Gå til innhold

Skandinavisk versjon WoW?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff nei, det var en tråd her der folk oversatte spells og alt mulig til norsk. Det blir bare så fullstendig tragisk feil å lese alle de "direkte til norsk" oversettelsene. Grunnen til at de oversatte det til tysk og russisk er at det bor så sinnssvakt mange folk i de landene, og mange har ikke lært engelsk på skolen.

Lenke til kommentar

Hadde du vært med i WOTLK-betaen hadde du skjønt hvorfor tysk oversettelse er nødvendig, hvertfall (og egne tyske servere). Generalchatten der er nesten bare tyskere som plaprer på tysk..blir litt slitsomt. Og det er bare en betaserver for hele europa så man slipper ikke unna dem heller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Som gnomene på wow sier, "Oh you're a tall one" "Å du er en stor en" Hører utrolig dumt ut...

 

Neitakk.

 

Eller "Oi, du var høy!" som det jo måtte ha blitt. Blir ikke så teit, men jeg foretrekker engelsk helt klart. Og om det noen gang kommer på norsk, noe det ikke gjør, så skal jeg ikke ha det. Og å spille på en norsk server? Aldri!

Lenke til kommentar
Nå har det jo akkurat kommet WoW på russisk, så lurer jeg litt på om det er noen som tror at det er noen muligheter for at det også kan komme ut en form for skandinavisk versjon? Jeg skjønner jo at det  ikke er mulig å ha en versjon for hvert språk, men hva med en mellom ting?

 

For det første, vi er altfor få, så det kommer aldri av den grunn.

 

For det andre, det ville aldri blitt "skandinavisk". De måtte ha valgt et språk.

Lenke til kommentar

Ganske festlig, hadde en tysker i en BG i går. Han ropte og skreik på TYSK, selv om ingen svarte han på tysk, og de fleste bare ba han slutte og gnelle.

 

Nederlendere er også flinke til å ralle ivei på språket sitt hvis de oppdager en til nederlender i chatten.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
En av fordelene med WoW er jo at man lærer seg engelsk og prater med folk fra andre land og slik. Så jeg synes det ville vært kjipt å bare møte skandinavier.

 

Du lærer ikke engelsk av å spille wow... Du snakker engelsk i chat, og med mindre det er en som konstant retter språket ditt og/eller kommer med forslag til å forbedre språket ditt, samtidig som han setter det i kontekst med en gitt situasjon o.l. så lærer du ikke engelsk av å spille wow. Værste unskyldningen noen sinne...

Lenke til kommentar

Jeg ble bedre i Engelsk av wow. Selv om man ikke snakker "korrekt" hele tiden og ikke blir rettet på får du uansett trening i å skrive og ikke minst tenke engelsk. Når bossene skriker ut så blir det på moroes: "Hvor var jeg" :!: kunne vært morsomt en gang også ikke så morsomt etter det :p

Lenke til kommentar
En av fordelene med WoW er jo at man lærer seg engelsk og prater med folk fra andre land og slik. Så jeg synes det ville vært kjipt å bare møte skandinavier.

 

Du lærer ikke engelsk av å spille wow... Du snakker engelsk i chat, og med mindre det er en som konstant retter språket ditt og/eller kommer med forslag til å forbedre språket ditt, samtidig som han setter det i kontekst med en gitt situasjon o.l. så lærer du ikke engelsk av å spille wow. Værste unskyldningen noen sinne...

Joda, jeg har lært veldig mye engelsk pga wow. Før jeg begynnte så kunne jeg nesten ingenting, og nå snakker jeg bra engelsk til alderen! Fordi du ser hvordan alle de andre bruker ordene, du ser hvordan andre formulerer setninger osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...