Gå til innhold

Kan man spille Warhammer PvP alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål angående PvP aspektene ved Warhammer.

1. Er klassene 1v1 balanserte? Dvs har enhver klasse i det minste en sjangs mot enhver annen klasse med tilsvarende lvl/utstyr?

2. Hvor lenge varer en gjennomsnitlig kamp? Er det mye one-shotting? (noe som gjorde AOC pvp dødskjedelig)

3. Kan man spille Warhammer uten å være avhengig av å bruke masse tid/være i en aktiv guild osv?

4. (Kanskje noe litt annet) Finnes det klasser med mye utility? Jeg liker å spille klasser som har massevis av egenskaper som gjør mye forskjellig. Ikke bare x egenskaper som alle bare er forskjellige måter å angripe på.

Det er ikke det at jeg er i mot å spille med andre, men jeg er en casual spiller som ikke vil ha tid til å legge inn 20t spilling i uka for å si det sånn. Jeg har ganske mye erfaring med WoW og AoC så dere kan gjerne sammenligne der det er fornuftig.

Takk for alle gode svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Nei, WAR handler ikke på noen måte om 1vs1 og det er nok ikke godt balansert en mot en heller. Ihvertfall ikke slik at de fleste klassene klarer seg mot de fleste andre klassene ganske greit om man spiller bra. Sånn er det ikke.

2.Fra 5-15minutter, enn så lenge har bare selv spilt til og med Tier 3 Scenario og de varer opp til 15minutter. Det er ikke Oneshotting, det kan være en Witch Hunter f.eks angriper meg som Sorceress og tar meg ned på noe som føles som under 30sekunder, men det er ikke på et slag.

3. Man kan. Men det for meg hvertfall syntes jeg poenget med MMORPG faller bort om man ikke gjør dette, og mye i WAR er rettet mot Guild.

4. Engineer/Magus, vil jeg tru. Ellers så er det jo greit å nevne at Disciple of Khain f.eks har bra mekanikk på at de må angripe en motstander for å få noe særlig healing ut av seg.

Skrevet (endret)

1. 1vs1 er ikke balansert, da hovedfokuset ligger i massive kamper. Healere har et stort overtak og vil som regel alltid finne f.eks.

2. 1-2 shotting er vel noe mythic har sagt at de ikke vil ha noe av i spillet. Men f.eks Bright Wizard kan gi ut en god del skade. Kampene varer vel en god stund, da mange sloss mot hverandre og det er mye frem og tilbake om hvem som har overtaket osv...

3. Du har jo open party, hvor du fritt kan joine grupper i nærheten så lenge de ikke har gjort partyet lukket eller de er fult. Og i scenarios så blir du jo automatisk putta i gruppe. Så du er ikke avhengig av noen, men såklart en samkjørt gruppe som sitter på ts/vt og prater vil jo ha et overtak.

4.Engineer f.eks, de kan jo sette opp turrets, legge ut miner, kaste granater osv... :p

Endret av Nitrius
Skrevet

Er litt dumt å si at WAR er retta mot guild, man klarer fint å kose seg med spillet selv om man er casual og ikke er med i guild . Klarer man WoW og AoC casual så klarer man hvertfall WAR uten problemer. SELVSAGT hjelper det å ha guild - slik er det alltid.

Skrevet

Ingen som sier at WAR er retta mot guild. Det jeg sa var at mye er rettet mot Guild.

Det jeg mener med det.

- Du har levende guilds som gror med deg som spiller. Man har en slags egen "klasse" i scenarios som bærer av disse standardene hver guild kan få. Man får ikke tatt over fort og bli kalt inn til å forsvare disse om man ikke har guild. Så lite generalchat som det er nå er det nesten som man kan si man ikke får noe "sosialisering" ut av spillet uten guild, klart man spiller vel ikke akkurat spill for å være så utrolig sosial men ja.

Men som bulletus sier, man klarer seg fint uten guild. Men får ikke opplevd hele spillet. Jeg vil nå si det er lettere å klare seg uten guild i AoC og WoW enn WAR. For de 2 andre er man ikke så avhengig av lagspill for suksess, siden 1on1 eller bare 2on2 er omtrent ikke eksisterende.

Om du skal spille solo vil jeg hvertfall anbefale å begynne på en OpenRvR server slik at om du vil gå 1on1 med folk så kan du prøve å gjøre det på motstanderens områder.

Skrevet

I WOW kommer man ingen vei uten guild eller organiserte grupper (i pve). I WAR er det null problem å være "solo". Jeg var med på å ta et battlefield objective (Tier 2 open rvr område) og forsøkte å ta et destruction keep sammen med en haug andre spillere i går. Det hele varte vel 45 min...og jeg skrev ikke et ord til noen av dem...man bare henger med liksom...og kjemper og sloss der man tror det er best:) Utrolig gøy.

Selvsagt...med organisert gruppe og guild vil man få et overtak, men da kan man heller ikke bare pluttselig stoppe opp og gå afk fra 5 min til 1 time pga en venninne ringer (noe jeg gjør hele tiden)...

WAR er perfekt for oss som liker å gjøre det aller meste "solo". Solo er vel ikke ordet heller siden det ofte er andre på "samme side" rundt en. Men dere skjønner hva jeg mener:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...