Gå til innhold

Alt på maks i Wrath of the Lich King for 8000, mulig?


Anbefalte innlegg

Du kommer inn i et mørkt og stille rom. En liten gruppe sitter i en sirkel av ubehagelige klappstoler. De er bleke og avmagrede, med blanke øyne som stirrer tomt ut i luften. En av dem reiser seg, forsiktig, som om han skulle vært en gammel mann, men du ser ved nærmere ettersyn at han er ung og burde vært i sine beste år.

 

-"Mitt navn er Andreas, og jeg spiller World of Warcraft."

 

Forsamlingen svarer monotont: -"Hei, Andreas"

 

...

 

Hihi. Neida, ille er det ikke. Men ille nok til at jeg har tenkt meg å investere i en ny PC, stort sett bare for å spille Wrath of the Lich King, som kommer den 20. november. :roll: Målet med denne maskina er altså å få mest mulig ut av Wrath, jeg vil gjerne kunne kjøre med de viktigste instillingene på maks uten å oppleve lav fps (< 30) eller lag i raiding og andre aktiviteter. Har ikke noe behov for mer enn 4xFSAA eller maks på texture filtering, jeg ser ikke forskjell likevel :-)

 

Mine håp er altså:

  • 30+ fps i Wrath med "alt" på maks
  • Budsjett: 8000 (inkluderer skjerm)
  • Skal stå på stua, bør være stillegående
  • Bør ikke lage så alt for mye varme
  • Ingen planer om å overklokke

Jeg har prøvd meg selv på komplett.no, og kommet fram til følgende handleliste:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...FD-F7636AEC19F8

 

Kjapp oppsummering:

  • Kabinett: Antec Sonata III
  • Hovedkort: Asus P5Q SE/R
  • Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MiB
  • Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400 3,0Ghz
  • Minne: Kingston ValueRAM DDR2 PC6400 CL5 2x2048
  • Skjerm: Samsung 20" Wide Syncmaster 2032BW, Black
  • DVD-brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk
  • Tastatur: Logitech Deluxe 250 Keyboard OEM

Tror dere det vil holde? Vil den være stillegående og kald som jeg håper? Ser dere noe som skurrer? Er meget interessert i all konstruktiv kritikk og innspill dere orker å komme med. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapp oppsummering:

  • Kabinett: Antec Sonata III
  • Hovedkort: Asus P5Q SE/R
  • Skjermkort: HIS Radeon HD 4850 512MiB
  • Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400 3,0Ghz
  • Minne: Kingston ValueRAM DDR2 PC6400 CL5 2x2048
  • Skjerm: Samsung 20" Wide Syncmaster 2032BW, Black
  • DVD-brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk
  • Tastatur: Logitech Deluxe 250 Keyboard OEM

Nå er det lenge siden jeg bygget PC, men ville startet med å slenge på en (stille) harddisk ;) Forøvrig ser jeg for meg en cpu-kjøler annet enn den som følger med. I min gamle Antec Sonata lagde kabinettviften litt støy, er ikke sikker på om det er slik i den nye utgaven. Jeg koblet den om på lavere spenning og da ble kabinettet veldig stille (det er en enkel sak).

Lenke til kommentar
Nå er det lenge siden jeg bygget PC, men ville startet med å slenge på en (stille) harddisk ;) Forøvrig ser jeg for meg en cpu-kjøler annet enn den som følger med. I min gamle Antec Sonata lagde kabinettviften litt støy, er ikke sikker på om det er slik i den nye utgaven. Jeg koblet den om på lavere spenning og da ble kabinettet veldig stille (det er en enkel sak).

 

Jeg glemte å nevne det, men jeg har allerede en harddisk liggende, en 500GB samsung:

https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices

 

En annen cpu-kjøler hadde sikkert ikke vært dumt. Jeg tar gjerne imot forslag :) Og takk for tipset om kabinettviften, det kommer jeg sikkert også til å gjøre :)

Lenke til kommentar
En ny CPU-kjøler hadde vært en smule dumt, da du ikke skal overklokke. For å være helt ærlig er hele pakka litt overkill hvis du bare skal spille WoW. Det er et spill rettet mot massene, altså kan det umulig kreve særlig mye av maskinen. Et oppsett til 4000 kroner holder i massevis. Helt seriøst. :)

 

Jeg tror på det du siert, men overkill er greit. :cool: Pengene brenner i lommeboka :!: Når trotsche nevnte en annen cpu-kjøler gikk mine tanker i retning en som vil være mer støysvak enn den medfølgende. Mener du at det ikke vil utgjøre noen særlig forskjell på lydnivået?

Lenke til kommentar
Jeg tror på det du siert, men overkill er greit. :cool: Pengene brenner i lommeboka :!: Når trotsche nevnte en annen cpu-kjøler gikk mine tanker i retning en som vil være mer støysvak enn den medfølgende. Mener du at det ikke vil utgjøre noen særlig forskjell på lydnivået?

Jeg ønsker bare å minne deg på at selveste Vista kan bli trukket såpeglatt av en PC til langt under 4000 kroner, mens det er ting som videoredigering og ressurskrevende spill som krever at du åpner pengeboken på vidt gap. World of Warcraft har ikke utviklet seg noe særlig når det gjelder systemkrav siden den gang det ble sluppet ut. Og på den tid var de aller, aller råeste komponentene ikke i nærheten av hva en PC til 4000 kroner presterer i dag. Overkill er noe du bør unngå uansett, da det er mye lurere å bruke pengene på noe annet. ;)

 

Lydnivået vil bli lavere ja, men ikke glem at den trolig blir overdøvet av skjermkortet som ligger på ca. 40 DBA uansett. Men hvis du vil ha en stille CPU-kjøler som er både effektiv og billig, anbefaler jeg Cooler Master Hyper 212. Det er dog unødvendig hvis du ikke skal overklokke synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Lydnivået vil bli lavere ja, men ikke glem at den trolig blir overdøvet av skjermkortet som ligger på ca. 40 DBA uansett ...

 

Hmm ... det høres mye ut :ermm: Kanskje jeg bør tenkte på et mer stillegående skjermkort :hmm:

En vanlig samtale mellom to personer er på 60DBA. Det er faktisk ikke særlig mye med 40. Cooler Master sin vifte er på 20DBA eller noe.

Lenke til kommentar
Hvorfor trenger du egentlig en så ekstremt stille PC? Det er jo ikke vanlig.

Den skal stå på stua, så det er en del av WAF (Wife Acceptance Factor) ;)

 

kansje litt offtopic men WoTLK (wrath of the lich king) kommer 13.11.08 :D

Hmm ... stemmer det ... det var eksamen som var på den 20. ... fin timing :ermm:

 

Og takk Svolp, tenkte på å underholde de stakkarene som leser dette forumet for å hjelpe oss ukyndige ;)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
litt OT selv :)

 

var i ferd meg og spørre det samme spørsmålet, bare om bærbar, noen som kan linke en bærbar som kommer til og kunna dra WLK på max uten "lagg" ? helst ikke over 10k :)

 

takk

 

en acer aspire 5930g: http://www.euronics.no/euronics/produkter/...aspire_5930g__1 drar wow på 60fps med alt på maks ;) (finnes en verson som koster 8.000 - 7.000 den er med 3 gb minne og ikke blue ray men fant den ikke :( tråd om datan: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1007087&hl=

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...