Gå til innhold

Lyst på canon EF-S 18-200 IS når denne kommer.


Anbefalte innlegg

Har lyst på den nye linsen til canon EF-S 18-200 f3,5-5,6IS når denne kommer.

Men har fra før 18-55 EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS og 55-250 f3,5-5,6 IS.

 

Er jo større vidvinkel på 18-200, og synes kvaliteten på bildene tatt med 18-55 linsen ikke er like gode som 55-250 linsen.

Vil en slik 18-200 linse kunne erstatte min 18-55 linse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke 18-55 IS ganske bra optisk sett?

Skal du erstatte 18-55 IS eller skal du erstatte både den og 55-250?

Ville nok sett litt tester og brukererfaringer på 18-200 før kjøp.

Er det oppgradering av 18-55 så ville jeg heller sett på Tamron 17-50 f/2.8 for eksempel.

 

Har nemlig planer om et reiseobjektiv selv og venter i spenning på Canon 18-200 og Tamron 18-270.

Blir nok et av disse til sommeren viss de er brukbare.

Lenke til kommentar
Er ikke 18-55 IS ganske bra optisk sett?

Skal du erstatte 18-55 IS eller skal du erstatte både den og 55-250?

Ville nok sett litt tester og brukererfaringer på 18-200 før kjøp.

Er det oppgradering av 18-55 så ville jeg heller sett på Tamron 17-50 f/2.8 for eksempel.

 

Har nemlig planer om et reiseobjektiv selv og venter i spenning på Canon 18-200 og Tamron 18-270.

Blir nok et av disse til sommeren viss de er brukbare.

 

Jo 18-55 linsen er bra, men synes allikevel jeg får bedre bilder med 55-250 linsa, vel å merke utendørs.

Fotograferte mye første rypejakt uka nå og synes bildene med 55-250 er noe skarpere, men nå er jeg for helt fersk å regne på speilrefleks kamera så er nok mer fotografen en linsen som det er noe galt med :)

Men liker og tanken på kun en linse og da er jo 18-200 perfekt og så har den mer vidvinkel en de to andre.

Men blir å vente på testene.

Endret av eddharald
Lenke til kommentar

Klådde litt på en 50D med 18-200 IS på i dag.

 

Objektivet virket solid, og det var en behagelig treghet i fokus- og zoom-ringen.

Det har duo-cam som det vel kalles, altså to "rør" utenpå hverandre, og jeg ser for meg at det vil plages mer med slitasje enn om det bare hadde vært ett "rør".

 

Fikk ikke testet det siden det ikke stod noe minnekort i, men vil tro at det er et godt objektiv.

 

Om jeg visste jeg skulle ut på reise i nærmeste fremtid ville det nok vært noe jeg kunne tatt med,

men jeg foretrekker egentlig små kompakte objekiver med fast brennvidde.

Lenke til kommentar
Klådde litt på en 50D med 18-200 IS på i dag.

 

Objektivet virket solid, og det var en behagelig treghet i fokus- og zoom-ringen.

Det har duo-cam som det vel kalles, altså to "rør" utenpå hverandre, og jeg ser for meg at det vil plages mer med slitasje enn om det bare hadde vært ett "rør".

 

Fikk ikke testet det siden det ikke stod noe minnekort i, men vil tro at det er et godt objektiv.

 

Om jeg visste jeg skulle ut på reise i nærmeste fremtid ville det nok vært noe jeg kunne tatt med,

men jeg foretrekker egentlig små kompakte objekiver med fast brennvidde.

Noen som har funnet tester av denne nå?
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen som har funnet tester av denne nå?

Leter daglig, men finnes visst ikke. Jævli merkelig, ettersom linsa har vært å få kjøpt i noen uker nå tilogmed i Norge. Og 50D er jo bundlet med denne i mange kit, likevel ingen tester...

 

Er en preview/"light"-test på dpreview.com da, men that's it såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Det er en full test, den på dpreview. Kom i dag.

 

Tom

Ah, nice.

 

Hm... fikk ikke SÅ god kritikk, men. Var ikke noe bedre enn de andre super-zoom objektivene. Fikk stempelet "Recommended (with reservations)"...

 

Nikon dasset Canon på autofokus, mens Canon dasset Nicon på bildestabilisator... Og mens Nikon er skarp på 18mm er Canon skarp på 200mm.

 

Jaja, blir tydeligvis et kompromiss mellom mange ting dette objektivet, men det var vel kanskje som ventet...

Lenke til kommentar

Å fortelle en designgruppe at "i dag skal vi designe et 18-200" er som å gå til en designgruppe hos VAG og si "I dag skal vi lage en panserbil som skal kjøre skikkelig fort og har plass til tre sofaer fra IKEA med syv stykker i bilen. Dessuten skal den ikke være større enn at den kan parkeres med letthet i London klokken 8 om morgenen".

 

:)

 

Det blir gjerne en god del kompromisser da.

Lenke til kommentar
Det er en full test, den på dpreview. Kom i dag.

 

Tom

Ah, nice.

 

Hm... fikk ikke SÅ god kritikk, men. Var ikke noe bedre enn de andre super-zoom objektivene. Fikk stempelet "Recommended (with reservations)"...

 

Nikon dasset Canon på autofokus, mens Canon dasset Nicon på bildestabilisator... Og mens Nikon er skarp på 18mm er Canon skarp på 200mm.

 

Jaja, blir tydeligvis et kompromiss mellom mange ting dette objektivet, men det var vel kanskje som ventet...

 

Jepp,alle omjektiver i den klassen blir nok et kompromiss,alikevel har jeg tro på denne til de som ønsker å ha et alroundobjektiv og som ikke setter bildekvaliteten under lupen, gjør en det må en nok grave betydelig dypere i lommeboken uansett merke, personelig kunne jeg godt tenke meg denne som et hverdags/reiseobjektiv der en ikke har mulighet til å drasse med seg hele fotobagen .

Lenke til kommentar
Ny test har kommet på Photozone:

http://www.photozone.de/canon-eos/400-canon_18200_3556is

 

Der ble det nærmest helslakt... er blitt litt usikker på om dette objektivet er noe å satse på.

Testet på 50D, så det kan ha noe å si.

 

Tom

Antar at 50D er hakket mer kresen på optikk enn 40D, men likevel... Skeptisk? Har en kompis i New York på ferie nå, så må bestemme meg snart om han skal kjøpe med eller ikke...

Lenke til kommentar

Har ikke funnet noen flere tester, men har lest "eksperter" sine uttalser basert på testen i dpreview.com, og de sier: "Styr unna."

 

Spørsmålet er jo egentlig om dette Canon-objektivet er bedre eller dårligere enn sine konkurrenter i Nikon- og Sigma-leiren? Man må jo ta det for hva det er (altså 18-200mm i low-range prisklasse), men er Canon dårligere enn konkurrentene?

Lenke til kommentar
Den er vel på samme nivå som de andre vil jeg tro. Det er særlig rundt 18mm at den er under enhver kritikk. Nærmere 200mm er den vel blandt de bedre.

 

Tom

Er vel kanskje litt sånn jeg forstår det ja.... men da faller jo HELE poenget bort...

 

Siden det "suger" (pardon my french) så hinsides rundt 18mm, så kan man jo like godt kjøpe Canons 70-200mm, siden 18mm-området uansett er ubrukelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...