Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Leste gjennom reglene til MPX nok en gang, og de har rett og slett ikke lov til å endre pris på en bekreftet bestilling, såfremt ikke feilen i pris er helt tydelig, som f.eks en bærbar PC til 500,-, som da egentlig skal koste 5.000,-.

Sendte mail for sikkerhetsskyld.

 

Fikk svar på mailen:

 

Hei

Prisen din består.

Med vennlig hilsen

****** ******

 

Godt å høre :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste gjennom reglene til MPX nok en gang, og de har rett og slett ikke lov til å endre pris på en bekreftet bestilling, såfremt ikke feilen i pris er helt tydelig, som f.eks en bærbar PC til 500,-, som da egentlig skal koste 5.000,-.

Sendte mail for sikkerhetsskyld.

 

Fikk svar på mailen:

 

Hei

Prisen din består.

Med vennlig hilsen

****** ******

 

Godt å høre :thumbup:

Du har helt rett. Fra et juridisk ståsted altså!

 

En avtale er en avtale, å den skal holdes! Men som du berører som et mulig avvik, så kan feilprising faktisk "frita" dem fra avtalen. Det relevante her, er dine (berettigede) forventninger og god tro. Dette er det jo ikke tvil om i denne saken! Du anså det som et kjøp til 5.000kr. Billig i forhold til andre, ja, men langt ifra noen pris som det lyste "feilprising" av.

 

Men hadde du bestilt til 500kr, så blir det noe annet. Da kan man ikke påberope seg å ha vært i (aktsom) god tro. Da hadde det jo vært tydelig at varen var feilpriset.

 

Det er jo vanskelig å si hvor grensen går! Hadde du fått den til 3.000, så kunne det vært mer tvil. Kommer nok ann på situasjonen. Hadde de vært de som var først ute med pris, så hadde du nok fått det til den prisen. Går ikke videre inn på det. Men det er jo det vanskelige. Hvor ville en grense gå? Men i ditt tilfelle er det altså NULL tvil om at du skal ha den til 5.000!

Lenke til kommentar
Du har helt rett. Fra et juridisk ståsted altså!

 

En avtale er en avtale, å den skal holdes!

Men som du berører som et mulig avvik, så kan feilprising faktisk "frita" dem fra avtalen. Det relevante her, er dine (berettigede) forventninger og god tro. Dette er det jo ikke tvil om i denne saken! Du anså det som et kjøp til 5.000kr. Billig i forhold til andre, ja, men langt ifra noen pris som det lyste "feilprising" av.

 

Men hadde du bestilt til 500kr, så blir det noe annet. Da kan man ikke påberope seg å ha vært i (aktsom) god tro. Da hadde det jo vært tydelig at varen var feilpriset.

 

Det er jo vanskelig å si hvor grensen går! Hadde du fått den til 3.000, så kunne det vært mer tvil. Kommer nok ann på situasjonen. Hadde de vært de som var først ute med pris, så hadde du nok fått det til den prisen. Går ikke videre inn på det. Men det er jo det vanskelige. Hvor ville en grense gå? Men i ditt tilfelle er det altså NULL tvil om at du skal ha den til 5.000!

 

Takk for at du tok deg tid til å skrive dette, gjorde meg enda lettere til sinns og vite at jeg har loven på min side i tillegg til MPXs egne regler. :thumbup:

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar
Ser komplett fremdeles oppererer med starten av november men dem har satt opp prisen. er glad jeg bestilte før dem satt den opp

 

 

 

Leste på Mobilereview at HTC har bekreftet 6. november som datoen de begynner å sende ut produktet. Da vet jeg ikke hvor lang tid det tar før butikkene får dem og begynner å sende dem ut...men ei ukes tid er vel ikke utenkelig.

 

Her står det!

Lenke til kommentar
Ser komplett fremdeles oppererer med starten av november men dem har satt opp prisen. er glad jeg bestilte før dem satt den opp

 

 

 

Leste på Mobilereview at HTC har bekreftet 6. november som datoen de begynner å sende ut produktet. Da vet jeg ikke hvor lang tid det tar før butikkene får dem og begynner å sende dem ut...men ei ukes tid er vel ikke utenkelig.

 

Her står det!

 

Ja, vi bør vel da vente oss at nettbutikkene mottar disse på lager rundt en uke etter utsending, avhenger selvfølgelig av hvor de produserer HTC. Det har jeg faktisk ikke en anelse om (Thailand kanskje?).

 

Men vi som har bestilt får bare fortsette å sitte forran datan å sikle på de mange herlige videone som har dukket opp ;)

Lenke til kommentar

Sendte mail til en fyr i MPX om akkurat det, dette er svarene: (Ja, jeg VET jeg sender mye mail! :whistle: )

 

Hei

Når det gjelder datoen er det eneste vi har fått vite nå(ringte inn til HTC) er at den kommer i slutten av november. Så fort vi vet en sikker dato vil dette bli lagt ut på nettsiden.

Grunnen til at datoen er såpass usikker er at den blir konfiguret for det nordiske markedet. Dette blir gjort i Asia, og så sendt til oss.

Vi kan ikke garantere noen datoer, dete blir gjort av erfaring.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...