Gå til innhold

Infrarød mottaker fra LEGO IR tårn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel... hvis du kommer fra oslo, mem bor foran pcen... så burde du kansje se mer på tv...

 

IR = Infra Red og er lys med en spesiell bølgelengde vi ikke kan se...

brukes til sending og mottaking og er viktig i fjernkontroller...

(det er fordi det er lys at bordet + annet av og til står i veien for fjernkontrollen)

Lenke til kommentar

Noen grunn til at det ikke skulle fungere? Tror de tester det før de selger det :roll:

 

Men hvis du mente om det funket med gratis programmvare og lego-senderen så vet jeg ikke.

 

Hvorfor ikke gjøre som det ble foreslått i en tidligere post å kjøpe på feks. elfa?

Lenke til kommentar
Hvorfor USB egentlig? Vis du tenker på hastigheten tror jeg nok ikke at det er noe forskjell mellom USB og seriell.

 

Så, vis du nå går for seriell kan du kjøpe delene for ca. 60 NOK på Elfa, og guide finner du her: http://hem.passagen.se/rapideye/ir-receiver.html

 

Programvare koster ingenting, WinLIrc skal vist være ganske bra.

 

noen som har prøvd dette...tenkte å prøve, lurer på om det funker...

Lenke til kommentar
Jeg har oxo problemer med Lego sin IR sender... damn der har vi det... det er en sender... ikke mottarker... og ikke tale om jeg demonterer RCXen til bruttern' som koster 1000kr

 

Lego tårnet er både sender og mottaker, men problemet med det er at det "sovner" hvis det er inaktivt en stund, og må aktiveres igjen før det kan motta noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...