Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm flikrer med ny pc fra Netshop


Anbefalte innlegg

Hei,

 

bestilte en pc fra Netshop, basert på DinSide-vinneren.

Pc'en er kjapp og fin, og jeg klager overhodet ikke på performance på den.

 

Men; hadde en "20 LCD fra Samsung som jeg bruker videre, (204b eller noe slikt), som alltid har oppført seg. Nå begynner den av og til å flikre. Dvs, blinke ut mellom svart og hva den faktisk skal vise...

 

Dette er utrolig irriterende, da jeg ofte må sitte og vente til den gjør seg ferdig (tar gjerne 5-10 sekunder). Dette gjentar den med jevne mellomrom når den først har begynt.

Den starter gjerne normalt (etter vista er loadet ferdig), og begynner med dette etter en stund, gjerne (men ikke nødvendigvis) under spilling (WoW, i dette tilfellet). Den flikrer i Windows også.

 

Derfor lurer jeg på om det er drivere, ATI, PSU, eller noe annet som kan forårsake dette.

Kan nevne noe artig: Hvis jeg skifter kabelen fra en DVI-ut til den andre DVI-ut, så slutter flikringen, en stund.

Men så starter den igjen etter ca. 5-10 minutter...

Bør nevne at pc'en ikke henger, lyden er fin og alt ser ut til å gå som normalt "bak" skjermens flikring. Jeg kan for eks, alt-tabbe inn og ut av spill og andre programmer.

 

Satte forresten inn en 250gb samsung spinpoint fra den gamle maskinen, så ta det med i ligningen.

 

Og ja, har innstallert siste Catalyst (8.9 mener jeg) for Windows Vista 64.

Bør kanskje nevnes at jeg ikke fikk innstallert chipset-driverne til hovedkortet, da cd'en jeg fikk med (fra MSI) ikke klarer å leses i cd-drevet mitt. Andre cd'er går fint. (Feilmeldingen er ca: "This can't be run as it is not a 32-bit application").

I Everest ligger (non-load) temp på veldig normale grader, ca. 40 var vel høyeste.

 

Håper dere kan komme med noe hjelp på dette, da jeg ikke kan leve med en pc som oppfører seg slik.

 

Tusen takk, mvh

Mats Bergesen.

 

 

Mitt oppsett fra Netshop:

 

Antec Performance One P182 Gun Metal

ATX miditower u/PSU

 

LC Power, 550W, "Super Silent - Black",

- 12cm vifte

 

MSI X48C Platinum X48 Socket-775

ATX 2xPCI-E GbLAN, DDR2, DDR3

 

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz

 

Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance

XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15)

 

Western Digital 750GB S-ATA II 7200 RPM

Caviar GP 16MB cache 3,5" IntelliPower

 

Club3D HD4870 OC 512 MB GDDR5 PCIe 2.0

ATI RV770 XT, GS800 MHz, 2xDVI,HDMI

 

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S

SATA Dual layer, sort bulk

 

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

Eng versjon 64-bit DVD-versjon, SP1

 

Multikortleser 3.5" USB2 sort

CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket refresh-rate? Høyreklikk på desktop, Settings, Advanced, Monitor. På XP ihvertfall. Kan virke som den er feil satt.

 

Og så finnes det sikkert drivere for monitoren også. Har du installert dem? Da skal de bare "lovlige" refresh rates bli tilgjengelig.

 

Jepp, har sjekket. Står default på 60, som det skal være.

 

Har ikke installert drivere for skjermen på den nye maskinen, kanskje det er noe der...

takk for tips, skal sjekkes etter jobb :)

 

Andre ideer mottas med takk fremdeles!

Lenke til kommentar

Har gjort og sjekket de tipsene jeg har fått over i tråden, samt noen andre.

Skjermen min har fremdeles symptomer som beskrevet tidligere, så jeg spør igjen med håp om noen som har hatt samme greia: Hva mer kan jeg sjekke, eller gjøre for å bedre dette?

 

Blir uvel av å bruke penger på en pc som gjør dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...