Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - k.n.b - Nikkor 50mm f/1.2 AIS


Anbefalte innlegg

Takk for særdeles oppmuntrende ord Milt. De to du nevner er også blant mine egne favoritter.

 

Når det gjelder 6. oktober har jeg allikevel en nær-ambivalent holdning. Bildet er såpass glossy at det nesten er over-the-top. Med andre ord i grenselandet til kitsch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Milt: Takk for omtanken, og for oppmuntring ellers når det gjelder bildene.

 

Kvarten: Hyggelig å høre.

 

arnold_layne/tomsi42: Jeg etterstrebet et helt rent bilde uten forstyrrende elementer her, fint at det slo an.

 

Tom: Når du sier "ikke helt falt for", mente du parkeringshusbildet med smal DOF 8/10? I så fall er jeg med. Jeg ville prøve ut full blender på objektivet, og selv om jeg ikke syntes det ble helt katastrofe, så er ikke dette av de jeg er mest fornøyd med nei. For øvrig takk for kommentarer.

Lenke til kommentar
Tom: Når du sier "ikke helt falt for", mente du parkeringshusbildet med smal DOF 8/10? I så fall er jeg med. Jeg ville prøve ut full blender på objektivet, og selv om jeg ikke syntes det ble helt katastrofe, så er ikke dette av de jeg er mest fornøyd med nei. For øvrig takk for kommentarer.

Ja, det er det bildet jeg tenkte på.

 

Det bildet du la ut nå (10. oktober) ble derimot veldig bra. Symmetrisk og ikke symmetrisk på en gang. Tenker på at jernbanen svinger.

 

Tom

Lenke til kommentar

Tom: Ja, jeg forsøkte å få den nedre kanten helt symmetrisk, og så svinger det hele på seg som du sier. Morsomt at du la merke til det.

 

Kvarten: Takker nok en gang. Jeg må vel være litt forsiktig så jeg ikke bruker opp denne effekten helt. Jeg lover i hvert fall at de neste to bildene ikke benytter seg av dette.

 

arnold_layne: Takk. Dette var ikke den eneste eksponeringen for å si det mildt. Måtte justere litt på hvitbalansen, samt at jeg har kjørt fargemetningen en del ned.

 

satchmo: Hyggelig du likte det.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Veldig pent bilde, men tror egentlig at bildet hadde blitt bedre hvis du ikke hadde hatt med strømledningen(?) helt til venstre.

 

Ellers har de fleste bildene dine vært tilnærmet perfekte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...