Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - k.n.b - Nikkor 50mm f/1.2 AIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange takk for overveldende respons på 6. oktober. Jeg skulle egentlig utforske et annet motiv, og kom over dette helt tilfeldig. Rett og slett et motiv jeg ikke kunne gå i fra. Glass ble nevnt her, og det så litt slik ut i levende live også. Mulig at virkningen ble noe forsterket av lang eksponering.

 

von-schnellfahrer: Takk for den. Vending kunne fungert, men det er et par ting som jeg synes taler i mot. Det ene er skyggen min som da blir opp/ned oppe i hjørnet, det andre er at øvre venstre hjørne ville bli veldig mørkt pga skyggen fra brua jeg sto ved.

Lenke til kommentar

7. Oktober

Brannfjell

 

Dagens bilde er tatt på Brannfjell opp fra Ekebergsletta. Den "brennende" himmelen er lysforurensning fra byen reflektert fra et tynt skylag.

 

Jeg merker at det allerede begynner å bli vanskelig å følge opp nå...

post-166172-1223423548_thumb.jpg

 

Jeg tok et bilde noen minutter tidligere også, ganske markant hvordan fargene endrer seg på kort tid...

 

Det er ikke så mange minutter mellom disse to bildene, men mørket faller raskt på om dagen, og med det endrer fargene seg drastisk. Dette blå bildet synes jeg egentlig hadde bedre fargesammensetning med røde markeringslys mot blå himmel, men det røde ble foretrukket av tre grunner:

 

1. Med blått bilde ville litt av "pun"'et med tittelen bli borte.

2. Det blir egentlig nok av kveldsbilder med blåtoner, så litt variasjon kan være bra.

3. Jeg syntes komposisjonen i det røde bildet fungerte bedre.

 

post-166172-1223478378_thumb.jpg

 

 

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Synes du følger opp veldig bra jeg! Flott lys på det siste bildet også. Bildet hadde vært en vinner uten trærne synes jeg (fin effekt av vaierne). Men det hadde vel krevd en dag el. to med motorsag + bot/fengsel! :dribble:

Jeg er enig i at det hadde vært mer stilrent med kun mast og bardunering, men det var ikke mulig å finne noen vinkel hvor dette lot seg gjøre. Det var forøvrig ille nok å tråkke opp der (ganske ulendt) i gjørma med lave sko og drassende på stativ om jeg ikke skulle hatt med motorsag også. Takk for fin tilbakemelding.

 

Takk til deg også Randi, jeg la for øvrig til en variant hvor lyset var helt annerledes.

Lenke til kommentar

Klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg likte det siste bildet ditt eller ikke. Men jeg ble sittende og se på det lenge. Så da liker jeg det sikkert. Det var kanskje dybdeskarpheten som satte meg ut av spill. Det som var i fokus var ikke så veldig detaljert i utganspunktet - syntes jeg. Men fargene og linjene var artige. Hmm. Jeg tror dette er et bilde som absolutt er best på avstand. Det ser jeg når jeg ser Thumbnailen.

 

Nå har jeg bestemt meg. Jeg liker det!

Lenke til kommentar
Moderne kunst, og sterke farger...sier ikke mer...

Ja, industrikunst er jo en kunstform. Dette er fra et parkeringshus.

 

Det som var i fokus var ikke så veldig detaljert i utganspunktet - syntes jeg. Men fargene og linjene var artige.

Fokuspunktet på de røde railene gir ikke mye info nei, men du kan så vidt se at det er fokus der. Oppe til venstre er noen av regndråpene på pleksiglasset i fokus.

 

Godt jeg kan bidra til dine fritidssysler i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...