Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - k.n.b - Nikkor 50mm f/1.2 AIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere flotte bilder her. På gårsdagens bilde synes jeg spesielt dette post-139154-1223127610_thumb.jpg området var interessant. Disse siluettene som får variende grad av "transparenthet" alt ettersom hvor lenge de stod rolig i løpet av eksponeringen. Når man i tillegg ser den samme effekten på skyggene på veggen bak blir det veldig tøft! Dette tror jeg kunne vært en god idé til et bilde i seg selv (med en annen brennvidde selvsagt).

Lenke til kommentar

Jurgis: Jeg er litt ambivalent når det gjelder kranene, synes også de gir en viss balanse. Men du har absolutt et poeng med at det bryter veldig med bygningen.

 

arnold_layne: Morsomt at du legger merke til detaljene her. Jeg synes også at det ble en ok sideeffekt med silhuettene pga lukkertiden. Jeg prøvde meg litt frem med lukkertider, og syntes dette fungerte best også når det gjelder sjøen foran operaen. Det var litt forstyrrende krusninger der på kortere eksponeringstid.

 

Takk for fine kommentarer.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Gode og gjennomførte bilder hittil, likte spesielt 1 og 3. Oktober kan jo være gnaske mørk, håper du fortsetter den stilen. Skal bli interessant å følge med denne videre.

Dagens bilde skiller seg jo litt ut, men resultat gir jo en stilig effekt (visste ikke at det der var en klisje engang jeg :p )

Lenke til kommentar

4. Oktober, tja...

3. oktober, lekkert. ELsker diffraksjonsstjernene og de små detaljene. Passer godt i s/h, men kunne vært interessant å sett en fargeversjon også.

1. oktober. Herlig. De grønne stjernene, refleksonene i vannet, forsvinningspunktet og ikke minst himmelen gjør det til et meget godt utført arbeid.

2. Oktober. Som sagt, de stjernene er nydelige. Prøver selv å ikke croppe i oktober, men slenger ut et forslag her(si ifra om jeg skal fjerne det, litt usikker på regler her iom. at det er ditt bilde. SI IFRA!) Synes som flere andre at venstresiden ikke tilfører bildet noe.

post-139484-1223157487_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det ser ut som de fleste kommentatorer holder en knapp på 1. oktober-bildet så langt. Foreløpig er det også min egen favoritt.

 

Når det gjelder 4. oktober ser det ut som det er tvert i mot. Litt desperat kanskje, men selv liker jeg det når øynene først er tilvendt. Mulig det har litt "nybegynner leker med kamera"-preg.

 

olopolo: Greit for meg at du foreslår endringer, bare hyggelig at noen er såpass interessert. Du får helt klart isolert hovedmotivet bedre. Man kan til en viss grad si at venstresiden ga en slags balanse i bildet, men det er jo smak og behag.

 

Takk for kommentarer fra dere andre også.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg usikker, liker fargeversjonen veldig godt ogsp jeg =)

 

Synes det er mer liv i fargebildet. Synes selve operaen blir mer spennende samtidig som oppmerksomhet trekkes mer mot stjerna og lysene til venstre nå som det er farger der. Av en eller annen grunn blir jeg sittende å se på det gule ringvei skiltet istedenfor operaen...

 

Igjen, et godt bilde

Lenke til kommentar

Et stativ er greit å ha når som helst på døgnet egentlig. Men for kvelds/nattebilder er det nesten et must. Kjøp et skikkelig et når du først skal kjøpe, ikke noe poeng med et vaklestativ som du nesten kan matche håndholdt.

 

Ellers takk for tilbakemelding Grizzmo, før eller senere får nok også du klarvær i oktober.

Lenke til kommentar

Utrolig bra 1. og 3. oktober. Fine linjer, flott komponert. Jeg har tilgode å fotografere Operahuset selv, men det ser uten tvil ut som et spennende motiv, med endeløse muligheter..

 

Må snart selv ut med stativ, begynner å bli litt lite lys etter en er ferdig på jobb.

Lenke til kommentar

6. Oktober

Etterglød.

 

Det er hverdag igjen, og da er det som kjent mørkt.

 

Valgte å kjøre et motiv som er generelt lite utforsket denne gang, nemlig solnedgang. Dvs. dette var litt etter solnedgang, og det hadde begynt å mørkne. Horisonten og ettergløden speilte seg i et lite, anlagt fossefall.

 

Ved en tilfeldighet har speilbildet av en lyskaster av en eller annen merkelig grunn blitt med på bildet. Det gamle flyplasstårnet på Fornebu titter også i speilet.

post-166172-1223330670_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...