Gå til innhold

Spillverket.no: Nynorsk på gamer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er litt enig med de folkan, har hoppet over masse på gamer.no på grunn av nynorsk skriving.

 

Gidder som oftest ikke å lese anmeldelser og andre nyheter på gamer.no vis de er på nynorsk.

 

De gjør en god jobb men at det er skrevet på nynorsk er ett(Problem?) minus for meg.

 

Hadde eg gjort det same kvar gang eg møtte noko som var skrive på bokmål ville eg ikkje fått lese mykje.

Lenke til kommentar
Hadde eg gjort det same kvar gang eg møtte noko som var skrive på bokmål ville eg ikkje fått lese mykje.

Ja, og mest på grunn av at bokmål er mer brukt enn nynorsk på internett.

 

Liker bokmål bedre en nynorsk, så det kommer helt ann på smak og behag mener jeg.

 

Det jeg mener er at jeg hopper over gamer.no sin anmeldelse & nyheter og leter fram en på englesk eller bokmål.

Lenke til kommentar
Hadde eg gjort det same kvar gang eg møtte noko som var skrive på bokmål ville eg ikkje fått lese mykje.

Ja, og mest på grunn av at bokmål er mer brukt enn nynorsk på internett.

 

Liker bokmål bedre en nynorsk, så det kommer helt ann på smak og behag mener jeg.

 

Det jeg mener er at jeg hopper over gamer.no sin anmeldelse & nyheter og leter fram en på englesk eller bokmål.

 

Det at nokon synast det er lettare å lese engelsk enn nynosrsk seier litt om nynorsken sin stand her i Noreg.

Lenke til kommentar
Ja litt, jeg selv har aldri sett noe bruk i og lære meg nynorsk fullt og helt så jeg kan lese det uten problemer.

 

Og ja jeg har lært meg engelsk bedre enn nynorsk så da blir engelsk lettere for meg.

 

Men som jeg sa, det kommer helt ann på hva personen foretrekker.

 

Eg er heilt enig i at det kjem heilt ann på kva ein person føretrekk. Men for min del, og dei fleste andre nynorskbrukarar, synast eg nynorsk brukast alt for lite i samfunnet generelt. Det er bra gamer ikkje lar seg presse og brukar nynorsken aktivt.

 

Ja litt, jeg selv har aldri sett noe bruk i og lære meg nynorsk fullt og helt så jeg kan lese det uten problemer.

Dette står litt i motsettning til det som står i den første posten din.

Lenke til kommentar

Selvsagt skal skribentene få velge hvilken skriftspråknormal de vil følge. Så lenge målformene er likestilte er det ikke annet enn svært positivt at en seriøs spillside som gamer.no benytter seg av begge.

 

Det at enkelte lesere ikke klarer å lese nynorsk er ikke gamer.no sitt problem. De kan ikke ta hensyn til alt. Kanskje skal de snakke inn alle omtalene sine også, slik at de som ikke kan lese kan forstå dem?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...