lead console for Skate 2


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Dette er nok en trend vi kommer til å se mer og mer av nå fremover.

 

According to DeLong, this was due to “the PS3 version Skate not being as good as the 360 version,” adding that it “was something we learned very quickly that we had to remedy on the second one.”

 

Link

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornuftig av skate2 utviklerene dette. Er jo rene galskapen å starte utvikling på den svakeste maskinen. Bedre å ta ps3 som utgangspunkt, deretter nedgradere til noe som passer xbox hardware bedre.

 

Xbox eiere trenger heller ikke føle seg stompet på. Det er mye enklere, og uten noe teoretisk tap på gfx nivå (enn hvis den ble utviklet på xboxen alene), å portere til en svakere platform, som xboxen jo egentlig er. Kan ikke tenke meg at det fører til betydelig lenger utviklingstid heller.

Endret av Milk_Crisis
Lenke til kommentar
Fornuftig av skate2 utviklerene dette. Er jo rene galskapen å starte utvikling på den svakeste maskinen. Bedre å ta ps3 som utgangspunkt, deretter nedgradere til noe som passer xbox hardware bedre.

 

Xbox eiere trenger heller ikke føle seg stompet på. Det er mye enklere, og uten noe teoretisk tap på gfx nivå (enn hvis den ble utviklet på xboxen alene), å portere til en svakere platform, som xboxen jo egentlig er. Kan ikke tenke meg at det fører til betydelig lenger utviklingstid heller.

Det var vell litt å ta i, vanskligere og utvikle til, men betyr vell ikke svakere maskin. Begge har sine svakheter (CPU/GPU).

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan noen kan påstå att 360 er svakere enn PS3. Syntes det er rart att skate teamet velger å utvikla for det sterkeste systemet først for så å porte det over hvor man får ett like bra resultat. Realiteten er en helt annen. De utvikler til PS3 først fordi den er vanskeligere å programere opp i mot sånn at de slipper å få de problemene vi har sett utallige bevis for med 360 spill som har blitt portet over.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Dere er innpå noe når dere nevner hvilke av platformene som er enklest å porte fra/til. Vi har jo sett det fra de tidligste 360>PS3 portene, som mildt sagt så skrekkelige ut. Det er faktisk enklere for utviklerene, fra ett rent kodingsorientert standpunkt, å begynne arbeidet på ps3 for så å porte til 360. Dette har med arkitekturen i de respektive konsollene å gjøre.

 

Vi har allerede sett det på exclusives.vs.exclusives basis, og nå i det siste også i multiplat spill som har ps3 som ledende platform. Spillene ligger et lite hestehode foran i både grafikk og ytelse på ps3en. Derfor er det flott at ps3 versjonen blir utviklet først, så slipper den å bli "dummet ned" på bekostning av 360 versjonen. Det har vel ikke så mye å si akkurat nå, med kanskje ett par flere gråstein og litt flere teksturtyper (som i RAGE motoren), men kan tenke meg at dette kan bli et problem hvor utviklere senere må betydelig nedgradere 360 versjonen etterhvert som kraften i CELL blir utyttet ordentlig.

 

Likevel synes jeg ikke dette er noe som bør gnage i 360 eierne. Det er fortsatt det helt samme spillet selvom det kanskje mangler en og annen 'gråstein'. Spillet blir ikke "magisk" dårligere fordet om utviklerene startet det på ps3 vettu. :p

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det blir magisk dårligere av å porte fra PS3 til X360 (dette har jeg null peiling på, så skal ikke uttale meg), men kan skjønne Xbox-eiere at de har lov til å bli frustrerte om dette utsetter den totale lanseringsplanen for EA. Hadde spillet komme ut på markedet fortere om det kun ble utviklet til X360?

 

På en annen side hadde jeg ikke blitt glad om utviklingen av FF XIII til X360 hadde forsinket releasen av spillet til PS3-platformen. Men nå har det seg vel slik at det lanseres time-exclusively til Japan før det kommer til Europa/US på både PS3 óg X360. Om de har tenkt til å gjøre ferdig produktet til X360 i mellomtiden vet jeg ikke, men dere skjønner sikkert poenget mitt.

 

Nå skal spillet hvertfall kjøres i 60fps, og det er svært positivt å høre.[source]

Lenke til kommentar

Angående PS3 er sterkest vs Xbox360 diskusjonen. Husk at man kan ikke sammenligne spill og si den og den konsollen er sterkest.

Utviklere lager spillet med tanke på begge konsollene. At enkelte spill ser bedre ut på den ene konsollen har hittil vært ekstremt vanskelig å se.

 

Problemet er at ene konsollen som er sterkest vil lide pga den andre som ikke er like kraftig. Uten at jeg vil gå noe videre innpå det selv om jeg har knallgode eksempler for da starter jeg en enorm konsollkrig :o

Lenke til kommentar
Dette er nok en trend vi kommer til å se mer og mer av nå fremover.

 

According to DeLong, this was due to “the PS3 version Skate not being as good as the 360 version,” adding that it “was something we learned very quickly that we had to remedy on the second one.”

 

Link

 

Så nå skal 360 spill bli 'downgraded' for å ikke se bedre ut enn PS3 versjonene? ;)

Lenke til kommentar
Angående PS3 er sterkest vs Xbox360 diskusjonen. Husk at man kan ikke sammenligne spill og si den og den konsollen er sterkest.

Klart man kan det, hvorfor kan man ikke det? Klart ujevn utvikling må ta mye av skylden, men etterhvert vil det stå nesten kun på maskinvare.

 

 

At enkelte spill ser bedre ut på den ene konsollen har hittil vært ekstremt vanskelig å se.

 

Nei - det har faktisk vært alt annet enn vanskelig å se, dessverre.

 

http://www.gametrailers.com/player/30357.html

http://www.gametrailers.com/player/28005.html

http://www.gametrailers.com/player/33469.html

http://www.gametrailers.com/player/40309.html

 

--

 

Håper og tror at nå som SKATE2 blir utviklet på PS3 blir det også spillbart på PS3, jeg hadde forferdelig problemer med framerate på SKATE.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

 

Slik jeg har forstått det:

Det som gjør at resultatet blir vanligvis bedre når dem begynner på PS3 er at SPU'ene krever at du må kjøre mye mindre, og mere optimalisert kode, på SPU'ene enn på PPU'ene.

 

Når utviklerene skriver kildekode som er ment for SPU'ene, så er det mye enklere å forandre denne koden til å bli optimalisert kode som passer veldig bra på maskinvare med bare PPU'er, enn når tilfellet er motsatt hvor du har enn PPU og masse SPU'er.

 

Når du skriver kildekode til bare 3 PPU'er, er det avogtil like enkelt å velge ut noe som du har på PS3 sin PPU, og skrive helt ny kildekode til de funskjonene du vil kjøre på SPU'ene, fordi SPU'ene ikke godtar såpass uoptimalisert kode som PPU'ene gjør.

 

Så fordelen med at ett prosjekt blir lead på PS3 er stort sett bare mere optimalisert kode på begge plattformer. :-/

Bakdelen er jo at det kan ta litt lenger tid å skrive 'god' kode, istedenfor å bare ha 'godt nok' for PPU.

 

 

 

Angående Skate 2, så har jeg hørt litt positive ting fra folk som prøvde early-build, husker ikke nøyaktig hva som ble sagt, men kameraet var blitt en god del forbedret i forhold til eneren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...