Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - k.n.b - Nikkor 50mm f/1.2 AIS


Anbefalte innlegg

Fine dyr! Synes imidlertidig at fokusen er noe feilplassert!

Jeg nevnte at jeg ikke var 100% fornøyd, og fokus var en av de tingene jeg ikke var helt fornøyd med. Bl.a. var jeg tvunget til å benytte ett blendertrinn større enn jeg hadde tenkt pga dårlig lys. Så du har absolutt et poeng. Det kan sikkert diskuteres hvilken fugl som burde vært mest i fokus, men noe av problemet her var at ingen var i spesielt bra fokus pga bevegelsesuskarphet. Jeg valgte allikevel å kjøre bildet fordi jeg syntes situasjonen var viktigere enn det tekniske. Men jeg tar hintet, absolutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ble stilig, mange flotte fargede linjer som gjør at det blir en liten "Hva er dette?"-følelse. Jeg hadde helst sett at linjene (lysene fra bilene) hadde gått mer jevnt og ikke så hakkete som det stedvis blir her.

 

Har du tatt bildet igjennom frontruta mens du selv kjører (eller er passasjer)? Tunnelbakgrunnen kunne nemlig tyde på det..

Lenke til kommentar
Bildet er artig og nok en gang godt utført, selv om jeg ikke helt fikk forståelsen for proporsjonene i universet gjennom dette bildet. ;)

Ikke? hadde du forestilt deg noe større? Vel, jeg fikk bare assosiasjoner med en singularitet innerst i en spiral som sugde til seg alt lys.

 

De nevnte bøkene er ikke bare av de morsomste, men de er også av de bøkene som strekker begrepet trilogi lengst.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
De nevnte bøkene er ikke bare av de morsomste, men de er også av de bøkene som strekker begrepet trilogi lengst.

Det har du helt rett i. Kan ikke huske å ha sett at de brukte begrepet trilogi i det hele tatt før bind 4 kom ut.

 

Jeg er forøvrig enig i at lysene gir assosiasjoner til en vortex.

 

Tom

Lenke til kommentar
....jeg skulle også gjerne unngått hakkete lys, men det var ikke så enkelt viste det seg.

Nei selvsagt, og når bildet er tatt fra en kjørende bil skal det veldig godt understell og/eller veibane for å unngå det. Så jeg tror du har lykkes så bra du kunne.

 

25.Oktober

Du er ikke den eneste som sliter med kreativiteten, det utrolig gråe været de siste dagene hjelper ikke akkurat heller.

 

Syns det ble noen flotte kontraster og bra uttført, mer er det vel ikke å si fra mitt hold.

Lenke til kommentar

Nydelig! Fine diagonaler (som du vet jeg er en fan av) og bra valg av DOF. Fascinerende at lyskastermasten ikke er rett, men bølger seg oppover. Fargene som det objektivet gjengir er en grunn nok til eie det. Synes for øvrig du valgte riktig bilde.

 

Den vignetteringen man kan se på de to andre bildene, har du lagt den på selv? Hvis ikke var det overraskende fremtredende på f/2.8.

Lenke til kommentar

Takk for overstrømmende kommentar fra deg også Ageurk. Det er trinnene ja (jeg lot være å prøve dem av såkalte sikkerhetsgrunner). Noen ganger lurer jeg på om polariserende filter i det hele tatt er nødvendig på dette objektivet.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...