Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Skremt" av gutter/jenter som er homofile, men som fortsetter å være i forholdet sammen med dama/gutten..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg reagerer er fordi han spør om hvorfor jeg lagde denne tråden og om det var fordi jeg var sjalu på guttene som var sammen med jentene.. hallo :roll: Det synes jeg var bare tåpelig å spørre om.. "er du lesbisk, er det derfor du er irritert?"

 

 

Synes jeg hadde rett til å reagere på den..

Lenke til kommentar

Hehe, jeg blir litt i overkant grumpy og anngripende når klokka bikker 12, men kravet mitt står fremdeles. Finn ett eller annet håndfast som vi kan kikke på. Dine påstander er ikke fakta samme hvor mye du gjenntar dem. Det er sikkert utrolig kjipt for de av vennene dine som hadde kjerester som senere kom ut av skapet og da samtidig ut av forholdet. Men jeg har 2 homofile venner. Den ene av dem var i flere forhold med jenter. Men det seksuelle i forholdet fungerte ikke, og han skjønte virkelig ikke hvorfor. Det tok flere år før han klarte å finne ut av det, og det var kun tilfeldigheter som gjorde at han ikke var sammen med en jente da det skjedde. I denne situasjonen klarer jeg ikke å legge noe skyld på ham.

 

I situasjoner der man ikke tør å komme ut av skapet så er det 2 faktorer som avgjør hvorvidt jeg synes det er dårlig gjort eller ikke. I en situasjon der personen har vært i et forhold i et par mnd og deretter finner ut at han kanskje er homofil, da synes jeg det er veldig fornuftig å vente et par måneder for å vurdere situasjonen.

 

De som derimot går inn i et forhold vel vitende om at de ikke liker jenta, men gjør det kun for å få status blant venner har jeg mindre sympati for. Men jeg klarer ikke å være sint på dem heller. De gjør antageligvis de de føler at de må for å være normale. For noen er det vanskelig å komme ut, for andre er det lett.

 

Sistnevnte har jeg forresten ikke sett noen gang. Men satser på å få noen fine eksempler etterhvert:)

Lenke til kommentar

Hva er det som tilsier at det ikke er like mange jenter som lever på samme måte? Det har vært/er ett ekstremt fokus på homofile menn i media i disse dager, mye mer enn for lesber. Det er da naturlig at det er flere saker om homofile menn. Inntrykket jeg sitter igjen med er iallefall at det fremdeles er litt mer kontroversiellt enda å være homofil mann kontra lesbisk kvinne. Media velger da gjerne det mest 'sjokkerende' å dra frem.

 

Saker du leser her på forum kan iallefall ikke brukes som statestikk, ettersom det fremdeles er ett meget ensidig forum når det gjelder brukermasse. Det vil naturligvis komme skjevt ut.

Intill vi får se tall på det tror jeg ikke vi har noe grunnlag for å anta at det er flere menn enn kvinner som gjør dette. Og selv da tror jeg at mørketallene, på grunn av sakens natur, er for store til at vi får ett riktig bilde.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Har lest på flere forum inkludert dette at det er mange gutter som fantaserer om andre gutter, pluss feks. på Oprah Winfrey så tok hun opp et tema der det fantes tusenvis av mannfolk/gutter som i hemmelighet møttes og hadde homosex enda de var gift/samboer osv. Forskjellige nettsteder som var møtested for disse mannfolka.

 

 

Jeg har nå fått inntrykk av at dette er mer utbredt enn det kan virke som.. og det gjør meg sint!

La oss ikke glemme at Oprah Winfrey Show går i USA. Sett i forhold til antall mennesker som bor der er en del tusen en svært liten andel av det totale folketallet. Så å bruke dette som en begrunnelse for at "det er vanlig/normal" og at du er overrasket over at så "mange" gjør dette blir feil.

 

Så før du kommer med påstander om hvor utbredt og normalt dette er bør du henvise til kilder, forskning eller undersøkelser. Alt annet, fra begge sider, blir kun påstander. Er du uenig i dette?

 

Uansett, når det gjelder menn/damer som bevist lever i et heterofilt forhold når de selv vet at de er homofile så mener eg problemstillingen er vanskelig. Samfunnet gjør det ofte til tabu å være "unormal"/homofil, og dermed er det veldig vanskelig å komme ut av skapet. Ofte er dette en egoistisk handling fordi man ikke våger av personlige grunner, og ofte er det også med omtanke for familien, venner og evnt barn. "Det er EG som er homofil. Det skal ikke gå ut over barna våres eller kona mi. De har ikke fortjent dette. Eg tvinger meg til å late som.".

 

Når det gjelder de som ikke vet noe om det, og først oppdager det i forholdet eller i ettertid så kan man ikke akkurat klandre dem. Eg tror også at det er mulig å endre legning i løpet av et liv, og det som da var tiltrekkende før ikke er like tiltrekkende senere. Her har vi forsåvidt en artikkel skrevet i 2003 av en fra NTNU som omhandler litt av dette temaet(nei, eg fant ikke en mer objektiv artikkel i farten ;) ). Dessuten er det heller ikke alle homofile/lesbiske som har visst om legningen sin hele livet. Kan man da klandre dem for at de følger "normale" faser i livet og finner seg en kjæreste av motsatt kjønn? Eg mener ikke det.

 

Og det at man opplever at mange av vennene opplever slikt trenger ikke å bety at det er normalt over hele fjøla. Dette vil eg påstå ligger i både miljø, oppvekst og tabuer i omgangskretsen man er i. Eg vet om kun et vennepar som har opplevd det samme, så eg kan ikke akkurat påstå at det er overraskende mange eller økende.

Lenke til kommentar

Vel, det er vel ikke bare i Norge jeg sikter til om vi skal bli geografiske her.. Det er jo samme f om det skjer med en amerikansk dame eller en norsk en.. Bare at jeg kjenner kun nordmenn som har gått igjennom dette, men jeg vil jo tørre å påstå at om det skjer ofte i statene, ja så er det vel ikke så veldig forskjell i andre land heller. Vi er jo tross alt mennesker hele gjengen.

 

Her er et Oprah show om akkurat dette, for de av dere som aldri hadde hørt om dette før..

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

 

 

Edit: og det er kanskje ikke "antallet" som er greia her og som jeg vil diskutere, men heller at det skjer.. Topic er litt misvisende.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ingen som har opplevd dette, og har heller ikke opplevd det selv.

 

Men sier meg helt enig trådstarter i at dette er veldig dårlig gjort, og nesten så jeg anser det på mangel på respekt for 'kjæresten' din, og late som du har følelser (selvfølgelig vil man bry seg om personen selv om man er homofil, men ikke på samme måte) ovenfor han/henne.

 

Det må være utrolig skuffende og deprimerende, å bli utsatt for dette.

 

EDIT: De som maser om hvor vanlig dette er, hvorfor er det så vesentlig? Det skjer, og det er det som teller. Det skjer ikke mord så ofte heller, men det betyr ikke at det ikke er alvorlig?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

 

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

 

Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

 

Et innlegg er fjernet.

 

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Så til temaet. All min fornuft tilsier at det finnes langt flere som holder ut med en partner man ikke lenger elsker av andre grunner enn at man er homofil. F. eks. av hensyn til barna, fordi man har stor felles gjeld, at man rett og slett håper at ting blir bedre, etc.

 

Spørsmålet er da om dette er mer legitime grunner enn at man ikke vil innrømme overfor seg selv/andre at man er homofil? Og i såtilfelle hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...