Gaardon Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 jeg har en mazda 929 85 modell og den har 2 problemer som jeg gjerne vil bli kvitt. når jeg kjører så står laddelyset konstant på selv om dynamoen lader og batteriet har mye strøm. jeg vil gjerne viter hvordan jeg kan reparere det. også har vi temperaturmåleren den virker ikke i det hele tatt og tar i mot alle tips om hva dette kan skyldes. takker for all hjelp på forhånd.
Mekker`n Skrevet 6. september 2008 Skrevet 6. september 2008 Ladelampa er såpass enkelt konstruert at enten liggern til gods et sted eller så får den gods via dynamoen mens den lader(diodefeil). Først og fremst sjekk at D+ ledningen sitter festa på d+ på dynamoen. Det er 1 feit og 1 tynn ledning bak dynamoen. Sjekk at begge sitter ordentelig. Tempraturmåleren på disse gamle haugene er også bare 1 ledning som skal sitte på en føler på motoren. Denne detter ofta av rett og slett pga dårlig kabelsko feste løsning til føleren. Føleren skal sitte i nærheten av termostat huset. Skal bare være 1 ledning. Finn den ledningen og legg den til gods(motor, ramme e.l) Temp måleren inni bilen skal da stige sakte opp mot rødt. Hvis den gjør det er temp føleren defekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå