Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: A Clockwork Orange

Ceaucescu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne filmen forstår jeg virkelig ikke. det er dog lenge siden jeg har sett den, men den er faen noe av det særeste og mest creepy jeg noen gang har sett.

får vel se den igjen. tar det i helga.

Skrevet

Hmmm.. Høres ut som jeg må se denne filmen gitt...!

Hvilken sjanger er det? Og hva er aldersgrensen? (Ikke at jeg bryr meg, men det sier jo ofte endel om en film...)

Skrevet

Kubrick er sin egen genre. Akkurat som Bergman eller Tarkovskij.

Og hvordan kan en aldersgrense, som ofte er mer flytende enn gasser som kondensat og butan, si noe om en film?

Skrevet
Tenkte bare på at hvis det er en skrekkfilm med 21 årsgrense så er nok en skrekkfilm med 15 årsgrense endel anderledes...

A Clockwork Orange er ingen skrekkfilm, langtifra. Vil heller kalle det en form for drama, selv om det ikke blir helt korrekt det heller.

Skrevet

En film for fisefine eldre som skal underholdes av at klovnen blir torturert forran

hoffet, og de sitter i bakgrunnen å fniser og småprater om hvor kjekk han som

bytta trehjulet på kjærra dagen før. Noen ganger når klovnen blir flådd og noen

hudrester fyker i ansiktet dems så skvetter de til litt, før de fniser og fortsetter praten.

Skrevet

Nei, for all del. Kultursnobberi er det verste som fins. Men vi som liker CO er tydeligvis fisefine eldre, noe jeg forøvrig skulle hatt en forklaring på, i og med at jeg hverken er fisefin eller eldre.

• Opprett ny...