Gå til innhold

Ønsker datavennlig abonnement fra Onecall!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har oprettet en gruppe på Facebook for å prøve å få OneCall til å opprette et data trafikk vennlig abonnement!

 

Internet på mobilen blir mer og mer vanlig og nå i disse "iphone dager" så er det alt for dyrt med 5kr/mb. Det tilsvarer lasting av ca 1-2 vanlige Nyhets sider, som f.eks VG nett.

 

Jeg er mer enn villig til å betale en høyere Måneds pris på abonnementet for å få lavere pris eller fri bruk av data trafikk!

NetCom sine italk/iconnect abonnement er ganske greit priset i forhold til data men det er alt for dyrt med 1.35kr/min for å ringe til andre operatører enn NetCom.

 

Det er ikke bare iphone dette gjelder for selvfølgelig, det finnes mange mobiler i dag med 3g og nettlesere med muligheten til å laste hele nettsider.

 

Det er på tide at de gammeldagse data prisene blir fjernet så folk slipper å vegre seg for å ta i bruk data trafikk på mobilen!

 

Her er en link til facebook gruppa: http://www.facebook.com/group.php?gid=37462804392

 

Vi må prøve å få så mange medlemmer som mulig slik at OneCall ser interessen og nødvendigheten for dette! Kanksje vil flere ta "hintet" om vi får til dette! :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei dere

 

Vi jobber for tiden med å få på plass dette. Målet er at vi i løpet av en måned eller to skal ha på plass et abo/løsning for mobilt internett med god priser. Kom gjerne med innspill her på hvordan dette bør være satt sammen prismessig.

 

MVH

Thomas Sandaker

Markedsdirektør One Call

 

Av ren nysgjerrighet, hvor mange meldte overgang etter at dere endret på Faktura?

Lenke til kommentar

Til trådstarter: hva med å velge et mindre "populistisk" subject? Du får det til å høres ut som om OneCall har kommet med et data-vennlig abonnement allerede, mens i virkeligheten så er posten din en link til en Facebook gruppe som ønsker at dette skal skje (og, til informasjon: å opprette en Facebook-gruppe har vel sjelden ført til særlig mange store sosialøkonomiske omveltninger :)

Lenke til kommentar

Hvor mange som har gått på grunn av prisjusteringen kan jeg nok ikke svare på her, men det jeg kan si er vi har fått langt flere en vi har mistet. For de aller fleste av våre kunder vil prisreduksjonen både på SMS og ringepris gjøre utslag i positiv retning. Målet vårt er har hele tiden vært og er fortsatt og gi Norge billige og enkle mobilpriser.

 

Når det gjelder det som nevnes om priser på kontant så vil jeg påstå at med en ringepris på 0,65 og en SMS pris på 0,35 så har vi et svært godt tilbud til kontantkundene. Men det betyr ikke at det ikke er rom for forbedringer. Hvordan mener dere Norges beste kontantprodukt burde se ut ?

 

PS - når det gjelder synspunkter på bruk av Facebook. Coca Cola relanserte et utgått produkt basert på en facebook-gruppe ;-)

Lenke til kommentar

Sjølv har eg Telenor FriInternett kveld&helg, saman med FriFiks og tvilling. Brukte tidlegare One Call til data, men det vart for dyrt. Ynskjer meg eit kveld/helgeabonnement med betydeleg billegare månadspris enn konkurrentane, låg pris på dagtid og med ein låg makspris (helst ikkje over 20 kr./dag). At One Call fekk Telenordekning er eit stort pluss i boka, sidan 3G er mykje betre bygd ut enn hos Netcom.

 

Eg har eit USB-modem kjøpt i fjor sommar som er låst til Telenor, og som visstnok ikkje skal vere mogeleg å opne. Er det nokon som veit korleis ein evt. kan opne eit Telenor-modem for f.eks. One Call?

 

Edit: Ja, det er mogeleg å låse opp Telenor-modemet. Sendte e-post til kundesørvis i Telenor, og fekk opplåsingskode saman med lenke til opplåsingsprogram for å taste koden. Låste opp modemet, som deretter virka med One Call og Telenornett. Når eg prøvde å kople til Netcom fekk eg berre feilmelding. Avinstallerte alt og installerte siste programvare frå heimesida til Telenor (NB! Dette krev innlogging på Mine Sider hos Telenor). Måtte gå inn på lagrede nettverk -> Telenor, og endre apn til internet. No fungerer modemet på netta til både Telenor og Netcom når eg brukar One Call-kortet.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
PS - når det gjelder synspunkter på bruk av Facebook. Coca Cola relanserte et utgått produkt basert på en facebook-gruppe ;-)

Å relansere et produkt de uansett har mulighetene til å produsere/tappe er vel noe helt annet enn å lansere datatrafikk til taps-pris hos en operatør som leier nett. ;) Dessuten gjorde Coca Cola dette som et stort PR-triks (se, vi snakker om det her), og kan nesten når som helst trekke seg fra "gentlemanns-avtalen" med publikum.

Endret av josh909
Lenke til kommentar

@Thomas

 

Det beste ville etter min mening vært å opprette en tilleggstjeneste som gir brukeren fri bruk for x kr måneden som kan kombineres med faktura/aktiv/kontant.

 

Når det gjelder pris vet jeg ikke hvor lavt dere vil/kan gå, men dersom det blir 400+ tror jeg det er lurt, som torbjornen sier, å ha en kveld & helg løsning til en lavere pris i tillegg til en fri bruk døgnet rundt løsning.

 

Det ultimate (for meg) ville vært fri bruk døgnet rundt til 300kr eller lignende :)

Lenke til kommentar

NÅR endra OneCall prisene?!

 

Oppstartspris pr samtale

Første 120 ringeminutter pr måned: 0,59

 

Det kommer til å hundredoble min gjennomsnittlige telefonregning! :( Synes virkelig de burde være forpliktet til å si ifra om prisendringer.

 

Sorry for OT, støtter forresten billigere mobilinternett!

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
@Thomas

 

Det beste ville etter min mening vært å opprette en tilleggstjeneste som gir brukeren fri bruk for x kr måneden som kan kombineres med faktura/aktiv/kontant.

 

Når det gjelder pris vet jeg ikke hvor lavt dere vil/kan gå, men dersom det blir 400+ tror jeg det er lurt, som torbjornen sier, å ha en kveld & helg løsning til en lavere pris i tillegg til en fri bruk døgnet rundt løsning.

 

Det ultimate (for meg) ville vært fri bruk døgnet rundt til 300kr eller lignende :)

 

Heilt einig i det som vert sagt her, men fri bruk kunne godt vore endå litt billegare, f.eks. under 250 kr. i månaden. For min eigen del brukar eg stort sett berre Opera Mini på dagtid, slik at eg berre brukar ca 50 kr. (10 MB) i månaden ut over den frie bruken. Difor må fri bruk verte temmeleg billeg for å verte aktuelt for meg.

Lenke til kommentar

Forslag til data abonnement som enda ingen har i Norge. Enkelt oversiktig = One Call

Pris kr. 89,- pr. mnd. ( 10,- kr. billigere en neste på lista) for fri bruk mellom 18.00 til 07.00 og helg/helligdag.

Bruk utover gjeldene tidsrom faktureres med kr. 2,- pr. Mb, maks pris pr. mnd. for dette abonnementet er kr. 299,-

Kan velges som tilleggsabonnement på eksisterende abonnement/bør levere med eget data sim- kort. Da har man bruk av data på mobilen og data kortet til en pris man vet på forhånd.

Lenke til kommentar

God idé med "alt i eitt"-abonnement, men Chess har vel kveld- og helgeabonnement til 80 kr. One Call burde vere minst like billeg. Det ville også vore kjekt om ekstra datakort var inkludert, slik at ein slepp å betale ekstra for tvilling. Altså eit "alt i eitt"-abonnement, der alt er inkludert.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...