Gå til innhold

Den store iphone program/spill tråden.


MysticoN

Anbefalte innlegg

Det er ganske så mange programmer til iphone ute på markedet no, og ikke alt er like bra. så kan vi ikke skrive litt om programmer vi liker her?

 

Ber om at vi holder denne tråden rydding og her skal det kun diskuteres programmer og spill til iphone.

Rate'ing går fra 1-6, hvor 6 er best. kom gjerne med en liten omtale om programmet/spillet.

 

Programmer (Jailbreak'ed)

 

MxTube:

En av de beste programmene jeg har hatt på telefonen min, dette er youtube men med muligheten til å laste ned filmene istedenfor å streame de.

Kan lastest ned med Cydia

Terningkast: 6

 

Make it mine (MIM)

Forandrer nettverk navnet på telefonen, istedenfor Netcom kan du skrive navn eller hva enn som måtte passe deg. ikke et must men kjekt å ha.

Kan lastest ned med Cydia

Terningkast: 3

 

 

BossPrefs:

Et kjekt verktøy som lar deg med et taste trykk slå av 3g, edge og wifi med et tastetrykk samt gir deg muligheten til å gjømme ikoner som du ikke bruker får å få en fin og "ryddig" skjerm. Har også et par valg under power manage som f.eks reboot, power off og fast respring (en rask restart av kun skjerm, noe som kan være fint etter man har lakt inn nye ting)

Kan lastest ned med Cydia

Terningkast: 6

 

 

WbApp:

Et fint program for themes. lar deg lett bytte mellom themes og velge hvilken "deler" av themes du vil ha. f.eks bakgrunds bilde fra et theme og ikoner fra et anna theme.

Kan lastest ned med Cydia

Terningkast: 5

 

Snapture:

Bedre program til kamera. får valg som: Color Mode, Multishot, Delay Timer, Level Aid, Gesture Zoom, image size og mer.

Kan lastest ned med Cydia

Terningkast: 5

 

Flashlight:

Enkelt og grett, bruk telefonen som ei lommelykt. men den store fordelen med denne er at den gjør skjermen lysere enn normal, noe som apple nekter de som lager programmer til iphone.

Kan lastest ned med Cydia

Terningkast: 4

 

Call me:

Gir deg muligheten til å ringe venner, familie osv med et tastetrykk. du velger ut den heldige fra kontakt listen og Call me lager et nytt icon av den personen på skjermen. Enkelt og snedig program.

Kan lastest ned med Cydia

 

Terningkast: 4

 

 

 

Pocket Touch

 

Et program som lar deg bytte sanger, og ta volum opp og ned med de enkle bevegelsene - dra fingeren til høyre, til venstre, opp eller ned. Når du starter det (må gjøres etter at sangen er startet) kommer det opp en svart, stilren skjerm der navnet på sangen kommer opp. Uansett hvor på skjermen du da tar, så kan du utføre de fire bevegelsene. Opp og ned er volum, høyre og venstre er neste og forrige sang. 

 

Kan lasted ned på Cydia.

 

Terningkast: 6.

 

KeyVib:

 

Noen som har hatt/testet en LG ku990 her? vel, dette programmet gjør slik at telefonen vibrerer når for hver gang du trykker på en "tast" menst du taster et telefon nr eller ei melding. veldig behagelig og enkelt. eneste negative er at vist du skrur av taste lyden forsvinner også vibreringen. Mener da at litt av poenget forsvinner

 

Lastet fra installer.

 

Terningkast: får en 4'er selv om jeg ikke er helt fornøyd.

 

Programmer (none Jailbreak'ed)

 

Shazam / midomi:

Lar telefonen lytte til en sang som er radio, tv osv og telefonen finner ut hva sangen heter samt gir deg enkelt valg til å kjøpe den fra app store. Begge programmene gjør den samme jobben men jeg liker best midomi. er mest en smak sak.

Kan lastest ned med App store

Terningkast: 4

 

ShoppingList:

Lar deg skrive handle liste, enkelt og grett. programmet husker også nye ting du legger til lista. Et program som er bra for de som blir sedt på butikken av madammen ofte:)

Kan lastest ned med App store, koster 6kr

Terningkast: 3

 

PhotoSwap

Genialt enkel, men morro bilde bytte prog.

ta en bilde, send til en random person i verden og få tilbake et radom bilde.

Terningkast: 5

 

Simplify

Stream musikk over Wifi/3g fra Pc`en din hjemme.

Terningkast: 6

 

Jaadu

Styr pc`en din med Iphone/iTouch

hele skrivebordet eller bare mus, funker knall som "fjernkontroll" til mediacenter pc.

Terningkast: 5

 

LOLCats

De som vet hva LOLcats er, må bare ha dette programmet!

Terningkast: 4

 

TV.nu

Se hva som er på TV, mange kanaler, du kan velge hvilke som vises

oppdateres over wifi/3g

Terningkast: 4

 

ShoZu

Ta bilder med iPhone, last opp til Photobucket eller andre tjenester

Terningkast: 5

 

Speed Dial 1

ett trykks opprigning til din kjære eller bestevenn.

Terningkast: 4

 

Spill (none Jailbreak'ed):

 

Dactyl:

helt ok spill, om å gjør å være rask og presis. trykke på så mange små bomber du klarer før du bommer før de går av.

Kan lastest ned med App store

Terningkast: 3

 

Enigma:

Må være det beste spillet jeg har spillt på iphone til no. for de som har spillt TIM før så er det noe av det samme. du skal få vann dråper som drypper fra ei "flaske" opp i en anna "flaske" med hjelp av div redskap som vipper, svamp, "trampoline" osv.

Kan lastest ned med App store, koster 29kr.

Terningkast: 6

 

Texas Hold'Em:

Texas hold em poker, beste poker spillet jeg har prøvd på telefonen. for de som liker poker er dette et must. kan også spille mot venner over wifi.

Kan lastest ned med App store, koster 29kr

Terningkast: 6

 

CritterCrunch:

Et morro pussle spill.

Kan lastest ned med App store, koster 45kr

Terningkast: 4

 

CannonGame:

Du styrer et "tank" som skal skyte ned targets. du må stille vinkel du skal skyte og hvor mye kraft du skal fyre av med.

Kan lastest ned med App store

Terningkast: 3

 

Spoer Origins:

Hadde litt trua på dette spillet siden jeg hadde mye morro med det på pc. men mobil version'en av spillet skuffet stort. Det er kun spore stage 1. altså kun celle fasen. Spillet er morro de første 4-5 brettene, men blir fort lang drygt og kjedelig. hjelper heller også lite at det er en dårlig måte å styre figuren på og kalibreringen har tedens til å null stille seg/ tilbake stille seg.

Kan lastest ned med App store, koster 55kr

Terningkast: 2

 

PapiJump.

Gratis morsomt spill.

Karakter: 3+

 

 

Ibeer.

Utrolig dårlig. koster 17kroner og funker nesten ikke.

Eneste som er bra er at den har lyder. Noe som ikke gratis versonen har

Karakter: 1+

 

Real Football 09

Et lite, men artig fotballspill for din iPhone. Du styrer spillerne med knapper på skjermen, og du kan gjøre triks ut ifra forskjellige kombinasjoner. Du kan spille med landslag, eller du kan spille ligaspill i de store ligaene som England, Spania osv. Spillet har Fifpro lisens, og har 196 lag med registrerte spillere. Har spilt det i noen kamper nå, og er veldig fornøyd. Har funnet meg noe nytt å gjøre mens jeg venter på skolebussen, eller lignende.

 

Spillet koster 55,- og kan hentes via App Store i iTunes, eller på din iPhone.

Terningkast: 5

 

Super Monkey Ball

 

Artig spill som kan kjøpes fra AppStore (10 USD), og er veldig morsomt og stort. Vanskelighetsgraden øker jevnlig, og fører til mange timer med spillglede. Tror det har over 80 baner. Spillet går ut på å trille en ape inni en boble fra start til mål og styres ved bruk av akkselerometeret innebygd i iPhonenen og samle bananer på veien for ekstra liv. Lett å venne seg til styringen.

 

Karakter: 6

 

Aurora Feint:

 

Et genialt pussle spill som både jeg og en del andre sikkert hadde betalt enn 40-50 kr for å få. Ettervert som du spiller låser du opp nye "egenskaper" som gjør det "lettere" eller mer morro å spille mer. Har spillt dette mange timer, og har mange timer igjen. Eneste negative er at det kan bli litt lang drygt i lengden, men for min del så følger det med i denne sjangeren.

 

Terningkast: 5

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vært greit å skrive hvor man får tak i app'en og?

 

Real Football 09

Et lite, men artig fotballspill for din iPhone. Du styrer spillerne med knapper på skjermen, og du kan gjøre triks ut ifra forskjellige kombinasjoner. Du kan spille med landslag, eller du kan spille ligaspill i de store ligaene som England, Spania osv. Spillet har Fifpro lisens, og har 196 lag med registrerte spillere. Har spilt det i noen kamper nå, og er veldig fornøyd. Har funnet meg noe nytt å gjøre mens jeg venter på skolebussen, eller lignende.

 

Spillet koster 55,- og kan hentes via App Store i iTunes, eller på din iPhone.

Terningkast: 5

 

Screenshots:

post-70615-1221271824_thumb.jpgpost-70615-1221271872_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Pocket Touch

 

Et program som lar deg bytte sanger, og ta volum opp og ned med de enkle bevegelsene - dra fingeren til høyre, til venstre, opp eller ned. Når du starter det (må gjøres etter at sangen er startet) kommer det opp en svart, stilren skjerm der navnet på sangen kommer opp. Uansett hvor på skjermen du da tar, så kan du utføre de fire bevegelsene. Opp og ned er volum, høyre og venstre er neste og forrige sang.

 

Kan lasted ned på Cydia.

 

Terningkast: 6.

 

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Screenshots kan taes ved å holde ned "home"-knappen og trykke på "sleep"-knappen.

 

Er klar over det, men jeg tenkte tydeligvis ikke så langt akkurat i det jeg tok bildene. Hadde kamera ved siden av meg, og tok bare et par random bilder. Tenkte ikke over at jeg kunne bruke bildene til noe senere :p

 

Utrolig irriterende at jeg kun får lastet ned 5% av programmene i tråden her... Sinnsykt irriterende faktisk.

Lenke til kommentar
Screenshots kan taes ved å holde ned "home"-knappen og trykke på "sleep"-knappen.

 

Er klar over det, men jeg tenkte tydeligvis ikke så langt akkurat i det jeg tok bildene. Hadde kamera ved siden av meg, og tok bare et par random bilder. Tenkte ikke over at jeg kunne bruke bildene til noe senere :p

 

Utrolig irriterende at jeg kun får lastet ned 5% av programmene i tråden her... Sinnsykt irriterende faktisk.

 

Det var det jeg også fant ut før jeg tok å cracka telefonen. aldri angret. 

Lenke til kommentar

Super Monkey Ball

 

Artig spill som kan kjøpes fra AppStore (10 USD), og er veldig morsomt og stort. Vanskelighetsgraden øker jevnlig, og fører til mange timer med spillglede. Tror det har over 80 baner. Spillet går ut på å trille en ape inni en boble fra start til mål og styres ved bruk av akkselerometeret innebygd i iPhonenen og samle bananer på veien for ekstra liv. Lett å venne seg til styringen.

 

Karakter: 6

Lenke til kommentar
Så fint at du har en trang for å leke moderator, KoffeinKanin.

Jo, tusen takk :)

 

Det er bare det at han spør om iPhone-hjelp her, når vi faktisk har en egen tråd for det og.

 

faktisk 2 tråder for iphone..

 

 

 

 

men back to topic:

 

 

 

KeyVib:

 

Noen som har hatt/testet en LG ku990 her? vel, dette programmet gjør slik at telefonen vibrerer når for hver gang du trykker på en "tast" menst du taster et telefon nr eller ei melding. veldig behagelig og enkelt. eneste negative er at vist du skrur av taste lyden forsvinner også vibreringen. Mener da at litt av poenget forsvinner :(

 

Lastet fra installer.

 

Terningkast: får en 4'er selv om jeg ikke er helt fornøyd. 

 

 

 

Aurora Feint:

 

Et genialt pussle spill som både jeg og en del andre sikkert hadde betalt enn 40-50 kr for å få. Ettervert som du spiller låser du opp nye "egenskaper" som gjør det "lettere" eller mer morro å spille mer. Har spillt dette mange timer, og har mange timer igjen. Eneste negative er at det kan bli litt lang drygt i lengden, men for min del så følger det med i denne sjangeren.

 

Terningkast:  5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...