Gå til innhold

Flere med SAPPHIRE HD 4870 problemer?


tacomodo

Anbefalte innlegg

Nooooooooooo!!!

 

Nå er dritten tilbake. Ser ikke ut som det hjalp å bytte strømkontakt på strømforsyninga eller installere Xp.

 

Noen flere som har kræsjingser som det her?:

 

Har akkurat de samme krasjingene. Veldig irrriterende og de kommer hele tiden.

 

Edit: hele tiden mens jeg spiller.

 

Feilmeldingen når jeg starter systemet opp på nytt etter en krasj.

 

BCCode : ea BCP1 : 89BEA488 BCP2 : 88F11610 BCP3 : 89147190

BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 256_1

 

Filer i feilrapporten

 

C:\DOCUME~1\Brukernavn\LOKALE~1\Temp\WERed4c.dir00\Mini091908-02.dmp

C:\DOCUME~1\Brukernavn\LOKALE~1\Temp\WERed4c.dir00\sysdata.xml

Endret av Timster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt av samme symptomer her:

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...MVIEWTMP=Linear

 

Men atikmdag BSOD og "stuck".

 

For å komme rundt det er det tydligvis løsbart ved flere ting / situasjoner.

Minne hvis 4 brikker - øk NB voltage

Minne - reduser speed / øk latency timings

Kort satt i 8X pci-ex slot - flytt til X16 slot.

PCI-Express bus drives av NB - øk NB voltage litt.

Slå av Aero i Vista

Installer catalyst uten CCC , kun display driver .

 

 

Edit:

Du kan jo også kikke på den tråden her:

!Merk buggen med X16 modus redusert til X8 i øvre slot.

(bruker = Zidaya)

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=119697.0

 

Takk for henvisningen til de trådene.

 

Virker som jeg har eksakt samme problem som "Zidaya" har i den siste tråden der.

Kortet funker faktisk litt bedre i den andre pci-slotten. Nå starter maskinen vanlig, men krasjer fortsatt i spill.

 

Har testet de fleste av forslagene dine uten hell.

Skal prøve å eksprimentere litt med NB voltage nå.

Lenke til kommentar
Bare for å jinxe meg selv enda litt mer - det virker som om strømforsyningen var mitt problem. Spilt en del timer WoW i dag og ingen heng enda. Det hjalp å sette de to strømkontaktene på hver sin ledning.

Det er nok kun fordi WoW ikke stresser kortet like mye som nyere spill.

Er slik hos meg at jeg kan spille WoW flere timer i strekk. Men i Crysis er jeg heldig om jeg får se ett minutt av åpnings cut-scene.

Kortet mitt fungerte ypperlig fram til jeg installerte Catalyst 8.8. Etter det så vil ikke kortet kjøre stabilt med 8.7 driverene engang. :(

 

XP har også funnet ut at jeg har ett Radeon Mobility 2600 installert på en høyhastighets PCI buss. Så jeg antar at kortet mitt rett og slett er fysisk skadet. :wallbash:

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar
Bare for å jinxe meg selv enda litt mer - det virker som om strømforsyningen var mitt problem. Spilt en del timer WoW i dag og ingen heng enda. Det hjalp å sette de to strømkontaktene på hver sin ledning.

Det er nok kun fordi WoW ikke stresser kortet like mye som nyere spill.

Er slik hos meg at jeg kan spille WoW flere timer i strekk. Men i Crysis er jeg heldig om jeg får se ett minutt av åpnings cut-scene.

Kortet mitt fungerte ypperlig fram til jeg installerte Catalyst 8.8. Etter det så vil ikke kortet kjøre stabilt med 8.7 driverene engang. :(

 

XP har også funnet ut at jeg har ett Radeon Mobility 2600 installert på en høyhastighets PCI buss. Så jeg antar at kortet mitt rett og slett er fysisk skadet. :wallbash:

Hos meg var det motsatt. Jeg spilte ikke så fryktelig mye, men Crysis hang seg aldri. Det gjorde derimot Spore og WoW *hele* tiden. Kortet mitt ble returnert og mitt gode gamle 8800GT har løst alle problemer. :p

Lenke til kommentar

OK, nå har jeg redusert farten på minnet fra 1067 til 800 mhz, og økt voltage på NB fra 1,12 til 1,40.

 

Dette ser ut til å ha fikset problemene for min del. Maskinen har kjørt stabilt uten krasj i flere dager nå. :)

 

Skulle gjerne kjørt minnet litt opp igjen, men vet ikke om jeg tør skru opp spenningen på NB enda mer. Er ikke så dreven i overklokking, og nå har "Dual Core Center" begynt å ule fordi spenningen er over det programmet anser som bra. :p

Lenke til kommentar

blæææ.. nå hadde jeg bestemt meg for å bestille mitt første ATI kort noensinne, har hatt geforce1,2,4,6,7... også leser jeg en brukeranmeldelse på komplett som får meg til å stusse, deretter finner jeg denne tråden :S

 

Føler ATI alltid har vært tragiske på drivere :S Er denne frysingen dere snakker om et problem på alle variantene av 4870? Etter at jeg installerte vista x64 på pcen min med ge7950gt for 5måneder siden har ikke pcen fryst en eneste gang og slik vil jeg gjerne at det fortsetter :ninja:

 

men har veldig lyst på radeonkort etter å ha lest så mye bra testresultater.. der klagde de aldri på frysing :(

 

edit: ble til at jeg bestillte Turbo versjonen av HIS sitt.. håper det gjør susen; HIS 4870 Turbo

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Har noen småproblemer med mitt gainward hd 4870 selv, ikke helt det samme men jeg føler det kanskje ligger i samme klasse.

 

Det er at når jeg starter fullskjerms 3d spill (skjer kun på fullskjermsspill), mister monitoren signalet, og feilmelding kommer da opp på skjermen. Det rare er at pcen ikke kræsjer, men kun skjermkortet? For lyden osv blir spilt i bakgrunnen, men jeg får ikke gjort en dritt med bildet! Det er og blir borte helt til jeg tar restart av maskina. Sinnsykt irriterende. Har enda ikke funnet noen løsning på det...

Lenke til kommentar
Har noen småproblemer med mitt gainward hd 4870 selv, ikke helt det samme men jeg føler det kanskje ligger i samme klasse.

 

Det er at når jeg starter fullskjerms 3d spill (skjer kun på fullskjermsspill), mister monitoren signalet, og feilmelding kommer da opp på skjermen. Det rare er at pcen ikke kræsjer, men kun skjermkortet? For lyden osv blir spilt i bakgrunnen, men jeg får ikke gjort en dritt med bildet! Det er og blir borte helt til jeg tar restart av maskina. Sinnsykt irriterende. Har enda ikke funnet noen løsning på det...

 

Er det samme jeg får, virker som om skjermkortet bare skrur seg av. Blir ikke overopphetet eller no. Og når jeg starter på nytt, er oppløsningen veldig lav og det står at systemet er gjennoprettet etter en alvorlig feil. hmmm

Lenke til kommentar

Fikk mitt kort i dag, samme problem som som en del av dere andre har. Prøvde Crysis som virket helt fint for deretter CS som gikk rett i heng. Flashet kortet med den modifiserte biosen på første side uten vifte modden da kortet mitt idler på 64c, etter dette virket CS fin kan det se ut som. Merkelig at Sapphire ikke gjør noe med dette .....

Lenke til kommentar
Ny bios fra Sapphire som fikser problemet, må flashes fra dos og gjelder kort merket.

 

Sapphire HD4870 512MB DDR5, BIOS ver: 11.006.000.003.000000 and SKU 11133-00-20R on the green sticker on your box.

 

Gjøres på eget ansvar !!

 

http://www.sapphiretech.com/global/lib_files/44.zip

 

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...MVIEWTMP=Linear

 

Helsike, jeg har aldri flashet noe i mitt liv.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde lest denne tråden før jeg kjøpte skjermkortet mitt. Gjort er gjort og her sitter jeg med en pc som restarter seg når jeg spiller :<

 

Lurte på om noen her kunne lage en liten instruksjon på hva jeg trenger og hvordan jeg flasher biosen til gpu. Har ikke floppydrive og har aldri gjort noe lignende før så hadde satt utrolig stor pris på det.

 

Edit; Flashet bios velykket. Fått ny bios versjon og satser på at den er stabil. Har ikke prøvd noe særlig spill, men hvis jeg ikke gir lyd fra meg kan du banne på at det funket.

Endret av Mr.Devil
Lenke til kommentar

Jeg ville brukt angreretten eller i hvertfall reklamasjon. Skjermkortet fungerer faen ikke out of the box og Sapphire *burde* straffes med masse returer. Det må ikke bli slik at man skal må flashe skjermkortet sitt (og i praksis JOBBE) for å få det man betaler for. Det her er ene og alene dårlig Q&A fra Sapphire og fullstendig uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...