Gå til innhold

Ønsker datavennlig abonnement fra Onecall!


Anbefalte innlegg

@Thomas: Hvordan fungerer kjøp av slike avtaler i praksis? Dvs, må man ha inngått avtalen før starten av måneden? Kan man kjøpe midt i? Kan man endre pakkeløsning midt i en måned?

 

Hei

I utgangpunktet har vi sagt at dersom bestiller før (eller aktiviseres som ny kunde før) den 20. i måneden så kan man bestille datapakke for innværende måned. Etter den 20. vil da bestillingen gjelde fra neste måned. Har vi muligheten til å gjøre dette valgfritt for kunden også via "mine sider" - type valg "aktiveres i dag" eller "aktiveres fra den 01. neste måned".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil det vere mogeleg å sjekke "saldo", f.eks. på "Mine sider"?

 

Ja, men særlig brukervennlig skal jeg vel ikke påstå at det er - vi har pr i dag ingen funksjon som akumulerer løpende forbruk på data. Det får du kun på ferdig fakturert forbruk. Dvs at du må legge sammen postene på data selv. Men de fleste telefoner har vel "tellere" både på tale og forbrukt data så det kan jo være en løsning.

Lenke til kommentar

Jeg gikk nettopp over til One Call og er rimelelig fornøyd, men jeg håpet på som med mange andre et kveld/helg fribruk til mitt abonnement. Så fremdeles kan jeg ikke bruke onecall å streame videoer/tv/nettradio osv på telefonen. 200 MB er litt, men vanskelig å ha oversikt over forbruket med denne pakkeløsningen. Samt dobbel så dyr som chess sitt til 99kr, med fri bruk kveld/helg

 

Mobil bredbånd dvs at det er fri bruk / evt kveld/helg til mobilen? Eller er dette et slikt pc-adapter opplegg, og ikke til mobiltelefonen?

 

Datapakke 3 – 200/200 – 200 MB data (GPRS/Edge/3G) for kr 200,- pr mnd

Ser det ikke står HSDPA der, men regner med det går under samme som 3G?, jeg har lite greie på slikt :p

 

men kjempeflott med 4kr /MB, det er bra utvikling :) ser fram til Julen :)

 

 

Er som sagt ny kunde hos dere, og siden Thomas svarer her så har jeg et lite offtopic spørsmål. Etter jeg gikk over til One Call, så har jeg fått opp en slags trekanticon på min windows mobile, noe jeg mistenker er roamingicon. Får opp noen ganger en beskjed at jeg roamer på telefonen når jeg prøver å koble til.

i følge deres FAQ så er roaming når telefonene blir brukt i utlandet. Skal det være slik?

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

Det er også roaming når du bruker Telenor-basestasjoner i stedet for NWN sine. Men i motsetning til bruk i Norge vs roaming i utlandet, så er det ingen prisforskjell i Norge, enten man roamer eller ikke.

 

@Thomas: Jeg hørte for lenge siden at dere skulle utvikle en mobilvennlig utgave av "Min side", hvor det også skulle være mulig å få løpende oversikt over forbruk. Når kommer denne? Kan dere ikke inkludere løpende oversikt over dataforbruk der?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Det er også roaming når du bruker Telenor-basestasjoner i stedet for NWN sine. Men i motsetning til bruk i Norge vs roaming i utlandet, så er det ingen prisforskjell i Norge, enten man roamer eller ikke.

Ok, takk for svar, det er sikkert rett. Men er litt rart at siden "mesteparten?" av One Call sine kunder ikke har network norway dekning, så roamer jo vel flesteparten? og da synes jeg det var litt rart det som stod i FAQ'en. Men nokk offtopic :p

Lenke til kommentar
De fleste her ga utrykk for at de ville ha fri bruk, enten kveld/helg eller hele tiden, men OneCall tilbyr ikke noen av delene. Skuffet.

 

Dette er ikke annet enn forhåndsbetalt datatrafikk for å få prisen ned i 1kr per MB.

Det skal komme.

 

Hei folkens

 

Nå må dere ikke forveksle dette med mobil bredbånd. Datapakkene vi nå har lansert er for de som bruker mobilen til å lese e-post, nyheter osv.

Om ikke lenge (før jul) kommer vi med en bra løsning på mobilt bredbånd til de som har andre behov.

 

Håper det var oppklarende.

Lenke til kommentar
Sliter også med og finne noken plass og legge til dinna ekstratjenesta. Finner ingenting på mine sider, sjølv om det var fra og med i dag at vi konne få dinna tjenesta.

Jeg mailet dem, og fikk svar nå:

 

Dessverre ble dette litt forsinket. Systemgruppa møtte på noen uforutsette

utfordringer når produktet skulle legges inn. Men i løpet av dagen i dag -

senest i morgen tidlig skal det være på plass på mine sider.

Lenke til kommentar

Endelig!

 

Syns tilbudet var helt greit jeg. Men jeg skulle som sagt ha ønsket at de la til en fri bruk versjon også. For da har man muligheten til å bruke simkortet i et modem eller bruke telefonen som et modem. Nå som det har blitt så populært med disse "nettpc" så kommer altså noen av disse med simkort leser for trådløs surfing, genialt for hytta osv.

 

Men nå har Onecall tatt et stort steg videre for å tilnærme seg andre operatører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...