Gå til innhold

Anbefalinger av skrekkfilmer


-Just-Me-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Tale of Two Sisters". Vet ikke om dette er en ren skrekkfilm, men den er absolutt skummel nok. Dessuten er historien bra, og det er det ikke alltid så ofte man dumper over i den sjangeren.

 

tror jeg sovnet 5-6 ganger under den filmen!!!

 

 

Hø, hvordan er det mulig? Den er jo dritspennende! Ja ja, folk har jo forskjellig smak :D

Lenke til kommentar

De fleste filmene som er nevnt her er gode men jeg vil legge til noen flere som jeg mener er gode skrekkfilmner på hver sin måte.

 

Lucio Fulcis The Beyond er en god skrekk/gore-film fra 70 tallet med en spesiell atmosfære, et par gode gore-scener og kul 70-talls musikk. Filmen har vel en slags kultstatus.

 

Se også Lucio Fulcis City of the Living Dead

. Den har en av de mest beryktede og kvalme gore-scenene i filmhistorien.

 

For litt mer Lovecraftian skrekk så er Re-Animator en god kandidat. Den er mere inne på humor stadiet men er verdt og se. Den er derimot ikke akkurat skummel. Samme gjelder Beyond Re-Animator.

 

En annen med samme hovedskuespiller er From Beyond som også er basert på en H.P.Lovecraft historie.

 

Og filmen Dagon som også er basert på H.P. Lovecraft.

 

Alle disse er klassikere som man enten elsker eller hater. Det kommer an på hva man liker. Men kultfilmer er dem alle sammen.

 

Edit:

 

Jeg vil også legge til Hellraiser av Clive Barker,

Night of the Living Dead, Dawn of the Living Dead og Day of the living Dead av George A. Romero

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Dead Silence likte jeg ikke særlig godt. Klisjé på klisjé sammen med en politiagent som bare ble krampeaktig. Denne er særdeles svakere enn James Wans Saw og Death Sentence.

 

Hvordan i all verden kan du sammenligne Dead Silence og Death Sentence!? Death sentence er jo på ingen måte en skrekkfilm, imotsetning til Dead silence. Da kan vi jo likegodt begynne å samenligne Die hard og Da Vinci koden liksom..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Dead Silence likte jeg ikke særlig godt. Klisjé på klisjé sammen med en politiagent som bare ble krampeaktig. Denne er særdeles svakere enn James Wans Saw og Death Sentence.

 

Hvordan i all verden kan du sammenligne Dead Silence og Death Sentence!? Death sentence er jo på ingen måte en skrekkfilm, imotsetning til Dead silence. Da kan vi jo likegodt begynne å samenligne Die hard og Da Vinci koden liksom..

 

James Wan står bak begge filmene, og jeg ville bare frem til at dette er hans svakeste film hittil.. For å bruke eksempelet ditt, er det heller ikke vanskelig for meg å se at Die Hard er en bedre film enn Da Vinci-koden. En films kvaliteter kan sammenlignes selv om de ikke inngår i samme sjanger.

Lenke til kommentar

Noen "Must see-skrekkfilmer" som jeg kom på i farten:

The Shining (1980)

Alien (1979)

Halloween (1978)

George A. Romeros Night of the Living Dead (1968), Dawn of the Dead (1978) og Day of The Dead (1995)

Psycho (1960)

Shutter (2004)

Friday the 13th (1980)

Texas Chainsaw Massacre (1974)

Ringu (1998)

The Hitcher (1986)

A Nightmare on Elm Street (1984)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...