Gå til innhold

VGP sendelse stoppet i tollen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvom tollvesenet går på vgp.ca og ser at spillet koster 60CAD så kan du jo si at du hadde en rabbattkode ellernoe.

Selvsagt, men du må fortsatt ned å oppgi uriktige opplysninger, og dermed gjør du deg skyldig i noe litt mer enn å handle over tollgrensa.

Som sagt er sjansen for å bli tatt minimal, men jeg ville ikke tatt sjansen.

Er det stoppet i tollen er leken over, og jeg får betale steken er vel hvordan jeg velger å se på det.

Hvor lang forsinkelse bør man regne med når en pakke fra VGP blir stoppet i tollen? Har to spill som i teorien burde ligge i postkassa mi nå. Siden de ikke gjør det regner jeg med at tollmannen fra oz har funnet ut at jeg bidrar til å drepe norsk industri, og har stoppet begge forsendelsene.

Jeg har ikke hørt noe enda, så vi får se hva som skjer. Det er ikke mulig å spore pakker fra vgp vel? Har ikke fått noe pakkenummer, såvidt meg bekjent.

Du får ikke sporingsnummer på brevpost så det er desverre ikke mulig.

Jeg vil tro at det tar litt lenger tid enn det normalt tar å få spillet hjem til deg før du får brev fra Posten om at du har en ankommet ufortollet sending. I mitt tilfelle sendte jeg mail med verdi på pakken på en fredag og hadde spillet i postkassa påfølgende torsdag.

Spillet jeg kjøpte ble shippet på torsdag, har enda ikke kommet frem. Håper jeg slipper tollvesenet ass...

Ja, det bør være i hus rundt om torsdag. Kanskje alt i morgen om du er heldig.

Det hadde vert noe :D

Nope, skjedde ikke, ikke noe i dag heller.

Endret av Jimmarn

Tenker jeg kan få litt hjelp her....

Har bestillt Resistance 2 CE fra Gamestop i statene, men er usikker på alle disse satans avgiftene. Det kostet 109$ for spillet+frakt, men har fått med meg at de ikke er toll på spillet. Men hvordan er det med frakt og slikt her til lands, hvor mye må jeg forvente å punge ut utenom de 930 kronene det blir for spill+frakt+momsemoms?

Har bestillt Resistance 2 CE fra Gamestop i statene, men er usikker på alle disse satans avgiftene. Det kostet 109$ for spillet+frakt, men har fått med meg at de ikke er toll på spillet. Men hvordan er det med frakt og slikt her til lands, hvor mye må jeg forvente å punge ut utenom de 930 kronene det blir for spill+frakt+momsemoms?

99 kroner eller noe sånt må du vel ut med i fortollingsgebyr i tillegg.

Du må betale 25% av kjøpesummen + frakt i moms, det skulle vel bli omtrent 233 kr, hvis du betalte 930 kr. I tillegg kommer dette fortollingsgebyret som var nevnt her. Tror det er 99 kr. Kan være at posten vil ha betaling for lagring i mellomtiden også, og om de vil det, tror jeg det er på rundt 99 også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...