Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lover mot utkastelse (ikke myndig).


Sewero

Anbefalte innlegg

Hvilke lover går imot utkastelse av en person som ikke er myndig?

Jeg har blitt kastet ut før (Bor hos min mor nå), å flytte til min far er uaktuellt da han bor for langt unna.

Så eneste muligheten jeg ser nå vis min mor prøver å kaste meg ut igjen er å gå i sak imot henne,

derfor jeg vil vite hvilke lover jeg kan ta henne på da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke flytte ut før jeg er 18, altså om ett år. Så da får jeg heller bare ikke ha det så bra hjemme frem til det.

 

 

§ 68. Kor lenge fostringsplikta varer.

 

Skyldnaden til foreldra etter §§ 66 og 67 varer til barnet er 18 år når ikkje anna er avtala eller fastsett etter paragrafen her.

 

Vil barnet etter fylte 18 år halde fram med slik skulegang som må reknast som vanleg, har det krav på pengetilskot for den tid skulegangen varer ved. Det skal fastsetjast ei tidgrense for krav på tilskot etter denne regelen.

 

Foreldra kan også påleggjast å yte tilskot til anna vidareutdanning dersom det er rimeleg etter interessene og givnaden til barnet, høvet til å skaffe seg midlar til vidareutdanninga på anna vis og tilhøva elles. Det skal fastsetjast ei tidgrense for krav på slike tilskot.

 

Endret av Blink-182
Lenke til kommentar
Hvilke lover går imot utkastelse av en person som ikke er myndig?

Jeg har blitt kastet ut før (Bor hos min mor nå), å flytte til min far er uaktuellt da han bor for langt unna.

Så eneste muligheten jeg ser nå vis min mor prøver å kaste meg ut igjen er å gå i sak imot henne,

derfor jeg vil vite hvilke lover jeg kan ta henne på da.

 

Du har desverre ikkje noken sterk sak her.

Du foreldra dine har plikt til å ta ansvar for deg til du er 18 år, men det treng ikkje nødvendig vis å være å bu hos mor. Har du fått tilbud om å bu hos far?

 

Du har desverre ikkje noken juridisk rett til å velge kvar du bur.

Lenke til kommentar
Hvilke lover går imot utkastelse av en person som ikke er myndig?

Jeg har blitt kastet ut før (Bor hos min mor nå), å flytte til min far er uaktuellt da han bor for langt unna.

Så eneste muligheten jeg ser nå vis min mor prøver å kaste meg ut igjen er å gå i sak imot henne,

derfor jeg vil vite hvilke lover jeg kan ta henne på da.

 

Du har desverre ikkje noken sterk sak her.

Du foreldra dine har plikt til å ta ansvar for deg til du er 18 år, men det treng ikkje nødvendig vis å være å bu hos mor. Har du fått tilbud om å bu hos far?

 

Du har desverre ikkje noken juridisk rett til å velge kvar du bur.

Regner med at trådstarter går på vgs og da må han bytte skole hvis han skal flytte til faren som bor langt unna.

Lenke til kommentar

Jeg har ett stort sinne problem (LES; ADHD) som jeg innimellom får utbrudd av.

Jeg går ikke fysisk på henne men går isteden på tingene mine for å få ut raseriet.

Er ihvertfall derfor jeg tror som gjør at hun vil kaste meg ut, gikk før på ART men føler ikke at det funker like godt lengere.

Lenke til kommentar
Jeg har ett stort sinne problem (LES; ADHD) som jeg innimellom får utbrudd av.

Jeg går ikke fysisk på henne men går isteden på tingene mine for å få ut raseriet.

Er ihvertfall derfor jeg tror som gjør at hun vil kaste meg ut, gikk før på ART men føler ikke at det funker like godt lengere.

 

 

Blink-182 Lagt til 17/09-2008 : 17:07

Min mor har foreldre ansvar for meg, jeg bor hos henne.

Faren min bor 12 mil unna så jeg må bytte skole vis jeg MÅ bo hos han (noe som er uaktuellt).

 

Har lest alt det andre og du skriver, men før du eventuelt snakker om å gå til sak mot din egen mot, vil jeg spørre om dere har prøvd å gå til lege eller psykolog/familiepsykolog sammen. Har moren din nok kunnskap om ADHD til å kunne håndtere den deretter når du får disse raseri greiene dine.(Du nevner ikke din mors rollefigur detaljert nok til at jeg kan vite om hun føler hun gir seg selv retten til å kaste deg ut av mange forskjellige grunner, eller om det kun er dette problemet med ADHD. Kan hun regnes som stabil? Ustabil?). Har du nok kunnskap om hva du kan gjøre av metoder for å for eksempel unngå disse raseriutbruddene dine? Her må dere prøve å sammarbeide sammen for å finne verktøy til hvordan ADHD kan bli, er og lignendes, tror jeg. Jeg ser du har gått på noe som heter ART, og det fungerte ikke så bra. Har du sjekket om det er andre tiltak rundt deg som du muligens kunne vært med på og sett om var noe for deg?

Det finnes mange forskjellige metoder som går ann å ta ibruk. Prøv eventuelt å kontakte lege, spør hva som kan hjelpe på problemet, eller prøv å få oppsøkt psykolog alene eller familiepsykolog. Spør også din far hva han mener om dette med at du for eksempel har blitt kastet ut, og om han har noen råd.

Siden det er uaktuelt for deg å begynne på en ny skole som du sa.

 

Om du lurer mer på lover og regler finnes det advokater på nett som svarer deg gratis på lov og rett spørsmål. Om jeg finner dem igjen siden i dag, så skal jeg legge linken inn til deg. Dem gir veldig detaljerike konkulusjoner noens situasjon. Har brukt dem før ved en annen anledning. Føler dem har mer og bidra her enn det ihvertfall jeg kan svare på dette området om dine rettigheter.

 

Advokatene Hjelper Deg

Endret av BehindGreenEyes
Lenke til kommentar

Min mor har kunnskap om adhd. Eneste personen som greier å provosere meg ordentlig er min mor nå, før var det alle nå er det bare hun.

Jeg gikk til psykolog og lege før men dette fungerte heller ikke noe godt opp imot min situsjon med min mor.

Jeg har også prøvd diverse medisiner som skal dempe adhd men disse også uten hell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...