Gå til innhold

Ønsker datavennlig abonnement fra Onecall!


Anbefalte innlegg

<quote>

Fra: One Call <[email protected]>

Sendt: 9 des 2008 12:13 +01:00

Til: <>

Emne: Spesialtilbud på mobilt bredbånd fra One Call

 

Melding fra One Call

Nå kan du få mobilt bredbånd fra One Call til markedets beste pris!

One Call laserer nå mobilt bredbånd og søker i den forbindelse 1000 pilotkunder som får være med å prøve mobilt bredbånd til markedets beste pris.

Det legges ut 1.000 abonnement til spesialpris, og det er førstemann til mølla!

Vi gir våre 1.000 første kunder en ekstra god deal:

* Ingen etableringskostnad

* Kun 399,- pr måned (normalt 469,-)

* Ingen bindingstid (normalt 12 måneder)

* Fri bruk

Med mobilt bredbånd fra One Call kan du koble PC-en din til internett overalt hvor det er mobildekning. Vi gir deg mobil bredbåndsdekning via Telenors mobilnett, noe som betyr at du har dekning nær sagt overalt, med god fart og høy stabilitet.

Les mer og bestill på www.onecall.no/mb/Med hilsen

One Call

Vi gjør oppmerksom på at denne e-postadressen ikke er betjent.

Dersom du har spørsmål kan du benytte kontaktskjema på http://www.onecall.no/kundeservice/

Vi håper du satte pris på å motta denne beskjeden. Dersom du i framtiden ikke ønsker å motta e-post av denne typen fra One Call, kan du trykke her.

</quote>

 

Dette er vel same prisen som kampanjeprisen Telenor tilbyr dersom ein bind seg i 12 månader, og lar vere å bestille modem. Elles saknar eg framleis kveld- og helgeabonnement, og kjem difor til å halde fram som Telenorkunde når det gjeld mobilt breiband.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja fikk det samme, og gikk for å bestille. Men så dukket det opp et spørsmål:

 

Kan jeg få taleabonnement på SIM kortet som følger USB modemet. Slik at jeg kan putte SIM kortet i mobilen. Og bruke tale abonnement på vanlige samtaler, samt bredbåndsbruken på den mobile bredbånd delen?

 

Svaret jeg fikk fra Onecall:

(Vennligst behold emne, hvis du besvarer denne e-posten)

 

Hei og takk for henvendelsen.

 

På SIM-kortet til Mobilt Bredbånd er det en sperre for taletrafikk. Det vil derfor ikke fungere å ringe med dette.

 

 

Med vennlig hilsen

Xxxxx

Tekniker

One Call AS

 

 

Hvorfor har de lagt inn sperre på tale tro? Telenor eller Tele 2 har det ikke. Så der slipper en å måtte bytte SIM kort i mobilen avhengig av hva en vil gjøre på mobilen.

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Det er lite brukervennlig av dem å ikke tillate vanlig mobilabonnement med mobilt bredbånd og tvilling-SIM som tilleggstjeneste, det er gjerne det ideelle for mange. Da har man både fri bruk på mobilen, til mailsync, væroppdateringer, surfing osv og i tillegg USB-modem til PC. Jeg greier meg med vanlig abonnement + datapakke 4 for fri bruk, og ettersom jeg har en mobil med HSDPA-støtte kan jeg bruke den som modem. Men for de som ikke har den muligheten er det dårlig at man må velge enten eller.

 

Det er også merkelig at de ikke kommer med et kveld & helg-abonnement, når konkurrentene har det.

 

Edit: Thomas Sandaker fra One Call har tidligere svart i tråden. Jeg sender ham link til de siste innleggene på mail nå, og håper han kan komme med et svar på hvorfor produktene er differensiert på denne måten. (I samme slengen setter i alle fall jeg pris på et svar på hvorfor de første kundene til Mobilt Bredbånd får kampanjepris på 399 kr/mnd, uten at vi som var tidlig ute med datapakke 4 får det samme.)

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Jeg greier meg med vanlig abonnement + datapakke 4 for fri bruk, og ettersom jeg har en mobil med HSDPA-støtte kan jeg bruke den som modem. Men for de som ikke har den muligheten er det dårlig at man må velge enten eller.

 

Regner med at du ikke har OneCall da? Er ikke helt inne i alt dette. Men for meg ser det ut til ikke å funke med OneCall uansett om en har HSDPA, tvilling, el.l.

Hvis en vil kun ha et kort i mobilen som klarer alt. Så må en gå til Telenor, Netcom, eller Tele2?

Lenke til kommentar

Jo, jeg har One Call Mobil Faktura + datapakke 4 (fri bruk). Bor i Bergen, og har HSDPA-dekning gjennom Telenor-roaming, og da fungerer det strålende å bruke mobilen som internettilgang. Det eneste jeg ikke har mulighet til er å ha USB-modem og to SIM-kort, slik at jeg kan ha ett av kortene i PCen hele tiden, og et i mobilen hele tiden. Men jeg har da mobilen tilgjengelig hele tiden når jeg er på PCen, så for meg er det ikke noe problem.

 

Som nevnt over er problemet for de som ikke har mulighet til å bruke telefonen som modem, eller er avhengig av at PCen er på nett også når man ikke er ved den og kan ha mobilen tilkoblet. Da må de gå for mobilt bredbånd, og ettersom det ikke kan tilknyttes det vanlige mobilabonnementet, så har man ikke fri bruk både på både PC og mobil, slik jeg får med min løsning som "omgår" det.

Lenke til kommentar
Jo, jeg har One Call Mobil Faktura + datapakke 4 (fri bruk). Bor i Bergen, og har HSDPA-dekning gjennom Telenor-roaming, og da fungerer det strålende å bruke mobilen som internettilgang.

 

Ok, så det SIM kortet en har på tale er ikke av samme type som mobilt bredbånd. Siden det til mobilt bredbånd ser ut til å være "sperre for taletrafikk"?

Men hvordan er det når du bruker PC på nettet via mobilen. Har en "2" linjer. Slik at en kan motta samtaler/SMS når en har mobilen koblet til PC'n, og surfer?

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Joda, begge deler er vanlige SIM-kort. Men når du tegner et dedikert mobilt bredbånd-abonnement hos dem, så sperres det kortet for samtaler/vanlig telefoni. Når man har datapakke som en tilleggstjeneste til et vanlig abonnement, så fungerer det både til data med fastpris og til vanlig telefoni.

 

Jeg kan bruke telefonen til samtaler/sms mens den er tilkoblet som modem. Så vidt jeg har forstått det fungerer det da slik at datatrafikken går over 3G-nettet, mens samtaler og SMS går over 2G-nettet.

Lenke til kommentar

Edit: Thomas Sandaker fra One Call har tidligere svart i tråden. Jeg sender ham link til de siste innleggene på mail nå, og håper han kan komme med et svar på hvorfor produktene er differensiert på denne måten. (I samme slengen setter i alle fall jeg pris på et svar på hvorfor de første kundene til Mobilt Bredbånd får kampanjepris på 399 kr/mnd, uten at vi som var tidlig ute med datapakke 4 får det samme.)

 

Hei

 

Grunnen til at vi har gått ut med en "testpris" på 399,- til de 1000 første mobile bredbåndskundene er at vi ønsker å få tilbakemelding på om produktet og løsningen er i tråd med forventingene. I så måte er innspillene som kommer frem her på forumet også med på å forme det endelige produktet.

Grunnen til at datapakke med fri bruk ikke har samme intro pris er at vi ikke har ansett det for å være et "test produkt" på samme måte. Men jeg ser poenget ditt/deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...