Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt min HD fra XD. De hadde også brekreftet dato 25.11, og var 100,-kr billigere enn MPX.

Jeg betalte 6060,-kr til de og da vil jeg få pakken levert hjem på døren:)

Penger spart, er penger tjent!

 

Når jeg får den så sitter jeg med en SE Xperia og en Htc HD. Så blir spennende å se hva valget mitt blir til slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også sendt mail til Elprice. Ringte dem i går ettermiddag da jeg så at bl.a. MPX hadde endret datoen fra ubekreftet til bekreftet 25/11, og han jeg snakket med på kundeservice sa at han ikke fikk opp noen ny dato som ikke var oppdatert på web. Men han anbefalte meg å ta kontakt med innkjøpsavdelingen på mail, og det har jeg gjort. Håper de også greier å få den inn tidligere.

Lenke til kommentar

PocketCM Keyboard

Jeg vet at noen har prøvd dette tastaturet med norsk oppsett tidligere, men de har feilet fordi de har prøvd seg med QVGA oppsett.

 

Jeg vil anbefale der å se på dette: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=412048 Dette skal fungere perfekt på mobiler med HDs oppløsning. Jeg har selv brukt PCM-tastaturet med norsk oppsett siden i fjor sommer på min Touch (den orginale) og det er det beste tastaturet jeg kjenner til! Med dette tastaturet har du blant annet alle de norske bokstavene tilgjengelig fra første trykk.

 

Der som har HD burde teste det ut!

 

Tobias

Lenke til kommentar

Apropos minnekort, jeg har lenge trodd at 32GB-kortene var like rundt hjørnet, og at nettbutikkene får de inn i løpet av året. Nå ser det ut som jeg har blingset, og har sett på vanlige SDHC-kort i stedet. Søkte litt rundt nå, men uten å finne noe annet enn "mid-2008", som opplagt ikke stemmer. Er det noen som vet noe mer om når de kommer?

Lenke til kommentar

Tror jeg elsker Windows Mobile allerede før jeg har fått min første WM-telefon.

 

Fant nettopp denne tråden : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=362218

 

Så nå skal MBW-150 Executive kjøpes inn. Det fungerer til og med bedre med WM-telefoner enn SE-telefonene som er på "kompatible enheter"-listen (se innlegg #3 i den tråden).

 

Edit: Er det noen som vet om skritteller til WM 6.1-telefoner med akselerometer (som Nokia Step Counter)?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
PocketCM Keyboard

Jeg vet at noen har prøvd dette tastaturet med norsk oppsett tidligere, men de har feilet fordi de har prøvd seg med QVGA oppsett.

 

Jeg vil anbefale der å se på dette: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=412048 Dette skal fungere perfekt på mobiler med HDs oppløsning. Jeg har selv brukt PCM-tastaturet med norsk oppsett siden i fjor sommer på min Touch (den orginale) og det er det beste tastaturet jeg kjenner til! Med dette tastaturet har du blant annet alle de norske bokstavene tilgjengelig fra første trykk.

 

Der som har HD burde teste det ut!

 

Tobias

 

post-66151-1227403127_thumb.jpg post-66151-1227403154_thumb.jpg

 

Tja.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar

TJA!

Jeg er litt enig med ditt tja! Tastaturet har alle de norske bokstavene fremme på første siden, det kan gi raskere tasting, men plassen kunne vært utnyttet til bredere taster.

 

BTW: Jeg bruker ofte en kul funksjon med min gammle qVGA-versjon; det er når jeg holder inne "123 .."-tasten, kan jeg slide fingeren over de mest brukte symbolene. Virker denne funksjonen for VGA-versjonen også?

 

I alle fall har vi konstatert at PCM Keyboards har et norsk VGA-tastatur som gir tilgang til de norske bokstavene fra 1. siden. Jeg synes at dette er et fremskritt, men jeg tror at dette tastaturet er laget med tanke på Diamond, og at det snart vil komme norske tastaurer fra PCM som utnytter den svære skjermen til HD'n.

 

Tobias

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar
BTW: Jeg bruker ofte en kul funksjon med min gammle qVGA-versjon; det er når jeg holder inne "123 .."-tasten, kan jeg slide fingeren over de mest brukte symbolene. Virker denne funksjonen for VGA-versjonen også?

Jepp, artig funksjon.

 

På Diamond blir også tastaturet litt mindre enn det originale, men straks man får laget et som utnytter plassen til HD, er det neppe mye å utsette på det.

Lenke til kommentar

Tobias: PCM tastaturet med skin du linket til funker fint, også 123 tasten funker som du beskriver. Men så lenge jeg hadde PCM installert på THD, kunne jeg bare skrive tall med standardtastaturet.

 

Kommer sikkert nye norske skins snart ja, PCM har gjort det ganske enkelt for de som vil lage egen skin. Selv om vga tastatur kan passe i bredden (portrett), så har THD god plass til litt høyere keyboard.

 

Jeg har også testet resco keyboard, som funket ganske ustabilt. Men med full screen resco keyboard gikk det veldig fort og komfortabelt å skrive.

Jeg liker også tastatur med forstørret bokstav over der man trykker, som på iphone. Det får man med resco skin.

Compact qwerty som følger med funker uansett kjempebra sammen med norsk t9, så har ikke noe hastverk med å bytte.

Lenke til kommentar
Jeg liker også tastatur med forstørret bokstav over der man trykker, som på iphone. Det får man med resco skin.

Compact qwerty som følger med funker uansett kjempebra sammen med norsk t9, så har ikke noe hastverk med å bytte.

 

Har du testet ut Spb Keyboard? Har brukt det selv i en uke nå og synes det funker ganske bra. Har tidligere testet pcm keyboard og cootek touchpal (prøvd noen andre i litt mindre grad også) og synes dette er det som fungerer best.

Lenke til kommentar
Men så lenge jeg hadde PCM installert på THD, kunne jeg bare skrive tall med standardtastaturet.

 

Jeg liker også tastatur med forstørret bokstav over der man trykker, som på iphone. Det får man med resco skin.

Pussig det med stadardtastaturet, men hva i all verden skal du med det ..?

 

Forstørret bokstav, får du ikke det i VGA-versjonen av PCM? I den gamle QVGA versjonen kan du også stille hvor fort du vill at den skal dukke opp. Selv har jeg satt denne verdien til 0 MS.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Har du testet ut Spb Keyboard? Har brukt det selv i en uke nå og synes det funker ganske bra. Har tidligere testet pcm keyboard og cootek touchpal (prøvd noen andre i litt mindre grad også) og synes dette er det som fungerer best.

På min orginale HTC Touch er skjermen mye mindre enn dere som har HD. Problemet med SPB er da at det bleir for lite til å skrive med tomlene, og det blir for stor avstand når jeg skriver med kun en fingerneil. SPB kan bare brukes i lanskapsmodus, derfor har jeg forelsket meg i PCM Keyboard, for det fungerer kjempebra i portrettmodus på QVGA-skjermen min.

 

BTW: er det kommet VGA-versjon av SPB-tastaturet? Gi en link da, det kan være flere som vil prøve ...

 

Dette med tastaturer er en smak og vanesak, selv blir jeg forvirra av T9!

 

Tobias

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...