Gå til innhold

Posten - Gotta catch 'em all


Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer vel til å bli noen protester, men er vel generelt vanskelig å boikotte Posten, så....tror ikke de får store problemer med det. Folk venner seg fort til det.

 

Sant det.

Men da lurer jeg på en ting:

Siden posten har så godt som monopol her i Norge, hvorfor i helvette bruker de da 300 millioner på en ny logo?

De får jo ikke nye kunder av det, hvordan kan det ses på som en investering?

Lenke til kommentar
Siden posten har så godt som monopol her i Norge, hvorfor i helvette bruker de da 300 millioner på en ny logo?

De får jo ikke nye kunder av det, hvordan kan det ses på som en investering?

 

– Utenfor Norge vil ikke Posten-navnet fungere, fordi det kan forveksles med andre lands postselskaper.

 

Nå forveksler heller alle posten med den lokale pokemon forhandleren. "Ohmaigad, pokemon shoop hier?????"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Synes de burde satse på service og effektivitet istedet for ny logo, nye klær og generelt nytt design. Hva blir det neste? Bytte ut postbilene med nye "miljøvennlige" biler som er grønne og sier "vi bryr oss" og fortsette med den fantastiske kvaliteten de har nå?

Pøh.

Fikk to gratis frimerker i byen da (tror det var frimerker, ihvertfall to ting med logoen på).

 

det skal dem, hehe biler som går på Biodisel.

 

du burde jobbe på posten får du utaler deg om kvalitet osv,

det er jævlig mye å gjøre,

dessuten er posten vedlig effekivt hvis senderen gjør det riktig.

det meste tar 1 til 2 dager med brev, samme med små pakker.

skjønner ikke hvorfor folk klager på posten, de gjør en kjempejobb, og jobber ræva av seg døgnet rundt då du skal få posten din.

 

btw, de har ikke brukt 300mill bare på logoen, det er hele greia alt som har med nye logoen å gjøre, biler, klær, logo, markedsføring, osv.

 

den nye logoen er også to posthorn som er satt sammen,

men ja, den er stygg, likte bedre den gammle

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Merker samme reaksjonene her som jeg merket på div. andre forum når Gaia og HSD (og senere Stavangerske) (busselskap og ruteselskap) fusjonerte og ble til Tide.. Alle protesterte fordi de gikk fra HSD sine gode gamle rødt, hvitt og blått/sort på båtene og gult og rødt/hvitt på bussene til grønt og hvitt (og koksgrå/sort på båtene). Alle mente at Tides nye logo og navn var tåpelig og stygt. Men nå, omtrent to år senere er det knapt noen som sier noe, og da er det kun på Tides nye måte å navngi båtene sine på :p

 

Så ta det med ro folk, om en stund har dere vendt dere til den nye logoen, og kanskje til og med begynt å like den :p.

 

(BTW, HSD rakk å bli 125 år gammelt, så det hadde et ganske innarbeidet navn og logo)

 

Ja, var sikkert et unødvendig innspill, men mente hvertfall å si at det går seg til, man blir vandt til det ;)

Lenke til kommentar
...snip...

 

(BTW, HSD rakk å bli 125 år gammelt, så det hadde et ganske innarbeidet navn og logo)

Posten er et nasjonalt etablert firma som påvirker alle som bor i Norge. HSD regner jeg med er bare kjent i Rogaland og det påvirket dermed ikke i nærheten så mange som Posten gjør. Når logoen i tillegg er helt latterlig stygg, kostet 300 millioner og virker som plagiat av andre etablerte logoer så blir det hele bare trist.

Den gamle logoen fungerte perfekt så hvorfor de valgte å bruke så mye penger klarer jeg ikke å fatte.

Lenke til kommentar

For å rette på deg var HSD tilhørende i Hordaland, men ja, tar poenget :p

Men likevel, HSD hadde jo mye trafikk rundt om i landet som HSD Transport (som senere ble kjøpt opp av Posten tror jeg) og Haukeliekspressen. Og det jeg egentlig ville frem til er at det var mye av det samme når Tide ble til, selv om det kun for det meste skjedde på Vestlandet. Folk sa at Tides logo var dritstygg og alt det, men som sagt, nå bryr ikke folk seg så veldig mye, og om et par år er det nok det samme med "nye" Posten :)

Endret av Kong _Kake
Lenke til kommentar
du burde jobbe på posten får du utaler deg om kvalitet osv,

det er jævlig mye å gjøre,

dessuten er posten vedlig effekivt hvis senderen gjør det riktig.

det meste tar 1 til 2 dager med brev, samme med små pakker.

skjønner ikke hvorfor folk klager på posten, de gjør en kjempejobb, og jobber ræva av seg døgnet rundt då du skal få posten din.

når det tar like lang tid å få en pakke fra nederland-meg som det tar fra stavanger-meg, så har man grunn til å klage. jeg bodde heller ikke noe sted som kan gi fordel for noen av dem, bodde ca 2 timer unna oslo.

usikker på hvem som fraktet fra nederland, men det var ikke posten

Lenke til kommentar
dårlig laget til å være en logo til 300 000 000.

 

kjipt at alle skal ha dynamiske, abstrakte og "strømlinjeformede" logoer for tiden.

de gamle logoene som faktisk betyr noe og som folk kjenner lett igjen er vel i ferd med å dø ut

 

Hvor har du det fra at den kosta 300 millioner? :o

 

Men huff, den var ikke bra, ligner som sagt på en pokeball, å kan ikke se hvor posten mener hornet er i den nye. I så fall er det et skikkelig sært horn :s

 

her:

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1146996.ece

http://www.budstikka.no/sec_nyheter/sec_in...ticle196683.ece

http://www.laagendalsposten.no/apps/pbcs.d...05/NTBO/5114845

http://www.siste.no/Innenriks/okonomi/nari...icle3766012.ece

http://www.hegnar.no/okonomi/article311128.ece

osv.....

så summen stemmer...

 

edit: husk at logo`n blir brukt på biler, klær, plakater, konvelutter, pakker, stempler, visitkort, lys-skilt utenfor butikken, datasystemer osv.

alt dette må byttes ut eller endres fra den gamle til den nye logo`n

 

edit2: det er den dårligste modernisering av horn jeg har sett.

men, med en god slump fantasi kan man se 2 horn(som fra kua, kan det var vel de tidligste hornene man spilte fra) som er satt mot hverandre, men det er ikke akkurat åpenlyst at det er det.

jeg trodde først at det var en helt ny logo,

 

Leste litt feil... Men hvor mye har de betalt for selve logoen?

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...