Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen skrur seg av 10 sek etter jeg starter et spill


Anbefalte innlegg

I går fikk jeg endelig dataen tilbake fra reperasjon dersom skjermkortet var ødelagt.

Hadde venta 3 uker, så gleda meg så sinnsykt til å spille bf2, cod4 og css igjen... MEN... Jeg ville først spille cod4... så jeg startet det , kom innpå en server, og startet å spille.

Men etter ca. 10 sekunder, så skrudde hele pc'en seg av helt automatisk. Jeg skjønte ikke en dritt, så jeg bare skrudde den på igjen og prøvde igjen. Akkurat det samme skjedde.

Da prøvde jeg CSS... Akkurat det samme skjedde... BF2... Det samme skjedde...

Så prøvde jeg et Star Wars spill som jeg spilte for lenge lenge siden, men wtf? Det virket... :O Så har jeg Flight Simulator X, og av og til virker det, av og til ikke...

Jeg prøvde å reinstalere cod4, men det virket ikke, så da er jeg nokså sikker på at det ikke virker på de andre spillene heller...

 

PLEASE HJELP!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beetlebum: Har ikke så veldig lyst til det... Sende igjen til Oslo, vente 3 uker til... :/

 

night_mare: ALT bortsett fra spillene virker perfekt.. Det er bare i alle spillene det klikker...

og beklager, men har null peiling på hva du mener når du sier "Temp på skjermkort(gpu)? Temp på processor" :/

Lenke til kommentar

Ja, den slår seg HELT av... akkurat som om jeg holder AV/PÅ knappen inne... Jeg starter f. eks cod4... velger server, kommer inn, begynner å løpe rundt, og etter 10-20 sek så skrur hele pc'en seg av totalt. :S

 

Og jeg er ganske sikker på at det ikke har noe å gjøre med temperaturen. Tror nok det er han som reparerte pc'en må ha gjort noe feil... Han byttet om motherboard.

Lenke til kommentar

Ferdigbygget Packard Bell Notebook, Windows Vista.

Skjermkort : nVidia GeForce 8600M GS

Hovedkort : Vet ikke, men han fyren som reparerte pc'en skifta hovedkort... Kan det være at han tok feil hovedkort eller noe? Noen som vet hvor jeg kan finne hva hovedkortet mitt heter?

 

Har vært på Packard Bell sin hjemme side, og der sto det akkurat null og niks som kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Greit tilslutt å vite at det er en laptop du har problemer med og med nvidia grafikk ;)

Kan være det nå nokså kjente problemet med nvidia laptop grafikk chip overoppheting du lider av.

 

nVidia laptop grafikk chip overheting?

 

Noe du kjenner til?

 

Kan du forklare litt nærmere hva problemet er , og hvordan jeg eventuelt kan fikse det uten å sende den til reperasjon igjen og vente 3 uker til...

Lenke til kommentar

Det stemte NESTEN med mitt problem...

 

"Det er snakk om et "betydelig antall" maskiner, hvor problemet har oppstått under kjøring av applikasjoner som krever høy ytelse."

 

Dette stemmer med at dataen skrur seg av etter 10 sek inni spillet, men dette stemmer IKKE med at når den har skrudd seg av, så starter jeg den igjen, og da skjer det at den skrur seg av etter 2-20 sekund ETTER at jeg har starta den opp igjen... Oppstart av Windows krever vel ikke mye ytelse?

Lenke til kommentar

Greit, da ser det ikke som det går noen vei for meg med dette, så da er det vel bare å sende den tilbake til Oslo og få den reparert IGJEN. Vente 3 uker til... Livet er fantastisk!!!! Neida, men vil bare være sikker på noe... Jeg trenger vel ikke å betale for dette?

Siden jeg sendte den til Oslo fordi skjermkortet var ødelagt. Men istedenfor å skifte skjermkort, så skifta fyren om hovedkort... Så da fikk jeg pc'en tilbake med et helt nytt hovedkort... Men så finner jeg et nytt problem, det med at den skrur seg av 10 sekunder etter at jeg starter et spill, og pleier nå også å skru seg av når jeg prøver å få den igang igjen... må vannligvis la den stå i 10 minutter for at den skal gå igang igjen...

 

Men men... Jeg må vel ikke betale for noe som på ingen måte kan være min feil? Dette er vel bare data fikseren sin feil..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...