Gå til innhold

På tide å prøve LittleBigPlanet!


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Status rapport på dere andre med tanke på historie brettene ?

 

Hagen: 100% - ingen liv tapt

Savannen - 100% - ingen liv tapt

Bryllupet - 100% - ingen liv tapt

Canyon - 100% - mangler ingen liv tapt på slangetempelet

Metropolis - 97% - mangler ingen liv tapt på byggeplassen

Øya - 87% - ingen liv tapt

Tempelet - ikke påbegynt

Lenke til kommentar

Mjaa, tror ikke det er logikk i hvor du får de aktuelle klistermerke bryterene.

Jeg opplever at noen ganger må du en del frem i brett for å få klistermerke brytere til brett lenger bak i historien.

 

Skal forresten legge til at Metropolis nå er 100% med ingen liv tapt.

Canyon blir 100% ingen liv tapt om ikke så lenge.

 

Øya blir 100% med ingen liv tapt også ganske snart.

 

Er ikke så vanskelig, bare litt tidkrevende :)

Lenke til kommentar

Har noe alà statusen til Solsviken selv. Det tar uhorvelig lang tid å skaffe 100% på absolutt alt i historiedelen, har brukt uttallige timer hittil selv, og så grusomt irriterende det er å dø på slutten av et brett når man prøver å oppnå "Aced".

 

Solsviken: Mulig å fortelle hvordan i huleste heite man kommer seg inn i "banken" på første brett i "Canyon"? Skjønner det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Veilendning for å få tak i tingene i banken:

 

Banken ja :)

Dere må være to stk minimum for å klare dette.

 

Når du er med det partiet hvor du sprenger ting i en bakke når du hopper på en rød knapp ( så kommer det to brennende rundinger ned bakken).

Der vil du se det ligger en kasse med sånn trykkfølsom sprengstoff. Disse skal ned i de vognene som står ned bakken igjen og til høgre.

 

Du må ta den planken som ligger i bakken i stoff (om jeg husker rett), og dra den ned over stupet slik at sprengstoffet ruller ned i vognene.

Så må du ha med deg en hjelper, ta hver sin vogn (med sprengstoff i), og rulle til enden. Så drar du i spaken slik at en vogn ruller opp på landgangen som kommer ned, lar den rulle opp landgangen, og drar i spaken slik at landgangen kommer opp. Ta neste vogn og gjør slik at den går opp på landgangen ved å dra i spaken igjen. når begge vognene er på sin plass hopper du på den røde knappen.

 

Da vil de to sideveggene skyte ut en greie som treffer sprengstoffet som gjør at bakken under banken sprenger :)

og VOILA.

 

 

 

Update:

Nå har jeg 100% og ingen liv tapt på ALT unntatt de 3 siste banene.

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar
Status rapport på dere andre med tanke på historie brettene ?

 

Hagen: 100% - ingen liv tapt

Savannen - 100% - ingen liv tapt

Bryllupet - 100% - ingen liv tapt

Canyon - 100% - mangler ingen liv tapt på slangetempelet

Metropolis - 97% - mangler ingen liv tapt på byggeplassen

Øya - 87% - ingen liv tapt

Tempelet - ikke påbegynt

Holy f***

 

selv har jeg disse

 

Hagen: 100% - ingen liv tapt

Savannen - 100% - ingen liv tapt

Bryllupet - 100% - ingen liv tapt (mangler en sånn challenge nøkkel på første brettet, noen som vil forklare hvor?)

 

Blir litt vanskelig å få 100 % uten å spille online siden jeg ikke har en ekstra kontroll eller noen å spille med :(

Lenke til kommentar
Mens vi har spørretime; Jeg sliter litt med å runde brettet med alle de flammende slangene uten å dø. Kommer meg lett til bossen, men sliter med siste delen av han. Hva er egentlig mønsteret man er ute etter med de "rommene" som går opp og ned?

 

 

 

Dytt de tidsinnstilte bombene helt over til høyre og spreng Zapata. Ikke noe spesielt mønster.

 

Lenke til kommentar
Mens vi har spørretime; Jeg sliter litt med å runde brettet med alle de flammende slangene uten å dø. Kommer meg lett til bossen, men sliter med siste delen av han. Hva er egentlig mønsteret man er ute etter med de "rommene" som går opp og ned?

 

 

 

Brukte noen forsøk der selv.

 

Du må være taktisk, når han kaster bomba som du skal flytte helt til høgre, slipper han to bomber på den mitterste "heisen" rett etterpå. Så fort han er ferdig med å bombe den midterste heisen beveger du deg opp på heistaket i midten, og venter til han er ferdig å bombe heistaket helt til høgre. Så fort han er ferdig helt til høgre, dytter du bomben du skal dytte på helt til venstre og hopper opp på heistaket til heisen til høgre for så og hoppe inn i heisen i midten. Gjennta prosessen.

 

om du dør 1 gang, ikke start på nytt med en gang, test mønsteret du skal gjøre til det sitter. Så klarer du det nok ganske fort :)

 

 

 

 

Update:

Nå mangler jeg bare ingen liv tapt på de to siste historie banene + noen enkle mini baner som jeg ikke regner med egentlig siden disse er gjort i en fei.

Men du og du kor vanskelig det er å ta disse uten å miste liv.

Lenke til kommentar
Mens vi har spørretime; Jeg sliter litt med å runde brettet med alle de flammende slangene uten å dø. Kommer meg lett til bossen, men sliter med siste delen av han. Hva er egentlig mønsteret man er ute etter med de "rommene" som går opp og ned?

 

 

 

Dytt de tidsinnstilte bombene helt over til høyre og spreng Zapata. Ikke noe spesielt mønster.

 

 

 

Mens vi har spørretime; Jeg sliter litt med å runde brettet med alle de flammende slangene uten å dø. Kommer meg lett til bossen, men sliter med siste delen av han. Hva er egentlig mønsteret man er ute etter med de "rommene" som går opp og ned?

 

 

 

Brukte noen forsøk der selv.

 

Du må være taktisk, når han kaster bomba som du skal flytte helt til høgre, slipper han to bomber på den mitterste "heisen" rett etterpå. Så fort han er ferdig med å bombe den midterste heisen beveger du deg opp på heistaket i midten, og venter til han er ferdig å bombe heistaket helt til høgre. Så fort han er ferdig helt til høgre, dytter du bomben du skal dytte på helt til venstre og hopper opp på heistaket til heisen til høgre for så og hoppe inn i heisen i midten. Gjennta prosessen.

 

om du dør 1 gang, ikke start på nytt med en gang, test mønsteret du skal gjøre til det sitter. Så klarer du det nok ganske fort :)

 

 

 

 

Update:

Nå mangler jeg bare ingen liv tapt på de to siste historie banene + noen enkle mini baner som jeg ikke regner med egentlig siden disse er gjort i en fei.

Men du og du kor vanskelig det er å ta disse uten å miste liv.

 

Ett av disse to inleggene var hjelpsomme! You know who you are, tusen takk! Nå må bare min deadbeat-roommate bli ferdig med sesong 4 av the Wire så kanskje jeg slipper til TVen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...