Gå til innhold

Oppdatering av noe hardware, muligens.


Anbefalte innlegg

Hei hei. Sitter her og lurer på om jeg skal oppdatere noen komponenter i pc'n nå mens jeg har penger jeg ikke har rukket å kaste bort enda.

 

Oppsettet jeg har nå er som følger:

 

HK: EVGA nforce 680i SLI (122-CK-NF68 Rev: A2)

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (Conroe Rev: B2)

Minne: Mushkin XP2-8000 (4096 MB)

Skjermkort: XFX GeForce 8800 GTS 320 MB

 

Har justert komponentene litt for en tid tilbake så de kjører slik nå:

 

post-21209-1220466558_thumb.jpg

 

Så har jeg surfa litt rundt i prisguiden de siste dagene og kommet frem til disse greiene her:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71126

 

Lurer da egentlig på om dette er no vits, grunnen til at jeg vil oppdatere er jo fordi jeg skal ha høyere ytelse rundt om. Og ikke bare bittelitt, skal kjenne at det er en del mer trøkk!

 

Maskina mi bruker jeg til Autocad og Solidworks, mest til spilling da. AC, Crysis og slikt. Liker bra grafikk men tømmer ikke lommeboka for det aller mest ekstreme.

 

Ja og Nei, forslag til tilleg eller erstatninger mottas med stor glede:)

 

 

--CoreTEC

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får skremmende mye ekstra ytelse for de 5 000 kr-ene.

 

E6600 er jo klokket nesten til nivået på E8600, så her henter du ikke så mye (om du da ikke klokker E8600 et godt stykke videre). GTX 260 er et bedre skjermkort en 8800 GTS, men jeg ville faktisk (i og med at du har et SLI hovedkort) kjøpt et stk ekstra 8800 GTS (1000 - 1200 kr), og så tror jeg du ikke er så langt unna samme ytelse.

 

De resterende 4 000 spare du til neste år. Det er også mulig å la være å kaste bort penger.

Lenke til kommentar

E8600 valgte jeg nettopp fordi jeg har lest litt skryt om at den er artig å klokke over 4 GHz.

 

Er det ikke så mye å hente så lar jeg alt sammen være. Bortsett fra ny hardisk (Samsung Spinpoint F1 1 TB) som er et tillegg, ikke erstatning til den gamle (Western Digital RAID Edition 500 GB). To skjermkort i kassa vil vel øke temperaturen en del mer enn et vil jeg tro så holder meg til et.

 

Ser klart fornuften i det du sier Bolson

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...