Gå til innhold

fins det noen bedre kontroller til ps3?


forza2driver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å se at tipset mitt falt i smak :)

 

Selv klarer jeg meg faktisk veldig godt uten disse triggerne. Har aldri hatt problemer med skulderknappene slik de er originalt.

 

Hvordan er det dere trykker på disse knappene? Med fingertuppen eller lenger inne på fingeren på en måte? Jeg bruker langefingrene og trykker med den midterste delen av fingeren.

middlsfvibena0.jpg

Sånn :yes:

Endret av Kuff1
Lenke til kommentar
Hvordan er det dere trykker på disse knappene? Med fingertuppen eller lenger inne på fingeren på en måte? Jeg bruker langefingrene og trykker med den midterste delen av fingeren.

 

Bruker du da pekefinger på L/R 1?

Jeg fikser ikke å holde kontrollen slik og bruker pekefinger på både 1 og 2 jeg.

Prøver jeg å ta en finger på hver mister jeg bare kontrollen så fort det blir litt hektisk.

Jeg har hørt jeg har lange fingre og nokså store hender, og anses vel som en voksen mann ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg har svære hender. Det er vel derfor jeg ikke bruker fingertuppene. Pekefingrene styrer L1 og R1, og langefingrene styrer L2 og R2 (det kommer jo litt an på spillet også da).

 

Jeg føler det blir best slik. Da har man liksom en finger på hver knapp. Blir så mye frem og tilbake hvis jeg bare skulle brukt pekefingrene. Holder fast i kontrolleren med ringfinger og lillefinger, så den faller ikke ut når det blir hektisk :)

Lenke til kommentar

PS3-kontrolleren sitter i grunnen dårlig i grepet, hvis jeg må utnytte alle de analoge aksene og de digitale skulderknappene på en gang blir jeg helt gåen i hendene etter kort stund. Virker ikke som om de har tenkt nok på at den bør hvile på ett eller flere punkter, tror kanskje den burde hatt lengre utstikkere så man kunne holde litt mer med armmusklene. 360-kontrolleren er litt bedre, men også den er ikke særlig ergonomisk hvis man skal betjene alt på en gang. Jeg tror problemet kunne vært løst hvis de analoge skulderknappene lå omtrent der hvor man hviler pekefingrene når man ikke bruker dem (slik jeg holder pad-en, i hvert fall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...